printlogo


کد خبر: 247734تاریخ: 1401/1/29 00:00
اخبار

رفع کاستی‌های آموزشی مناطق مرزی و روستایی
مشاور وزیر آموزش‌وپروررش ضمن تبیین اهمیت برقراری آموزش حضوری در مدارس در ارتقای شاخص عدالت آموزشی، از طراحی برنامه‌های عدالت آموزشی با هدف ریشه‌کن کردن کاستی‌های آموزشی - تربیتی در مناطق مرزی، عشایری و روستایی و حتی مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ خبر داد. 
حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: اساسا هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری نیست. تعامل چهره به چهره دانش‌آموزان و معلمان در انتقال مفاهیم و رفع شبهات درسی بسیار مؤثر و غیرقابل انکار است، لذا بازگشایی مدارس یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت و مردم بوده است. وی افزود: کاستی‌های نظام آموزش و فقر مادی خانواده‌های مناطق کم‌برخوردار مرزنشین، عشایری و روستایی باعث شد تا عده قابل توجهی از دانش‌آموزان به دلیل عدم دسترسی به آموزش‌های مجازی دچار عقب‌ماندگی تحصیلی شوند که با اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و با عدالت آموزشی مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در تضاد قرار گرفت. خان‌محمدی در ادامه اظهار داشت: وزارت آموزش‌وپرورش با کمک سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی و با همیاری عده‌ای از خیرین نیکوکار، تاکنون تلاش کرده است تا بخشی از این کاستی‌ها را جبران و عده‌ای از دانش‌آموزان را وارد مدار آموزش کند. 
***
متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی در تهران
رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمان بیش از 3 میلیارد تومان از حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که دستگیر شدند. 
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد می‌کردند که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌شده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، بنابراین شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمام موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شد. 
سرهنگ گودرزی ادامه داد: این موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری، متهمان در یکی از استان‌های همجوار تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند در یک زمان و در 3 نقطه مختلف دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند. وی همچنین نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش بلیت مسابقات و تورهای جام‌جهانی قطر هشدار داد و گفت:‌ افراد سودجو کاربران را به بهانه خرید بلیت به صفحات جعلی فیشینگ هدایت کرده و در آنجا اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آنان و برداشت غیرمجاز از حساب‌شان می‌کنند. 
***
برپایی سفره افطاری روی «پل طبیعت»
«پل طبیعت» شامگاه ‌شنبه همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) میزبان بیش از ۲ هزار روزه‌دار بود. «پل طبیعت» همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) میزبان بیش از ۲ هزار روزه‌دار بود و بدین مناسبت سفره‌ای به طول ۲۷۰ متر به منظور پذیرایی از روزه‌داران در روی «پل طبیعت» پهن شد. برگزاری کنسرت سالار عقیلی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در قالب ویژه‌برنامه «باغ رمضان» نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که با حضور و استقبال پرشور مردم در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد. 
بر اساس گزارش سایت شهر، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، طی ۳ شب اخیر با برپا کردن «افطاری ساده» و برگزاری کنسرت‌های متنوع و با حضور خواننده‌های مطرحی همچون حسام‌الدین سراج، سالار عقیلی و... جشنواره «باغ رمضان» را با حضور شهروندان و روزه‌داران برگزار کرد که با استقبال بالای مردمی نیز مواجه شد. 
***
فراخوان مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت به سربازی
سازمان وظیفه عمومی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای تمام مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت 1401 را به خدمت سربازی فراخواند. سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت‌ سال 1401 دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. 
این دسته از مشمولان باید پنجشنبه یکم اردیبهشت سال 1401 در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. 
در این اطلاعیه همچنین آمده است عدم حضور به‌موقع در زمان و محل‌های تعیین‌شده، غیبت محسوب شده و برابر مواد 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد.

Page Generated in 0/0217 sec