printlogo


کد خبر: 247706تاریخ: 1401/1/29 00:00
اخبار

سایت‌های خبری بدون مجوز برای اخذ مجوز اقدام کنند
هیأت نظارت بر مطبوعات با انتشار فراخوانی مجدد، از گردانندگان سایت‌های خبری بدون مجوز خواست نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند. به گزارش «وطن‌امروز» در پاسخ به درخواست‌های مکرر مدیران رسانه‌ها و در جهت حمایت از رسانه‌های دارای مجوز و گسترش فضای قانونی برای فعالیت‌های خبری، هیأت نظارت بر مطبوعات از همه گردانندگان سایت‌های خبری فاقد مجوز دعوت به ‌عمل می‌آورد نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت پایگاه خبری خود در سامانه جامع رسانه‌ها به نشانی الکترونیکی
‌e-rasaneh.ir‌ اقدام کنند. 
هیأت نظارت بر مطبوعات پیش‌تر نیز در آذرماه ۹۲ و همچنین دی‌ماه ۹۹، سایت‌های خبری فاقد مجوز را به ثبت درخواست برای دریافت پروانه انتشار دعوت کرده بود که با استقبال خوب گردانندگان این سایت‌ها همراه شد. هیأت نظارت بر مطبوعات پیش‌تر اعلام کرده بود هر گونه فعالیت رسانه‌ای خبری، در صورت عدم ثبت تقاضا و دریافت مجوز، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد می‌شود. 
***
بررسی میزان حکمت مرزبانی حاج‌قاسم سلیمانی در یک کتاب
واحد حقوق و روابط بین‌الملل مؤسسه نشر و تحقیقات ذکر، کتاب «قهرمان ملت؛ پاسداری و دفاع از مرزهای جهان اسلام و بررسی ترور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی از نگاه قوانین بین‌المللی» تألیف مرتضی بریری و محمدمهدی سیدناصری را با شمارگان هزار نسخه در ۱۵۰ صفحه و بهای ۳۹ هزار تومان منتشر کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب شامل 3 فصل به ترتیب با این عناوین است: «حکمت مرزبانی»، «حقوق بین‌الملل و مساله تروریسم» و «از کرمان تا بهشت». 
فصل اول کتاب به پنج گفتار با این سرفصل‌ها تقسیم شده است: «چرا باید اندیشه حاج قاسم را گسترش داد و از خون او دفاع کرد؟»، «مساله‌ای به نام امنیت»، «امنیت در کلام‌الله مجید»، «جهاد، دکترین دفاعی اسلام» و «سیاست و اسلام»و... . نویسندگان، این کتاب را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی که به ایشان باید به چشم یک مکتب و یک راه و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کرد، به مرحله نگارش درآورده‌اند. به باور نویسندگان، کلام مقام معظم رهبری نشان از مساله‌مند شدن نظام فکری شهید حاج قاسم سلیمانی در زندگی ایرانیان است. آنها مطرح کرده‌اند که نیاز جامعه ایران نه اسطوره‌سازی از شهید حاج قاسم سلیمانی که بیان واقعیت‌های زندگی و مجاهدت‌های این پاسدار سرافراز اسلام است. 
***
شبکه 2 و قرآن اچ‌دی شدند
شبکه‌های ۲، قرآن، جام‌جم و 2 شبکه استانی دیگر که به تازگی اچ‌دی شده‌اند که از ۲۸ فروردین دسترسی به آنها امکان‌پذیر است. به گزارش «وطن‌امروز»، در شبکه‌های مختلف تلویزیون زیرنویسی درباره جانمایی شبکه‌های جدید اچ‌دی اطلاع‌رسانی می‌شود که بر اساس آن مخاطبان می‌توانند با به‌روز کردن جانمایی شبکه‌های خود طی روزهای آتی از شبکه‌های جدید اچ‌دی بهره بگیرند. طبق دستور کار جدید صداوسیما شبکه قرآن، شبکه ۲، شبکه جام‌جم و شبکه‌های استانی باران در استان گیلان و شبکه سهند آذربایجان شرقی اچ‌دی خواهند شد. 
این شبکه‌ها از یکشنبه ۲۸ فروردین اچ‌دی شده‌اند و مخاطبان می‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. سال ۹۹ و همزمان با نهم آذرماه حدود ۱۳ شبکه تلویزیونی اچ‌دی شدند و قرار بود بقیه شبکه‌ها در سال ۱۴۰۰ اچ‌دی شوند. این ۱۳ شبکه در قالب ۲ بسته، شامل شبکه‌های سراسری و بین‌المللی بودند که طی آن شبکه‌های یک، مستند، سه، آی‌فیلم، ورزش، نسیم، کودک (پویا)، خبر، نمایش، افق، ایران‌کالا، تماشا و العالم اچ‌دی شدند. 
***
فیسبوک صفحه «آی‌فیلم ۲» را حذف کرد
معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما نسبت به اقدام فیسبوک مبنی بر حذف صفحه کانال «آی‌فیلم ۲» از این شبکه اجتماعی، انتقاد کرد. به گزارش فارس، احمد نوروزی در واکنش به اقدام فیسبوک مبنی بر حذف صفحه کانال آی‌فیلم ۲، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در ایامی که فتنه‌گران تمام تلاش خود را برای بروز تنش بین ملت ایران و افغانستان به کار بسته‌اند، آمریکا از تسلط خود بر فضای تبادل وب استفاده می‌کند تا روایت مطلوب خود را حاکم سازد. بتازگی صفحه فیسبوک تلویزیون‌ آی‌فیلم ۲ که هیچ‌گونه محتوای سیاسی منتشر نمی‌سازد نیز حذف شد تا دومین تلویزیون محبوب مردم افغانستان در این شبکه اجتماعی اجازه حضور نداشته باشد.

Page Generated in 0/0060 sec