printlogo


کد خبر: 247745تاریخ: 1401/1/29 00:00
اخبار

وزیر کار:
هم‌افزایی حاکمیتی برای گسترش رفاه اجتماعی شکل می‌گیرد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای نظام تأمین اجتماعی می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی حاکمیتی، به رفع چالش‌های موجود کمک کند و در این مسیر وزارت مردم نقش محوری دارد. حجت‌الله عبدالملکی در نشست شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی با حضور رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و معاونان وزارتخانه‌های مرتبط و نهادهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: با دستور ریاست‌جمهوری ٢ ماه برای تهیه پیشنهادات و طرح‌های همسو با این سیاست‌ها زمان تعیین شده است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در پایان مدت 6 ماه نیز طرح‌ها و پیش‌نویس‌های تدوین شده به صورت مصوباتی جامع به دفتر مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.  عبدالملکی با بیان اینکه در 4 رکن دستور کارهای مربوط به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی تدوین می‌شود، گفت: شورای عالی در سطح مدیران و وزرا، ستاد اجرایی در سطح معاونان دستگاه‌ها، کمیته علمی برای بررسی آخرین پژوهش‌های دانشگاهی در این حوزه و ستاد رسانه‌ای برای تبیین این مفاهیم به صورت مستمر تشکیل جلسه خواهند داد. 
***
رئیس اتحادیه بارفروشان خبر داد
کاهش قیمت برخی محصولات کشاورزی در بازار
رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت گوجه فرنگی به کمتر از ۱۰ هزار تومان از پنجم اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: امروز (دیروز یکشنبه) قیمت گوجه فرنگی در میدان عمده‌فروشان تره‌بار بین ۷ تا ۱۲ هزار تومان شده است. 
 مصطفی دارایی‌نژاد درباره وضعیت بازار گوجه فرنگی و میوه و صیفی افزود: اکنون قیمت گوجه فرنگی ضعیف (کال بندری رنگ‌آوری شده و انباری) بین ۷ تا ۹ هزار تومان و گوجه فرنگی درجه یک ۱۲ هزار تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. رئیس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: بنابراین با توجه به قیمت عمده‌فروشی این محصولات باید قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار و خرده‌فروشی‌ها نزدیک ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان (۳۵ درصد سود) به دست مصرف‌کنندگان برسد و نرخ‌هایی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود.  رئیس اتحادیه بارفروشان به کاهش تدریجی قیمت سیب زمینی و پیاز اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما بتدریج سیب‌زمینی نو و پیاز به وفور وارد بازار می‌شود که موجب کاهش قیمت‌ها خواهد شد. اکنون قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی کهنه انباری همدان، اردبیل و کرمانشاه بین ۴ تا ۸ هزار تومان و سیب‌زمینی تازه بین ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و پیاز بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان است. 
***
شکر ۱۶ هزار تومانی از امروز در بازار
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: از فردا(امروز) شکر در بسته‌های یک کیلویی در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد تا با قیمت ۱۶۳۵۰ تومان به فروش برسد. قاسمعلی حسنی با اشاره به افزایش 3 مرحله‌ای قیمت شکر در سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر این کالا با قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. وی افزود: دولت در طرح رمضان ۷۰۰ تن شکر را عرضه کرده که در بسته‌بندی‌های یک کیلویی آماده توزیع در فروشگاه‌هاست و با قیمت برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان مصوب شد. حسنی با بیان اینکه شکر در نرخ‌های مختلف در بازار موجود است، خاطرنشان کرد: عرضه این محصول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۱۶ هزار تومان است اما با توجه به ۹ درصد ارزش افزوده مربوط به کالاها و تنوع قیمت کارخانه در بازار امروز ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.  وی درباره برنج نیز گفت: نرخ مصوب دولتی برای این کالا ۶۵ هزار تومان است اما در بازار با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود، زیرا کشاورز بعد از یک سال تلاش و هزینه‌های مربوطه از جمله کارگر، تورم، کود و آبیاری محصول درجه یک خود را با نرخ پایین به فروش نمی‌رساند.  دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: درباره روغن خوراکی نیز به دلیل به صرفه نبودن قیمت برای بنکداران علاقه‌ای به عرضه این کالا وجود ندارد و اجبار فروش کالاهایی مانند کیک و رب در کنار این محصول نیز مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است.  حسنی تاکید کرد: البته سودجویی برخی عرضه‌کنندگان را نیز نباید نادیده گرفت که در برخی آشفتگی‌ها اقدام به افزایش قیمت و گران‌فروشی‌های غیرقانونی می‌کنند. 
***
6.5 هزار میلیارد تومان پرونده قاچاق و احتکار تشکیل شد
مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام شد که در این بازرسی‌ها 6.5 هزار میلیارد تومان کالای مکشوفه داشتیم. سیدمجتبی سجادی درباره وضعیت بازرسی از انبارها طی سال گذشته، اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۱۷ هزار و ۸۹۴ مورد بازرسی از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور به منظور مقابله با قاچاق و هر گونه احتکار احتمالی کالا صورت گرفت که منجر به تشکیل ۹۱۷۷ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است. مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت افزود: کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم‌مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و... به ارزش بیش از ۶۵ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال است.  وی با اشاره به تشدید بازدیدها و بازرسی‌ها و نظارت‌های مستمر و بدون وقفه بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها تصریح کرد: مردم کمافی‌السابق می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ یا سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور، تخلفات اقتصادی را منعکس کنند تا بر اساس قانون، برخورد بازدارنده با متخلفان انجام شود.

Page Generated in 0/0068 sec