printlogo


کد خبر: 247882تاریخ: 1401/2/1 00:00
فائزه هاشمی پس از هجمه وقیحانه به نهادهای ملی به ساحت مقدس پیامبر‌اعظم(ص) توهین کرد
هتّاک

گروه سیاسی: فائزه، دختر خلف مرحوم هاشمی در اظهاراتی وقیحانه به پیامبر گرامی اسلام(ص) اهانت کرده و معصومیت حضرت محمد مصطفی(ص) را زیر سوال برده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فائزه هاشمی به درجه‌ای از گستاخی رسیده که دیگر پا را از اهانت به ارزش‌های انقلاب اسلامی فراتر گذاشته و اهانت به پیامبر اسلام(ص) را در دستور کار قرار داده است. 
وی که چند روز قبل در اظهاراتی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از تحت تحریم ماندن سپاه استقبال کرده و گفته بود: «تنها راه بازگشت سپاه به پادگان‌ها این است که در لیست تحریم‌ها باقی بماند. چیزی که از سپاه نصیب جامعه ایران می‌شود، منفی است و باید جایی متوقف شود. فکر نمی‌کنم خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی، به نفع جامعه ایران و منافع ملی باشد»، در آخرین فیلمی که از صحبت‌هایش منتشر شده، می‌گوید: پیامبر(ص) پول‌های حضرت خدیجه(س) را حرام کرد. 
اما این نخستین‌بار نیست که فائزه سخنانی ضد ارزش‌های انقلاب و اسلام بر زبان می‌آورد. او قبل‌تر از اینها نشان داده که عملا پیاده‌نظام دشمنان جمهوری اسلامی ایران در کشور است. 
 
* سوگوار ترامپ در سالگرد پدر
چند روزی از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نمی‌گذشت که فائزه هاشمی از عدم انتخاب مجدد ترامپ ابراز ناراحتی کرده و در اظهاراتی حضور ترامپ در آمریکا را به نفع مردم ایران دانسته و گفته بود: «برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم. این تغییر سیاست‌ها حتما به نفع مردم می‌توانست اتفاق بیفتد. دموکرات‌ها کمی شل و ول هستند؛ یعنی با آمدن دموکرات‌ها این موضع خطای ما بیشتر تقویت می‌شود، امیدوارم نشود ولی چنین چشم‌اندازی دارد».
دختر محبوب مرحوم هاشمی‌رفسنجانی با اعلام حمایت خود از ترامپ، رسما با کمپین‌های ضدایرانی خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ملت ایران همراه شده و خواستار فشار حداکثری آمریکایی‌ها به مردم ایران شد. 
اظهارات فائزه هاشمی ماهیت خود و جریان سیاسی متبوعش در ایران را نسبت به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های چند سال اخیر آمریکا علیه ایران آشکار کرد؛ اینکه بقای خود را در تحریم مردم ایران می‌بینند و رفتار سیاسی خود را با فشارهای امثال ترامپ بر مردم ایران تنظیم می‌کنند. 
چنانکه صحبت‌های اخیرش علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز در ایامی به زبان آورده که آمریکا به بهانه‌های واهی از جمله موضوع تحریم سپاه، به دنبال سنگ‌اندازی در مذاکرات احیای برجام است و سعی می‌کند جمهوری اسلامی ایران را عامل توقف مذاکرات معرفی کند. جز این است که فائزه هاشمی با چنین اظهاراتی، کاخ سفید را در نیل به اهدافش یاری می‌کند؟
جدای از این، فائزه هاشمی در حالی از پایان کار ترامپ شکایت می‌کرد و ادامه حضور او در کاخ سفید را به نفع مردم ایران می‌دانست که قهرمان ملی مردم ایران به دست او مظلومانه به شهادت رسید. البته نباید از فائزه هاشمی انتظار داشت که حداقل حرمت خون شهید سلیمانی را نگه دارد. فائزه هاشمی در گفت‌وگویی که دی سال 99 با سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز داشت، دستاوردهای شهید سلیمانی در منطقه را زیر سوال برده و گفته بود: «نتیجه‌ عملکرد آقای سلیمانی و ما به ‌عنوان مقاومت چه شد؟ چه گرهی از مشکلات کشور ما را باز کرد؟ چه مسیری را برای توسعه باز کرده است؟» این شخصیت اصلاح‌طلب در حالی مجاهدت‌های قهرمان ملی ایران را بی‌نتیجه خواند که قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران که اکنون غرب و کشورهای مرتجع عربی را به هراس انداخته، دستاورد گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی است که شهید سلیمانی پیش‌برنده آن بود. 
اما فائزه هاشمی یک دهه قبل از این اظهارات در فتنه 88 نشان داد اقداماتش علیه نظام اسلامی و ارزش‌های انقلابی صرفا به حرف محدود نیست و لازم باشد برای براندازی حاکمیت به خیابان می‌آید. ششم دی 88 بود که خبرگزاری فارس فیلمی از حضور فائزه هاشمی‌رفسنجانی در جمع اغتشاشگران روز عاشورا را منتشر کرد و در توضیح نوشت: «فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا هم به جمع آشوبگران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود 15 نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد». خیلی‌ها فکر می‌کنند که فائزه هاشمی سرخود دست به چنین اقدامات و اظهار نظرهایی می‌زند اما باید به این نکته اشاره کرد که فائزه پرورش‌یافته و بزرگ شده مکتب پدر مرحومش است. 
 
