printlogo


کد خبر: 247697تاریخ: 1401/1/28 00:00
با نامه رئیس مجلس شورای اسلامی، طرح موسوم به صیانت برای ادامه بررسی به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شد
از مجلس به دولت

گروه سیاسی: مجلس شورای اسلامی پس از کش و قوس فراوان در بررسی «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» یا همان طرح موسوم به «صیانت»، این طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داد. 
هفته گذشته پس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس که قرار بود نمایندگان ملت درباره طرح حمایت از حقوق کاربران به گفت‌وگو بنشینند، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس با اعلام اینکه اکثریت نمایندگان رأی به بررسی طرح در صحن علنی داده‌اند، اظهار کرد: بنابراین صحن علنی مجلس بزودی بررسی طرح صیانت از فضای مجازی را آغاز خواهد کرد. هر چند وی ساعاتی بعد از این اظهارات، در مصاحبه‌ای که با فارس داشت، رفتن طرح صیانت به صحن علنی را رد کرده و گفت: کمیسیون مشترکی که طبق اصل 85 قانون اساسی تشکیل شده بود، منحل می‌شود و کمیسیون مشترک دیگری با حضور نمایندگانی که از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به این کمیسیون معرفی شده‌اند، تشکیل خواهد شد و درباره طرح صیانت به بحث و بررسی خواهند پرداخت. اما سرنوشت طرح حمایت از حقوق کاربران نه در کمیسیون ویژه تعیین خواهد شد و نه در صحن علنی. روز گذشته مهدی سالم، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ادامه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در شورای عالی فضای مجازی خبر داد. 
سالم در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‏با نامه رئیس مجلس، طرح موسوم به صیانت برای بررسی به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شد.

Page Generated in 0/0079 sec