printlogo


کد خبر: 247824تاریخ: 1401/1/31 00:00
سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد
ممنوعیت برگزاری امتحانات بعد از شب‌های قدر

وزارت آموزش‌و‌پرورش این روزها به طور ویژه و جدی بر وضعیت مدارس نظارت دارد و همزمان پیگیر موضوعاتی همچون رعایت حال دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در ماه مبارک رمضان، اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا و روند ثبت‌نام و توزیع کتاب‌های درسی سال‌ آینده است. 
سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش درباره رعایت حال دانش‌آموزان و خانواده‌های روزه‌دار در ماه رمضان اظهار داشت: برگزاری امتحانات دانش‌آموزان روز بعد از لیالی قدر ممنوع است. 
صادق ستاری‌فرد با اشاره به اینکه مدارس برنامه امتحانات مستمر یا امتحانات کلاسی دارند، به فارس گفت: بر همین اساس از مسؤولان مدارس می‌خواهیم به جهت رعایت حال دانش‌آموزان و حضور پرشور آنها در مراسم شب‌های قدر، روزهای بعد از لیالی قدر، امتحان یا آزمونی برگزار نکنند. 
بر این اساس، امتحانات دانش‌آموزان در همه پایه‌ها و مقاطع تحصیلی باید پیش از شب‌‌های قدر یا بعد از روز بیست‌و‌چهارم ماه مبارک رمضان برگزار شود. 
 
* زنگ زبان و ادبیات فارسی در مدارس کشور نواخته می‌شود
دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش گفت: این شورا با نواختن زنگ زبان و ادبیات فارسی در مدارس سراسر کشور موافقت کرد. 
محمود امانی طهرانی اظهار داشت: شورای عالی به منظور پاسداشت و ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی با نواختن زنگ زبان و ادبیات فارسی در مدارس سراسر کشور در روز 25 اردیبهشت (روز زبان و ادبیات فارسی) هر سال موافقت کرد. وی تصریح کرد: این زنگ به زنگ‌های مندرج در مصوبه 854 شورای عالی آموزش‌و‌پرورش اضافه می‌شود. دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش با اشاره به هزار و دوازدهمین جلسه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش که با حضور وزیر آموزش‌و‌پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد، افزود: در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش‌و‌پرورش دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره مسائل مختلف آموزش‌و‌پرورش از جمله آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، امتحانات نهایی دانش‌آموزان، آموزش‌و‌پرورش پساکرونا، خیرین مدرسه‌ساز، بازگشایی مدارس، کنکور و نقل و انتقال فرهنگیان بیان کردند. 
 
* نظارت بر روند توزیع کتب درسی از 24 اردیبهشت
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از نظارت بیشتر این سازمان بر روند ثبت‌نام و توزیع کتب درسی با اعزام ناظرانی از تاریخ 24 اردیبهشت به استان‌ها خبر داد. 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی لطیفی با اشاره به جدول زمانبندی فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی 140۱-140۲ بر تشکیل کارگروه‌های مربوط در این باره در سطح استان و منطقه، ثبت صحیح اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سیدا و پایش مستمر میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و مناطق توسط مسؤولان توزیع تأکید کرد. 
وی سنجش دانش‌آموزان ورودی جدید و ثبت وضعیت جسمانی آنان، هدایت تحصیلی، آزمون ورودی و تغییر رشته در مدارس، دانش‌آموزان تکرار پایه، نقل و انتقالات در مناطق و جابه‌جایی دانش‌آموزان، ثبت اطلاعات در سامانه‌های دانش‌آموزی، برآورد دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و جهشی، صدور کد مدارس جدیدالتأسیس و آشنایی چگونگی استفاده از سامانه ثبت و سفارش کتاب درسی را از عوامل مؤثر در کیفیت‌بخشی به توزیع کتاب‌های درسی در سال‌های گذشته دانست.

Page Generated in 0/0077 sec