* پای درس پدر
مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه‌ای که سال 87 با سریع‌القلم داشت، در ارتباط با مساله ایران و رژیم صهیونیستی گفته بود: «از لحاظ مبنایی هیچ اشکالی ندارد که اسرائیل را قبول نداشته باشیم و به رسمیت نشناسیم اما مثل خیلی از کشورهای دنیا ماهیت اسرائیل را متجاوز ببینیم و در امورش دخالت نکنیم. نمی‌خواهیم بجنگیم. اصلا چنین وظیفه‌ای نداریم که همه دنیا را از خود بد کنیم. به نظرم هیچ مانع عقیدتی، سیاسی و شرعی نداریم که اسرائیل را مانع همکاری جهانی خود قرار دهیم. وقتی مصلحت ما ایجاب کند، تکلیف داریم که حلش کنیم».
مهر سال 99 فائزه پا جای پای پدر گذاشت و در اظهار‌نظر درباره رژیم صهیونیستی یک قدم جلوتر رفت و گفت: «وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم مشاهده می‌شود اسرائیل از سال ۱۳۴۸ در سازمان ملل به عنوان یک کشور شناسایی شد. اعراب و یهودی‌ها در این سرزمین سکونت دارند. باید در عرصه جهانی به‌روز باشیم و تصمیماتی را بگیریم که با منافع ما سازگار باشد. دنیا، دنیای تعامل است و اگر با کشورهای دیگر در ارتباط نباشید، آسیب می‌بینید. بعد از توافق امارات و رژیم صهیونیستی، قطر بین حماس و رژیم صهیونیستی میانجیگری کرد و آن دو با هم توافقاتی داشته‌اند. قطر و عمان توافق امارات و بحرین را تایید کردند. رژیم صهیونیستی مشتاق عادی‌سازی روابط خود با کشورهای مسلمان است. نگاه ما باید این‌گونه باشد که هدف‌مان حفظ منافع ملی و حقوق مردم و منابع ملی باشد... باید همه موضوعات بر اساس منابع و منافع ملی و حقوق مردم به‌روز شود».
البته فائزه هاشمی چند سال قبل از این اظهار نظر، اردیبهشت سال 95 با اعضای ارشد بهائیت که وابستگی‌شان به رژیم صهیونیستی نیاز به توضیح ندارد، در ایران ملاقات کرد. تصاویر این دیدار که در منزل شخصی «فریبا کمال‌آبادی» صورت گرفت، به صورت گسترده‌ای دست به دست شد. 
درباره حضور میدانی فائزه در فتنه 88 نیز باید گفت که وقتی پدرش پیشاپیش موسوی و کروبی جمهوریت نظام را زیر سوال می‌برد و در این راه از ارسال نامه بدون سلام خطاب به رهبر انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کند، عجیب نیست که او را در روز عاشورا در جمع حرمت‌شکنان امام حسین(ع) ببینیم. 
همچنین باید به این نکته توجه داشت که دختری از تحریم قوای نظامی کشور حمایت می‌کند که پدرش در زمان حیات خود، با الگو قرار دادن ژاپن، به دنبال خلع سلاح جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بود و در این مسیر تا شعرسرایی هم پیش رفت و در اواخر عمرش دنیای فردا را دنیای گفتمان‌ها دانست نه موشک‌ها. 
البته این اظهار نظر اکبر هاشمی‌رفسنجانی از سوی رهبر انقلاب اسلامی بی‌پاسخ نماند و ایشان در دیداری که فروردین سال 95 با مداحان اهل بیت داشتند، فرمودند: «اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مساله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می‌گوییم روزگار موشک گذشته است».
 
