printlogo


کد خبر: 247872تاریخ: 1401/2/1 00:00
اخبار

اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در چالوس و هراز
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های چالوس و هراز را تشریح کرد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این ‌باره گفت: ‌محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های منتهی به شمال کشور از روز چهارشنبه آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت. بر این اساس تردد موتوسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۱ فروردین تا ساعت ۶ صبح روز شنبه سوم اردیبهشت از محورهای کرج ـ چالوس، هراز، فیروزکوه و محورتهران ـ سمنان ـ مشهد و بالعکس ممنوع است و در صورت رویت، پلیس با آن برخورد خواهد کرد. البته تردد موتوسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت در این مسیرها بلامانع است. وی ادامه داد: در محور کرج ـ چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ امروز پنجشنبه یکم اردیبهشت از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع است. تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ پنجشنبه از کرج میدان امیرکبیر و آزادراه تهران ـ شمال به سمت مرزن‌آباد نیز به صورت یک‌طرفه خواهد بود. همچنین تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روزهای جمعه و شنبه (دوم و سوم اردیبهشت) از کرج و ابتدای آزادراه تهران ـ شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است. تردد انواع وسایل‌نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک‌طرفه خواهد بود. 
***
تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت
با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دیروز (۳۱ فروردین‌ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، دیروز (۳۱ فروردین‌ماه) با عدم وزش باد موثر و انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. همچنین عدم وزش باد مؤثر همزمان با ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را برای امروز پنجشنبه به ‌دنبال خواهد داشت. با تقویت ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و افزایش تندی باد در طول روز، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم می‌شود، با این ‌حال با توجه به وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال می‌رود گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد سبب کاهش کیفیت هوا شود. 
***
تصادف مرگبار اتوبوس و تریلی در یزد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تصادف مرگبار اتوبوس با یک تریلی در محور بهاباد استان یزد خبر داد. مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ساعت ۱۹:۴۱ عصر سه‌شنبه خبر برخورد یک دستگاه اتوبوس با تریلی حامل بار ترافیکی به امدادگران جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد که در پی آن عوامل سازمان امدادونجات در استان یزد به محل حادثه واقع در کیلومتر ۲۸ محور بهاباد به چادرملو - یک کیلومتر بعد از شرکت کیمیاداران - اعزام شدند. وی با اشاره به حضور امدادگران در محل گفت: با حضور عوامل امدادی در محل مشاهده شد که یک دستگاه اتوبوس با تریلی حامل بار ترافیکی برخورد کرده و در پی این حادثه ۳۰ نفر دچار حادثه شده‌اند. از این تعداد متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد، یک نفر به بیمارستان منتقل شد و مابقی نیز خدمات درمانی و امدادی را در همان محل دریافت کردند. 
***
دلجویی وزیر آموزش‌و‌پرورش از دانش‌آموز آستارایی
وزیر آموزش‌و‌پرورش با حضور در دبیرستان پسرانه سنایی روستای سیبلی آستارا از دانش‌آموزی که توسط معلم خود مورد تنبیه بدنی قرار گرفته بود دلجویی کرد. یوسف نوری بعدازظهر سه‌شنبه با حضور در روستای سیبلی شهرستان مرزی بندر آستارا و دبیرستان پسرانه سنایی این روستا در حضور دانش‌آموز و خانواده وی و همچنین معلم مربوط از وی دلجویی کرد. در جریان دلجویی وزیر آموزش‌و‌پرورش از این دانش‌آموز آستارایی که با حضور نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، پرسنل آموزش‌و‌پرورش آستارا، خبرنگاران و همچنین اهالی روستای سیبلی انجام شد، وزیر آموزش‌و‌پرورش دانش‌آموز و معلم را آشتی داد. نوری در کنار دانش‌آموز و خانواده‌اش و همچنین معلم مدرسه بر ضرورت خویشتن‌داری و حفظ حرمت طرفین تاکید کرد.
***
رانش زمین در بزرگراه همت
روز گذشته رانش زمین موجب ایجاد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید همت تهران شد. 
سرهنگ علی‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران گفت: رانش زمین در قسمت تپه فضای سبز مجاور بزرگراه منجر به ریخته شدن خاک بر سطح بزرگراه شد. 
وی افزود: ساعت ۹ صبح (روز چهارشنبه) در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت قبل از پل بزرگراه چمران با توجه به رانش تپه فضای سبز مجاور بزرگراه و ریخته شدن خاک بر حاشیه بزرگراه، شاهد پرحجم شدن بار ترافیک در این محدوده بودیم. 
شریفی ادامه داد: عوامل شهرداری و پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک در محل حضور یافتند.

Page Generated in 0/0084 sec