printlogo


کد خبر: 247848تاریخ: 1401/2/1 00:00
اخبار

پایان فیلمبرداری «بی‌‌‌نشان» در کربلا
مرتضی رزاق‌کریمی، تهیه‌کننده از پایان فیلمبرداری سریال «بی‌نشان» در کربلا خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل و نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه به پایان رسید. مرتضی رزاق‌کریمی، تهیه‌کننده سریال با اعلام این خبر بیان کرد: فیلمبرداری پروژه «بی‌نشان» همزمان با نیمه رمضان در شهر کربلا تمام شد. وی ادامه داد: پرویز فلاحی‌پور و اکبر رحمتی ۲ بازیگری بودند که در کربلا جلوی دوربین فرشاد گل‌سفیدی رفتند. رزاق‌کریمی در پایان صحبت‌هایش درباره آخرین وضعیت این سریال خاطرنشان کرد: «بی‌نشان» که برای پخش از شبکه ۳ سیما ساخته شده است این روزها مراحل پس‌تولید را پشت سر می‌گذارد. مجید واشقانی، نیلوفر پارسا، پرویز فلاحی‌پور، سعید زارعی، هلن نقی‌لو، نیوشا ضیغمی، مریم کاویانی، مهدی فقیه، کاظم هژیرآزاد، اکبر رحمتی، رضا ایرانمنش، توماج دانش‌بهزادی، قاسم زارع، احسان امانی، نسرین نکیسا، پویان گنجی و صادق ملک از جمله بازیگران «بی‌نشان» هستند که پیش از این نام‌شان رسانه‌ای شده بود. 
***
«بحر بیکران» منتشر شد
«بحر بیکران» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشرشده در حوزه آلبوم‌هاست که طی روزهای اخیر با حضور تعدادی از نوازنده‌های شاخص کشورمان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آلبوم «بحر بیکران» با هنرمندی و سرپرستی عطاءالله ایمانی نوازنده سه‌تار، احمد مستنبط نوازنده تمبک و حسین رضایی‌نیا نوازنده دف و دایره در ژانر موسیقی ایرانی بتازگی منتشر شده است. «پیش‌درآمد اصفهان (یوسف فروتن)»، «آواز اصفهان»، «چهار مضراب اصفهان – ابوالحسن صبا»، «بداهه در عشاق – ورود به ابوعطا»، «ضربی ابوعطا – ابوالحسن صبا»، «آواز ابوعطا»، «چهار مضراب ابوعطا- ابوالحسن صبا»، «فرود به اصفهان»، «رنگ اصفهان- درویش خان» و «خیال تو- عطاالله ایمانی» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند. 
در توضیح این آلبوم آمده است: آلبوم «بحر بیکران» حاصل بازسازی و بازنوازی آثار قدما، استادان یوسف فروتن، ابوالحسن‌خان‌ صبا و درویش خان، آمیخته با ذوق و قریحه شخصی است. قطعه «خیال تو» حاصل پردازش و طراحی ذهنی و استنباط شخصی از ردیف موسیقی ایرانی (دستگاه همایون) است که تلاشی برای حفظ و اشاعه موسیقی کلاسیک ایرانی به شکلی نوین و ریتمیک بوده است. 
***
موافقت با ساخت 3 فیلمنامه
شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در جلسه اخیر خود با ساخت ۳ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی- بصری، فیلمنامه‌های «چیزهایی که می‌کشی» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی و کارگردانی و نویسندگی علیرضا خاتمی، «شال آبی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی داوود توحیدپرست و «نمایش کودکانه به سبک ایتالیایی» به تهیه‌کنندگی محسن محسنی‌نسب و کارگردانی و نویسندگی صالح دلدم موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
***
رونمایی از ۲ کتاب سوره مهر در همدان
مراسم رونمایی از چاپ سی‌ام کتاب «حاج جلال» و رونمایی از کتاب «کوله‌هایی پر از لیمو» سه‌شنبه ۳۰ فروردین همزمان با افتتاح پردیس سینمایی مهر با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی و مردم در شهر همدان برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این مراسم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر شیروانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از مسؤولان حوزه هنری حضور داشتند. 
در ادامه با حضور مسؤولان و نویسندگان ۲ کتاب روی صحنه، از جلد سی‌ام کتاب «حاج جلال» رونمایی شد؛ حاج‌جلال پدر گرانقدر حمیدرضا حاجی‌بابایی است که شجاعانه و با اخلاص تقدیرش را می‌پذیرد و فرزندانش را به قربانگاه عشق و معرفت می‌فرستد و بر آن چیزی که از سر می‌گذراند، صبر می‌کند. او در این راه ۲ پسر و ۲ دامادش را از دست می‌دهد. این کتاب به قلم لیلا نظری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. «کوله‌هایی پر از لیمو» کتاب بعدی بود که برای نخستین‌‌بار رونمایی شد. این کتاب نیز مجموعه خاطرات معلم و سردار شهید علیرضا حاجی‌بابایی، فرمانده محورهای عملیاتی غرب و جنوب به قلم محسن صیفی‌کار است. 
***
«قلعه حیوانات» انیمیشن می‌شود
اندی سرکیس با اقتباس از رمان کلاسیک «قلعه حیوانات» اثر جورج اورول، یک انیمیشن می‌سازد. به گزارش «وطن‌امروز»، اندی سرکیس که بازی در سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و فیلم بتمن را در کارنامه دارد، انیمیشن قلعه حیوانات را بر اساس فیلمنامه‌ای از تیم استولر و با همکاری استودیو انیمیشن‌سازی Cinesite خواهد ساخت. سرکیس در این باره گفت: من و تیمم امید داریم در کنار هم نسخه‌ای از شاهکار اورول بسازیم که از لحاظ احساسی قدرتمند و طناز بوده و مخاطبان در همه سنین بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

Page Generated in 0/0089 sec