* در زمین اسرائیل
دی‌ماه سال گذشته بود که فائزه هاشمی‌رفسنجانی در سخنانی جمهوری اسلامی ایران را متهم به دست داشتن در جنگ‌های سوریه و یمن کرد و گفت: «جمهوری اسلامی بیشتر از اسرائیل مسلمان کشته است. آمار کشته‌های سوریه را در نظر بگیرید که 500 هزار نفر است و ما در این قضیه نقش داشتیم یا یمن که 7 سال است جنگ داخلی است و باز در این قضیه نقش داشتیم. اگر کشته‌های فلسطینی به دست اسرائیلی‌ها را حساب کنیم، بعید به نظر می‌رسد به 100 هزار یا 200 هزار نفر برسد. یعنی ما بیشتر از اسرائیل مسلمان‌کشی به راه انداخته‌ایم». این اظهارات فائزه هاشمی به عنوان دختر رئیس‌جمهور ایران، دست به دست کاربران عرب‌زبان شبکه‌های اجتماعی چرخید و باعث موج‌سواری جریانات ضدانقلاب علیه ایران شد. 
 
* صدای اصلاحات
پس از آنکه صوت فائزه هاشمی در حمایت از تحریم سپاه در فضای مجازی پیچید و واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهارات عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران را رد و اعلام کرد: «این مواضع، موضع شخصی خانم هاشمی است و موضع حزب کارگزاران نیست. در حزب کارگزاران سازندگی هیچ بحثی درباره صحبت‌های اخیر خانم هاشمی نشده است».
اما به‌ رغم تلاشی که مرعشی برای فاصله‌گذاری با دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی دارد و احتمالا در روزهای آینده نیز دیگر اصلاح‌طلبان به خاطر اهانت فائزه به حضرت محمد(ص)، از وی اعلام برائت خواهند کرد، بدون شک اغلب مواضعی که فائزه هاشمی در طول سال‌های گذشته گرفته یا صحبت‌هایی که بر زبان آورده، حرف دل اصلاح‌طلبانی بوده که جرأت اظهار نظر نداشته‌اند. صحبت علیه قوای نظامی کشور، زیر سوال بردن دستاوردهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی، ابراز خوشحالی از پایداری تحریم مردم ایران و همچنین حملات متعدد به ارزش‌های انقلاب اسلامی، از جمله موضوعاتی است که فائزه هاشمی به نمایندگی از اصلاح‌طلبان دنبال می‌کند و رنگ و بوی ضدمذهبی و ضدانقلابی دارد و به طور کلی خیلی کم پیش آمده که اصلاح‌طلبان مواضع و اظهارات فائزه هاشمی را محکوم کنند. اساسا جریان اصلاحات زمانی در اعلام برائت از فائزه موضع گرفته‌اند که پای حیثیت و آبروی‌شان در میان بوده است. 
 
* لزوم برخورد با فائزه هاشمی
استقبال از تحریم سپاه و طبیعتا استقبال از تحریم ماندن مردم ایران و مهم‌تر از آن اهانت فائزه هاشمی به پیامبر گرامی اسلام(ص)، چیزی نیست که یک‌شبه اتفاق افتاده باشد. گستاخی‌های امروز دختر رفسنجانی ثمره سال‌ها مماشات دستگاه قضایی با او است. قطعا اگر فائزه هاشمی حداقل پس از اظهارنظرش در حمایت از قاتل سپهبد سلیمانی واکنش درخوری می‌گرفت، جرأت نمی‌کرد امروز در نظام اسلامی به حضرت محمد(ص) اهانت کند. 
انتظاری که از قوه‌قضائیه می‌رود، این است که بدون در نظر گرفتن اینکه فائزه هاشمی دختر چه کسی است، به‌خاطر زیر سوال بردن معصومیت پیامبر اسلام، آنطور که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تجویز کرده، با وی برخورد کند. سکوت در مقابل توهین دختر هاشمی به پیامبر(ص) به منزله چراغ سبزی هم به فائزه هاشمی و هم به دیگران است که می‌توانند در یک نظام اسلامی علیه پیامبر اسلام و ارزش‌های انقلاب اهانت کنند، بدون اینکه هزینه‌اش را بپردازند. برخورد قانونی با کسی که به حضرت محمد(ص) اهانت می‌کند، بدیهی‌ترین وظیفه‌ای است که یک نظام اسلامی باید انجام دهد. 
مورد فائزه هاشمی، آزمونی برای راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی در پایبندی به ارزش‌هایش است. اگر امروز نظامی که همواره دیگر کشورهای مسلمان را به برخورد با اهانت‌کنندگان به اسلام و پیامبر دعوت می‌کند، با مورد مشابه داخلی برخورد لازم را نکند، نزد کشورهای اسلامی به عنوان یک نظامی که در حرف و عمل دچار تناقض است، معرفی خواهد شد.

Page Generated in 0/0089 sec