printlogo


کد خبر: 247883تاریخ: 1401/2/1 00:00
اخبار

نیازمند انقلاب در نظام اداری بر پایه عدالت هستیم
رئیس‌جمهور تحول در نظام اداری کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار داشت: امروز برای سروسامان دادن به نظام اداری کشور نیازمند انقلاب اداری بر پایه عدالت هستیم.
 حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دومین جلسه شورای عالی اداری کشور در دولت سیزدهم، با تاکید بر لزوم بازبینی روند اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره نظام اداری کشور، ‌اظهار داشت: باید بررسی شود که پس از گذشت چندین سال از ابلاغ این سیاست‌ها، ‌چه مقدار از آن محقق شده و علت مواردی که تحقق نیافته چیست. رئیس‌جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی کشور دستور داد در سطح کلان نسبت به پایش و سنجش میزان تحقق سیاست‌های ابلاغ شده اقدام کند و افزود: سایر دستگاه‌ها نیز باید در حوزه فعالیت خود روند اجرای این سیاست‌ها را بررسی و بر اساس آسیب‌شناسی، نسبت به بهبود امور اقدام کنند. رئیسی تحول در نظام اداری کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیازمند انقلاب اداری با محوریت عدالت هستیم و لازم است همه حوزه‌های اداری و استخدامی از جمله «جذب نیرو و به‌کارگیری» و «ارتقا و پرداخت‌ها» بر مبنای عدالت متحول شود. وی افزود: لازم است سیاست‌ها و برنامه‌ها به ضابطه تبدیل شده و برای ضابطه‌ها هم شاخص تعیین شود تا مبتنی بر آن بتوان برای بهبود امور گام برداشت. در این صورت در به‌کارگیری نیروی انسانی در مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف، توصیه و سفارش‌های بدون ضابطه کارساز نخواهد بود. رئیسی تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد بدون ضابطه و مقررات، فردی را برای جذب در دستگاهی سفارش کند، چرا که این کار ممنوع و خلاف قانون و عدالت است.
رئیس‌جمهور با اشاره به زمینه‌های تحقق شایسته‌سالاری، افزایش بهره‌وری، عدالت و جلب رضایت مردم گفت: افزایش بهره‌وری با بخشنامه امکان‌پذیر نیست و ضرورت دارد سلسله اقداماتی از جمله افزایش حقوق، منوط به تلاش کارکنان، اساتید و معلمان برای ارتقای بهره‌وری خود انجام شود. رئیسی تحقق دولت الکترونیک را در گرو اقدام جدی همه مسؤولان و پیگیری سازمان امور اداری و استخدامی کشور دانست و اظهار داشت: هیچ وزارتخانه و دستگاهی بدون نظر سازمان امور اداری و استخدامی کشور حق ایجاد تشکیلات جدید ندارد و برای جذب نیروی متخصص و انقلابی در کنار شاخص‌های دستگاه مربوط، لازم است سازمان امور اداری و استخدامی نیز معیارهای لازم را اعمال کند.
***
دستور مخبر برای پیگیری حقابه هیرمند
معاون اول رئیس‌جمهور در دستورات جداگانه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه و معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول، خواستار پیگیری مجددانه برای تامین حقابه هیرمند از دولت مستقر در افغانستان شد.
محمد مخبر در پی گزارش نماینده اعزامی خود به استان سیستان‌وبلوچستان و بازدید از چاه نیمه‌های چهارگانه مناطق مرزی سیستان تاکید کرد: دولت مستقر در افغانستان باید به این حقابه که طبق توافق‌های معتبر بین‌المللی، متعهد به رهاسازی آن برای بهره‌مندی مردم استان سیستان‌وبلوچستان است، پایبند باشد و هرچه سریع‌تر این موضوع را حل کند. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از وزارت نیرو خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز مشکلات در تابستان امسال برای تامین آب شرب مردم این منطقه در نظر بگیرد. وی همچنین تاکید کرد: دولت مشغول برنامه‌ریزی برای دسترسی مردم و کشاورزان منطقه به آب پایدار در سال‌های آتی است و درباره انتقال آب از دریای عمان برنامه‌ریزی‌های دقیقی در حال انجام است.
گفتنی است قرارداد حقابه هیرمند سال ۱۳۵۱ بین تهران و کابل امضا شد و افغانستان متعهد به آزادسازی آب در رود  هیرمند این منطقه برای بهره‌مندی دشت سیستان و دریاچه هامون است.
***
فرمانده کل ارتش:
قدرتمندانه مقابل تهدیدات می‌ایستیم
فرمانده کل ارتش گفت: ارتش و نیروهای مسلح مقابل هر تهدیدی بخواهد ایران را هدف قرار دهد، با قدرت می‌ایستند و دشمنان این ‌ملت را آرام نخواهند گذاشت.
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در آیین رونمایی از تولیدات مرکز شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش ستون فقرات ارتش محسوب می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در نیروی زمینی ارتش جهت ارتقای توان رزمی و پیاده‌سازی این توانمندی‌ها در میدان برای ماموریت‌های نظامی و مردم‌یاری روی داده است. 
این را فرماندهان سابق این نیرو می‌توانند تایید کنند که نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر رشد تصاعدی در عرصه‌های مختلف مانند تجهیزات، آموزش‌ها، سازماندهی‌ها و نوع نگاه به ماموریت‌هایی که فراهم می‌آید، سرعت عمل و واکنش سریع نسبت به هر آنچه از این نیرو خواسته شده، داشته است. 
وی افزود: ارتقای تحرک از جمله اتفاقات خوبی است که در ارتش روی داده به نحوی که امروز می‌توانیم ادعا کنیم نسبت به تحرک ۱۰۰ درصدی، بدون تردید فاصله بسیار اندکی داریم؛ حسن بزرگ‌تر این اتفاقی که روی داده این است که تحرک مورد اشاره توسط دانشمندان جوان کشورمان در داخل کارخانه‌های نیروی زمینی ارتش روی داده است.

Page Generated in 0/0096 sec