printlogo


کد خبر: 247779تاریخ: 1401/1/30 00:00
اخبار

کشف محموله گوشی‌های تلفن‌همراه قاچاق در بندر لنگه
فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف ۶۰ دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بندر لنگه هرمزگان خبر داد. سرهنگ جعفر اطمانی در این باره گفت: مأموران یگان حفاظت بندر لنگه حین انجام وظیفه و کنترل تردد خودروهای خروجی از بندر به یک دستگاه خودروی وانت که حامل کالای ملوانی بود، مشکوک می‌شوند. وی افزود: در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۶۰ دستگاه گوشی تلفن همراه فاقد هر گونه مدارک گمرکی کشف و ضبط و در این راستا یک نفر دستگیر، خودرو توقیف و کالای مکشوفه به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد. سرهنگ اطمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی گوشی‌های قاچاق کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید کالاهای داخلی، مأموران یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پلیس پیشگیری مقابله جدی با ورود کالای خارجی را به طور مستمر در دستور کار خود قرار داده‌اند. 
***
وزیر رفاه در نامه به رئیس‌جمهور خواستار شد
تعیین تعرفه خدمات درمانی متناسب با افزایش حقوق کارکنان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور شد. در این نامه آمده است: ضرورت دارد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، ۱۰ درصد رشد داشته باشد و جزء حرفه‌ای تعرفه -سهم پزشک- در بخش خصوصی جهت اجرای بند ۹-۶ سیاست‌های کلی سلامت و ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور جهت یکسان‌سازی تعرفه پزشک در بخش خصوصی و دولتی به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد. لذا موضوع تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ و اصلاح نظام پرداخت بر اساس قوانین و مقررات مربوطه در دستور کار هیات دولت قرار گیرد. در این نامه تاکید شده است: هیات وزیران سالانه به استناد بند «الف» ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی را به پیشنهاد شورای ‌عالی بیمه سلامت کشور و با تایید سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب می‌رساند. 
سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای ضمن رد افزایش 28.5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی تعیین‌شده توسط شورای عالی بیمه سلامت، خواستار افزایش بیشتر تعرفه‌ها در سال ۱۴۰۱ شده است (موضوع نامه در مورخ ۶/۱/۱۴۰۱ رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به معاون اول رئیس‌جمهور). در این زمینه نکاتی را به عرض می‌رساند: بر اساس آخرین اطلاعات موجود میزان پرداخت مستقیم از جیب مردم در بخش سلامت به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است؛ به‌ طوری که سالانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به علت هزینه‌های کمرشکن سلامت دچار فقر می‌شوند. یکی از دلایل اصلی ایجاد هزینه‌های کمرشکن و فقرزای سلامت در کشور، قیمت بالای خدمات درمانی است، لذا افزایش شدید تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ موجب گسترش فقر در کشور خواهد شد. در سال ۱۴۰۱ میانگین افزایش حقوق کارکنان دولت و سایر حقوق‌بگیران، ۱۰ درصد می‌باشد.
***
ساخت ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیران
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی از ساخته شدن ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیران مدرسه‌ساز خبر داد. حمید طریفی‌حسینی به مناسبت «روز ملی تکریم خیرین» در مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور حضور یافت و از زحمات خیران در حوزه آموزش‌و‌پرورش استثنایی تشکر و قدردانی کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر اساس نهضت‌های مردمی شکل گرفت و پس از آن مشارکت مردمی در زمینه‌های مختلف مانند فعالیت‌های خیران ادامه پیدا کرد و اکنون شاهد حضور خیران در آموزش‌و‌پرورش هستیم. 
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش‌و‌پرورش استثنایی مردمی‌سازی امور است، گفت: سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی در حال تدوین یک الگوی مدیریت مشارکتی در مدرسه است تا خیران فقط در ساخت مدارس مشارکت نداشته باشند بلکه در اداره امور مدرسه نیز با مدارس همکاری داشته باشند. وی گفت: ساخت مدارس توسط خیرین یک اثر تربیتی برای دانش‌آموزان دارد و وظیفه ما در این زمینه تبیین فعالیت نیک خیران است تا عمل این عزیزان را برای دانش‌آموزان الگو قرار دهیم و تاکنون بیش از۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیران ساخته ‌شده است. 
***
انفجار مرگبار یک ساختمان در خیابان پلیس‌تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع آتش‌سوزی و انفجار در یک ساختمان در خیابان پلیس خبر داد و گفت: متاسفانه در این حادثه یک جوان ۳۵ ساله جان خود را از دست داد. سیدجلال ملکی گفت: ساعت ۸:۰۷ دقیقه صبح روز دوشنبه در تماس تلفنی شهروندان با سازمان آتش‌نشانی تهران، یک مورد انفجار و آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان پلیس، خیابان کلیم کاشانی اعلام شد که بلافاصله پس از این درخواست، عوامل آتش‌نشانی از ایستگاه ۷۸ به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: این انفجار در طبقه همکف یک ساختمان ۴ طبقه در اتاق خواب به دلیل وجود لوازم گازسوز، رخ داده است. آتش‌نشانان در زمان حضور با شعله‌های آتش روبه‌رو می‌شوند. ملکی افزود: متأسفانه در این حادثه یک جوان حدود ۳۵ ساله دچار حریق شده و بر اثر شدت آتش‌سوزی در همان اتاق جان خود را از دست داد. 

Page Generated in 0/0061 sec