printlogo


کد خبر: 247756تاریخ: 1401/1/30 00:00
اخبار

مینی‌سریالی تازه با قصه‌ای از آگاتا کریستی
«هیو لوری‌»‌ هنرپیشه بریتانیایی یکی از رمان‌های «آگاتا کریستی» را در قالب مینی‌سریال به تلویزیون می‌آورد. به گزارش «وطن‌امروز»، «هیو لوری»‌ هنرپیشه بریتانیایی که بیشتر برای بازی در سریال تلویزیونی‌ «خانه»‌ شهرت دارد،‌ یکی از رمان‌های «آگاتا کریستی»‌ را که مورد علاقه او است در قالب مجموعه تلویزیونی جدید «چرا از ایوانز نخواستند؟»‌ در تلویزیون به نمایش می‌گذارد. رویترز نوشت: این مجموعه یک مینی‌سریال سه قسمتی خواهد بود که نویسندگی،‌ تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را «لوری» بر عهده دارد. «لوری»‌ همچنین در این سریال به عنوان یکی از نقش‌های مکمل ظاهر می‌شود. رمان «چرا از ایوانز نخواستند؟‌»‌ اثر «آگاتا کریستی»‌ نخستین‌بار سال ۱۹۳۴ در بریتانیا منتشر شد. «بابی»‌ به همراه یکی از دوستان دوران کودکی‌اش تصمیم می‌گیرد درباره سوال این غریبه تحقیق کند. سریال «چرا از ایوانز نخواستند؟»‌ که در آن «جیم برودبنت»‌،‌ «اما تامپسون» و «پل وایتهاوس» به ایفای نقش می‌پردازند از «بریت باکس» پخش می‌شود. 
***
خداحافظی محمدرضا فرجی با سازمان سینمایی
رئیس سازمان سینمایی طی حکمی روح‌الله سهرابی را به ‌عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و حسین طلابیگی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، بنا به پیشنهاد حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی طی حکمی روح‌الله سهرابی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و حسین طلابیگی را به عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع منصوب کرد. روح‌الله سهرابی متولد همدان و عضو رسمی کانون کارگردانان ایران است. دوره حرفه‌ای فعالیت‌های او از سال ۱۳۸۷ با ساخت فیلم بلند «محدوده ابری» آغاز شد. «خاکستر و برف» دومین فیلم سینمایی سهرابی است که در ژانر دفاع‌مقدس تولید شد و جوایزی نیز کسب کرد. حسین طلابیگی نیز متولد ۱۳۵۰ از مشهد دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته طراحی صنعتی است. مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم فجر، قائم‌مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس و... از جمله سوابق مدیریتی او است. 
***
«آزردگان» در انتظار پروانه نمایش
با پایان مراحل فنی فیلم سینمایی «آزردگان» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مهدی فردقادری، از لوگوی این فیلم سینمایی رونمایی شد. به گزارش ایسنا، مراحل تصحیح رنگ و نور «آزردگان» توسط نیما دبیرزاده به اتمام رسید و سومین فیلم سینمایی فردقادری در انتظار دریافت پروانه نمایش است. همچنین از لوگوی این فیلم که توسط پرهام عرب طراحی شده است، رونمایی شد. موسیقی «آزردگان» را بهزاد عبدی ساخته و صداگذاری توسط علیرضا علویان انجام شده است، همچنین رامین نجفی تدوین این فیلم سینمایی را به عهده داشته‌ است. لیلا زارع، محمد امین، رضا بهبودی، فرخ نعمتی، رویا جاویدنیا، هدیه آزیدهاک، محمدرضا داوودنژاد، عطا ثروتی و مریم بوبانی به همراه برخی از چهره‌های تئاتر از بازیگران «آزردگان» هستند. 
***
برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی
اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی امروز سه‌شنبه 30 فروردین توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره «کتابخوانی رضوی» امروز سه‌شنبه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی بین‌المللی امام رضا(ع) و معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار می‌شود. این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناسایی استعدادها سال گذشته در بستر فضای مجازی برگزار شده است و استقبال علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی این جشنواره را به یک رویداد استانی در تمام رده‌های سنی تبدیل کرده است. مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با داوری آثار، انتخاب برگزیدگان و تجلیل از آنها با حضور مسؤولان ملی استان، چهره‌های مذهبی و فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود. 
***
فلاحی‌پور در آزادی مشروط
پرویز فلاحی‌پور به عنوان جدیدترین بازیگر سریال تلویزیونی «آزادی مشروط» انتخاب شد. «آزادی مشروط» عنوان جدیدترین سریال مسعود ده‌نمکی است؛ سریالی که همچنان در مرحله انتخاب بازیگر است و بتازگی پرویز فلاحی‌پور به جمع بازیگران آن اضافه شده است. با اضافه شدن چند بازیگر جدید دیگر، کار انتخاب بازیگر مسعود ده‌نمکی برای ساخت این اثر به پایان می‌رسد و این مجموعه وارد فاز تولید می‌شود. پیش‌تر خبر پیوستن منوچهر آذری، مهران رجبی، رضا توکلی، محمود مقامی، عباس محبی، سیدمهرداد ضیایی و چند بازیگر دیگر به این مجموعه تلویزیونی مخابره شده بود. 

Page Generated in 0/0054 sec