printlogo


کد خبر: 247754تاریخ: 1401/1/30 00:00
مجموعه‌ای که داستان کرامت‌های حضرت رضا(ع) را تعریف می‌کند
زبان معجزه در «گره»

تهیه‌کننده سریال «گره» با اشاره به موضوع کرامات حضرت امام رضا(ع) گفت: یکی از قسمت‌های این سریال به ماجرای مادری می‌پردازد که به گفته پزشکان جنین درون شکمش ضربان نداشت و پس از زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) متوجه شد که ضربان دارد. 
به گزارش ایرنا، امیرمهدی پوروزیری با بیان اینکه سریال «گره» بر اساس پرونده‌های واقعی کمیسیون پزشکی آستان قدس رضوی ساخته شده است، اظهار داشت: قبلا دو قسمت از این مجموعه را ساختیم که مورد توجه قرار گرفت و تصمیم گرفتیم در ایام ماه مبارک رمضان وارد بقیه پرونده‌ها شویم. زمان هر قسمت از این سریال بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و در خلال برنامه افطار شبکه ۳ یعنی مثل ماه پخش می‌شود. بهترین زمان تلویزیون در طول سال، قبل و بعد از افطار است. این سریال چون 20 دقیقه زمان دارد، نمی‌توانست بعد از افطار به صورت مستقل پخش شود. 
تهیه‌کننده مجموعه گره با اشاره به اینکه قصه‌ها در قالب مونولوگ و از زبان شخصیت اصلی تعریف می‌شود، افزود: برای باورپذیرتر بودن از بازیگرهای تئاتر استفاده کردیم و سراغ بازیگران شناخته‌شده نرفتیم. 
کارگردانی این مجموعه ۳۰ قسمتی را ۴ نفر بر عهده دارند که عبارت از ابوذر حیدری، محمد فراهانی، مسعود دهنوی و حسین امانی هستند. وی با مرور پرونده‌های افراد شفایافته گفت: پرونده‌ای داشتیم که قرار بود چشم فردی را تخلیه کنند. او به زیارت می‌آید و پس از آن در بیمارستان پزشک علائم بهبودی را می‌بیند. مواردی از خوب شدن سرطان خون هم در پرونده‌ها داشتیم. این موارد توجیه علمی ندارد و کمیسیون پزشکی جوابی برایش پیدا نمی‌کند.

Page Generated in 0/0057 sec