printlogo


کد خبر: 247860تاریخ: 1401/2/1 00:00
با ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز
تیم ملی کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید. در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان، محمدرضا مختاری در ۷۲، رسول گرمسیری در ۸۲ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید. همچنین شاهین بداغی در وزن ۶۷ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند. مسابقات 5 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا صبح دیروز در شهر اولان‌باتور مغولستان آغاز شد که در پایان دور مقدماتی مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا مختاری، رسول گرمسیری و مهدی بالی به ترتیب در اوزان ۶۰، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم فینالیست شدند و شاهین بداغی هم در وزن ۶۷ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رسید. 
در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر «جیانیدر» از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد «آیاتا سوزوکی» از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد اما این دیدار را واگزار کرد. 
در وزن ۶۷ کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور «محمد فواز» از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد مقابل «هان سو ریو» قهرمان جهان از کره‌جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، بداغی به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف «کاتسوکی اندو» دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن رفت و او هم از کسب مدال باز ماند. 
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر «عادلخان نورلانبکوف» از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر «میرزابک رحمت‌اف» از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری برای کسب مدال طلا به مصاف «آبیلخان آمزی‌اف» از قزاقستان رفت که او موفق به کسب مدال طلا شد. 
در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر «خان جعفرخان» از قطر را مغلوب کرد. وی در دور سوم در مرحله نیمه‌نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر صفر «سینگ هارپریت» دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. گرمسیری در دیدار پایانی به مصاف «دیاز کالان» از قزاقستان رفت و توانست با شکست حریفش به طلا برسد.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با نتیجه ۴ - ۴ و امتیاز فنی «پارک جی وو» از کره‌جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم در مرحله نیمه‌‌نهایی مقابل «اوزور ژوژوپبکوف» قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی فینال شد. بالی در این دیدار به مصاف «رستم آساکولوف» دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان رفت که او هم موفق به کسب مدال طلا شد. 
پیش از این روز سه‌شنبه نیز نمایندگان کشورمان در 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا موفق به کسب یک مدال طلا و ۲ برنز شدند.

Page Generated in 0/0090 sec