printlogo


کد خبر: 247813تاریخ: 1401/1/31 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با ایمان عالمی پس از حواشی اخیر استقلال
آرامش و جام در یک مسیر است

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال تهران پس از آنکه از رقابت‌های جام حذفی با شکست در ضربات پنالتی مقابل نساجی کنار رفت، با حواشی خودساخته‌ای مواجه شد؛ جایی که فرهاد مجیدی، سرمربی تیم در نشست بعد از این دیدار صحبت از شیتیل گرفتن یک کارشناس داوری کرد و باعث شد درگیری بین او و شخص مورد نظر بالا بگیرد؛ اتفاقی که اگر از ابتدا درباره‌‌اش صحبتی نمی‌شد، این همه حاشیه هم به دنبالش نمی‌آمد؛ حواشی‌ای که باعث شده است خود آبی‌‌ها بیش از هر تیم دیگری نگران داوری‌ بازی‌های آینده تیم‌شان باشند. حالا که استقلال از رسیدن به جام حذفی ناکام مانده، باید به فکر ۶ دیدار حساس و باقیمانده لیگ برتر باشد تا بتواند با عبور از سد حریفان، یک جام را تقدیم هوادارانش کند. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد فنی استقلال و اتفاقات و حواشی این روزهای اخیر، با ایمان عالمی، پیشکسوت آبی‌ها گفت‌‌وگو کرد. 
***
* استقلال یک جام را از دست داد و نتوانست در خانه از پس نساجی مازندران برآید؛ به نظر شما دلیل این ناکامی چیست؟
در این بازی هم استقلال قشنگ بازی کرد و هم نساجی. تغییراتی در ترکیب چه ابتدا و چه انتهای بازی ایجاد شد که نتوانست نتیجه را به سود ما کند. شاید حضور حسین حسینی درون دروازه بویژه در انتهای بازی به عنوان بازیکن باتجربه یک وزنه برای استقلال به حساب می‌آمد. علیرضا رضایی بازیکن خوبی است اما ضربات پنالتی به شرایط روحی-روانی تیم‌ها ربط دارد و حسینی می‌توانست بیشتر به ما کمک کند. ما ۳ سال متوالی است براحتی جام قهرمانی در این رقابت‌ها را از دست داده‌ایم و حالا باید تمام تمرکزمان را روی ۶ دیدار باقیمانده لیگ بگذاریم تا قهرمان شویم. 
 
* پس از این بازی فرهاد مجیدی درباره داوری و مشخصا یک کارشناس صحبت کرد که باعث شد یکی از کارشناسان واکنش نشان دهد و جنگ را در فضای مجازی علنی کند؛ این اتفاقات به ضرر تیم نشد؟
قطعا این صحبت‌ها تمرکز تیم را از بین می‌برد. ما ۶ فینال داریم. با توجه به ۶ امتیاز اختلافی که با رقیب داریم، باید تیم را طوری هدایت کنیم که امتیازات لازم را کسب کنیم و به جام برسیم. توصیه‌ام به اعضای کادرفنی تیم این است که سکوت کنند و تمرکزشان را روی مسائل فنی بگذارند. با تیمی که داریم قطعا پتانسیل قهرمان شدن را داریم فقط باید آرامش‌شان را حفظ کنند. 
 
* باشگاه استقلال بعد از این ماجرا بیانیه داد که نگران ۶ دیدار باقیمانده لیگ هستیم؛ به نظر شما بازی‌های آتی تحت تأثیر داوری قرار خواهد گرفت؟
من فکر می‌کنم داوران ما تمام تلاش‌شان را می‌کنند که قضاوت درستی داشته باشند. اگر سیستم VAR در فوتبال ما باشد، قطعا مشکلات داوری ما کمتر می‌شود و تیم‌ها دیگر اعتراضی هم به این شکل نخواهند داشت. این سیستم می‌تواند به رشد فوتبال ما هم کمک کند. باید ببینیم کمیته داوران چه تصمیمی اتخاذ می‌کند. قطعا آنها برای بهتر تمام شدن بازی‌های لیگ تمهیداتی می‌اندیشند. اینکه می‌گویند اشتباهات داوری جزئی از بازی است را نمی‌توان منکر شد اما امیدواریم این اشتباهات مغرضانه و تأثیرگذار نباشد. امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد و تیم‌ها از ناحیه داوری ضربه نبینند. 
 
* استقلال مشکل گلزنی دارد تا جایی که در ۲ دیدار اخیر خود گلی هم به ثمر نرسانده است. 
کیفیت مهاجمان تیم را از ابتدای فصل ارزیابی کرده‌ایم. به نظر من از نظر بازیکن در خط حمله نسبت به پارسال که بازیکنانی مثل قائدی، دیاباته، ریگی و حتی مطهری آماده را داشتیم، شرایط خوبی نداریم اما از نظر تیمی شرایط خوبی داریم و خریدهای خوبی در نیم‌فصل داشتیم. در کل نمره خوبی به تیم می‌دهم و امیدوارم در بازی‌های باقیمانده بتوانیم با همین کیفیت امتیازات لازم را کسب و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. 
 
* استقلال بازی سختی در اصفهان مقابل سپاهان دارد که در صورت برد می‌توان گفت راه قهرمانی تیم طی شده است. 
استقلال گام به گام با هر بردی که به دست می‌آورد، به قهرمانی نزدیک می‌شود. همه چیز دست خودمان است. اگر هر دیداری را با تمرکز بالا پیروز شویم، قطعا قهرمان هم می‌شویم.

Page Generated in 0/0066 sec