printlogo


کد خبر: 247785تاریخ: 1401/1/30 00:00
اخبار

دستور رئیس دستگاه قضا برای کوتاه کردن فرآیندهای دادرسی
رئیس قوه‌ قضائیه در جریان نشست شورای عالی قوه‌ قضائیه که روز گذشته برگزار شد، به معاونت راهبردی قوه‌ قضائیه دستور داد در راستای تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت نسبت به اتخاذ تدابیر برای کاهش فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی، اقدامات بیشتری را در دستور کار قرار دهد. حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای در همین زمینه مشخصا به بازدید اخیر خود از دادگستری و داسرای شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و نسبت به معطل ماندن فرآیند پرونده‌ها در یک مرجع قضایی و عدم ارجاع به‌موقع آنها به مراجع بعدی تذکر داد و این موضوع را از عوامل اطاله دادرسی دانست. رئیس قوه ‌قضائیه همچنین بر ضرورت تقویت شعب اجرای احکام نیز تاکید کرد و واحدهای اجرای احکام را بخش‌هایی دانست که تلاش‌های صورت گرفته در مراجع قضایی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و تجدیدنظر و دیوان‌عالی را به ثمر می‌نشانند، لذا نیازمند پشتیبانی و حمایت بیشتر هستند تا در اجرا و پیاده‌سازی عدالت هیچگونه خللی ایجاد نشود. 
محسنی‌اژه‌ای همچنین به مسؤولان عالی قضایی دستور داد بر نظارت‌های خود بر زیرمجموعه‌ها چه به صورت میدانی و چه به صورت سیستمی بیفزایند تا در خلال این نظارت‌ها، روندها و فرآیندها مورد آسیب‌شناسی قرار گیرند و مشکلات و موانع برای هرچه مطلوب‌تر شدن ارائه خدمات قضایی به مردم، برطرف شوند. 
***
قرار نیست در برجام تغییری ایجاد شود
روز گذشته سعید خطیب‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران، درباره موضوعات باقیمانده گفت‌وگوهای وین گفت: موضوعات گفت‌وگوهای وین برای همه عزیزان بخوبی روشن شده است، ما تا زمانی که به کلیت توافق نکنیم، درباره هیچ چیز توافق نخواهیم کرد. موضوعاتی هنوز باقی‌ مانده است و قرار نیست در برجام تغییری انجام شود و موضوعات باقیمانده زمانی که تمام شود، می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنچه در وین در حال گفت‌وگو است با رعایت تمام مفاد برجام است و ۲ سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد معیار حرکت است و تبادل پیام‌ها بین تهران و واشنگتن از طریق مورا در حال انجام است. 
خطیب‌زاده ادامه داد: در حال حاضر جو وین منفی نیست، چرا که ایران و ۱+۴ همه کارهای خود را انجام داده‌اند و منتظر پاسخ مناسب از سمت واشنگتن هستند تا نگرانی‌ها را برطرف کنند، واشنگتن سیاست تاخیر را در پیش گرفته و وین همچنان جو مناسبی برای احیای برجام است. خطیب‌زاده درباره آزادسازی منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: آزادسازی منابع جمهوری اسلامی ایران، بازگشت پول‌های حاصل از صادرات کالا و خدمات است و ربطی به کشورهای ثالث ندارد، آمریکا تلاش می‌کند درباره هر موضوعی مداخله کند که با ادعاهای آقای بایدن فاصله دارد. ایران هرچه صادر کرده است، پولش را دریافت می‌کند. درباره آزادسازی منابع، توضیحاتی ارائه دادیم و سفری انجام شد و هیاتی به ایران آمد و همه چیز در مسیر خودش در حال پیگیری است و به آمریکا اجازه نمی‌دهیم در آن دخالت کند. 
***
ولایتی در گفت‌و‌گو با رهبران حماس و جهاد اسلامی: 
ایران همواره در کنار مردم فلسطین است
علی‌اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تماس تلفنی با زیاد نخاله، دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین پیرامون مسائل اخیر در فلسطین گفت‌وگو کرد. 
ولایتی با اعلام اینکه خداوند ارواح شهدای عزیز فلسطین را با انبیا و اولیای الهی محشور گرداند، به نخاله گفت: نقش شما و جنبش جهاد اسلامی در هدایت مبارزات افتخارآفرین سرزمین اسلامی فلسطین مورد تقدیر مسلمانان جهان است و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهد ایستاد. 
ولایتی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تصریح کرد: آنچه مردم ایران را نجات داد تمسک به اسلام بود و در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین باز اسلام است که تنها مکتب نجات‌‌بخش و دستیابی به آرمان‌ها و پیروزی‌هاست. 
زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با تبریک ماه مبارک رمضان به مقام معظم رهبری و ملت ایران، ضمن قدردانی از مواضع محکم و استوار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های آنها، گفت: ما در خط مقدم دفاع از آرمان‌های فلسطین حضور داریم و از اینکه شما در کنار ما هستید قدردانی و تشکر می‌کنیم و شما حامی قدرتمند ما در این مسیر هستید. وی ادامه داد: ملت فلسطین و همه مبارزان و برادران ما در حماس در خط مقدم مبارزه با صهیونیسم قرار دارند و اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران نبود ما نمی‌توانستیم به این پیروزی برسیم و باور داریم که جهاد و مقاومت تنها راه آزاد‌سازی فلسطین و عاملی است که همه فلسطینیان را متحد می‌کند. ولایتی در تماس جداگانه دیگری که با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس داشت، پیروزی‌های بزرگ مردم فلسطین به رهبری افراد مبارز، شناخته‌شده، شجاع و با سابقه درخشان همچون اسماعیل هنیه را تبریک گفت. وی در گفت‌وگو با هنیه گفت: امیدواریم و اطمینان داریم که این مبارزات ارزشمند در جهت نجات ملت مظلوم فلسطین از سیطره یکی از سفاک‌ترین رژیم‌های تاریخ بشر هر چه زودتر به نتیجه خواهد رسید و بر اساس وعده خداوند تبارک و تعالی که می‌فرماید «ان‌تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» قطعا پیروزی نهایی برای مردم فلسطین به دست خواهد آمد. 

Page Generated in 0/0059 sec