printlogo


کد خبر: 247816تاریخ: 1401/1/31 00:00
اخبار

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 
درخشش مدال طلا بر سینه علیزاده
عضو تیم‌ ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یافت. رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی مغولستان پیگیری می‌شود که ناصر علیزاده موفق به کسب مدال طلا شد. در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 7 بر یک ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف، قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در این مرحله به مصاف بردیموراتوف از ازبکستان رفت و با برتری 3 بر یک به مدال طلا دست یافت تا نخستین طلایی کاروان کشورمان باشد. پیش از این عارف حبیب‌اللهی و ایمان محمدی موفق به کسب مدال برنز شدند. مسابقات 5 وزن دوم کشتی فرنگی امروز چهارشنبه برگزار می‌شود. 
***
فولاد صدرنشین شد، استراماچونی 8 تا خورد
تیم فوتبال الغرافه قطر در چهارمین دیدار خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی را برابر الاهلی امارات تجربه کرد. به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال الغرافه قطر و الاهلی امارات در گروه C لیگ قهرمانان فوتبال آسیا بامداد سه‌شنبه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۸ بر ۲ به سود الاهلی به پایان رسید. الغرافه با هدایت آندره‌آ استراماچونی در این مسابقه از سعید عزت‌اللهی ۸۲ دقیقه استفاده کرد اما در نهایت این شکست سنگین را مقابل الاهلی متحمل شد. در تیم شباب الاهلی هم نه احمد نوراللهی و نه مهدی قائدی در لیست مسابقه حضور نداشتند. در دیگر بازی این گروه فولاد ایران برابر آخال ترکمنستان با یک گل پیروز شد تا با ۸ امتیاز به صدر جدول صعود کند. 
***
انتقاد مطبوعات اسپانیا از بارسلونا 
بدترین نمایش بارسای ژاوی
بارسلونا بدترین نمایش خود تحت هدایت ژاوی را به ثبت رساند تا مورد انتقاد شدید رسانه‌های اسپانیایی قرار گیرد. بارسلونا با آمدن ژاوی کاملا احیا شد و توانست از رده نهم جدول به مقام دوم صعود کند. این تیم نمایش‌هایی درخشان از خود به اجرا گذاشت و توانست تیم‌های قدرتمندی مثل رئال‌مادرید، اتلتیکو، سویا، بیلبائو، ناپولی و دیگر تیم‌ها را شکست دهد اما پنجشنبه‌شب در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا، بارسلونا در شب جنجالی نوکمپ و نیامدن هواداران مقابل آینتراخت فرانکفورت تن به شکست داد تا در بحران فرو رود. بارسلونا در لالیگا به مصاف کادیز رفت و بسیاری انتظار داشتند این تیم واکنشی مناسب به آن باخت و حذف از لیگ اروپا نشان دهد ولی این اتفاق نیفتاد و شاگردان ژاوی، ضعیف‌ترین نمایش خود را به ثبت رساندند. 
آ.‌اس به انتقاد شدید از مدافع فرانسوی بارسلونا پرداخت و نوشت: لنگله بدترین نمایش خود در فوتبالش را برای بارسلونا انجام داد. او نه تمرکز داشت و نه قدرت و در تمام دقایق ضعیف کار کرد. موندو دپورتیوو تیتر «یک ضربه دیگر» را روی جلد آورد و از نمایش ضعیف بارسلونا نوشت. روزنامه اسپورت کاتالونیا این باخت را به اتفاق بازی پنجشنبه مقابل آینتراخت فرانکفورت نسبت داد و نوشت: قطع‌ ارتباط کشنده! اسپورت نوشت: این بارسلونا به هیچ‌وجه قابل شناخت نبود. آنها در خانه مقابل کادیز شکست خوردند تا اندک شانس قهرمانی در لالیگا نیز بر باد رود. سایت ARA نوشت: تنها دمبله در بازی دیشب بود و 10 بازیکن دیگر هیچ کاری مقابل کادیز انجام ندادند. نمایش تیم به طرز شگفت‌آوری بد و ضعیف بود. رادیو کاتالونیا از دمبله نیز انتقاد کرد و از عدم دقت این بازیکن در ضربات آخر نوشت. دمبله با اینکه توانست بهترین گل‌ساز تیم نام گیرد ولی دقتی ضعیف در ضربات آخر به ثبت رساند. رادیو کاتالونیا نوشت: از 50 شوت دمبله در این فصل تنها 2 شوت به گل بدل شده و این یعنی 4 درصد دقت شوت! رسانه‌های طرفداری بارسلونا نیز نسبت به نبود «پدری» واکنش نشان دادند و نوشتند: بارسلونا در حضور پدری از 36 امتیاز، 32 امتیاز دریافت کرد ولی در غیاب پدری از 57 امتیاز تنها توانست 28 امتیاز به دست آورد. بارسلونا با یک بازی کمتر نسبت به رئال‌مادرید با اختلاف 15 امتیازی در رده دوم قرار دارد. 
***
کار صعود سپاهان به اما و اگر کشیده شد
شاگردان نویدکیا در آغاز دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل التعاون به تساوی رسیدند. به گزارش ایسنا، دیدار ۲ تیم سپاهان و التعاون عربستان در قالب هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بامداد سه‌شنبه در شهر بریده عربستان برگزار شد که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. در دقیقه ۴۶ پاس رو به بیرون به النابیت و ضربه این بازیکن عربستانی به گوشه دروازه رشید مظاهری رفت تا التعاون پیش بیفتد. در ادامه در دقیقه ۶۵ پاس رو به جلوی میلاد جهانی به مغانلو و ضربه مهاجم سپاهانی‌ها وارد دروازه التعاون شد و کار به تساوی کشیده شد. سپاهانی‌ها با این تساوی ۴ امتیازی شدند و در رده سوم گروه خود قرار گرفتند تا امیدشان  کمرنگ‌تر و کار صعود به اما و اگر کشیده شود. در مقابل التعاون نیز ۷ امتیازی شد و باتوجه به پیروزی الدحیل به رده دوم گروه D سقوط کرد. 
***
پرسپولیس در پرونده «استوکس» محکوم شد
دادگاه عالی ورزش، پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۸۶ هزار دلار به مهاجم سابق ایرلندی خود کرد. پس از محکومیت باشگاه پرسپولیس توسط کمیته وضعیت فیفا در پرونده «آنتونی استوکس»، این باشگاه به دادگاه CAS اعتراض کرد و خواهان کمتر شدن مبلغ شد. حالا دادگاه عالی ورزش طی حکمی اعلام کرده پرسپولیس باید ۸۶ هزار دلار به «استوکس» بپردازد. «استوکس» در زمان مدیریت انصاری‌فرد با قراردادی ۶ ماهه به ارزش ۲۷۰ هزار دلار به پرسپولیس آمد و در همان زمان امضای قرارداد ۱۵۰ هزار دلار از قراردادش را دریافت کرد و چند هفته بعد بدون اینکه تاثیر فنی در پرسپولیس داشته باشد، تهران را ترک کرد و دیگر بازنگشت و حالا سرخ‌ها را محکوم کرده تا باقیمانده قراردادش را هم دریافت کند. 

Page Generated in 0/0081 sec