printlogo


کد خبر: 247893تاریخ: 1401/2/4 00:00
هزینه سنگین HBO برای سری جدید«بازی تاج و تخت»
قسمتی 20 میلیون دلار

ساخت هر قسمت از فصل اول سریال جدید «بازی تاج و تخت» حدود ۲۰ میلیون دلار برای شبکه HBO هزینه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل اول سریال جدید «خاندان اژدها» که به اتفاقات ۲۰۰ سال قبل از سریال اصلی «بازی تاج و تخت» می‌پردازد و پیش‌زمینه خاندان تارگریِن را به تصویر می‌کشد، از تاریخ ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) عرضه می‌شود و بنا بر اعلام برخی منابع، هزینه ساخت هر اپیزود از فصل اول این مجموعه حدود ۲۰ میلیون دلار بوده است. فصل اول سریال «خاندان اژدها» در ۱۰ قسمت (اپیزود) ساخته شده است. 
این سریال بر اساس رمان «آتش و خون» نوشته «جورج آر. آر مارتین» ساخته شده و «پدی کانسیداین»، «اما دارسی»، «اولیویا کوک»، «مت اسمیت»، «ریس ایفانز»، «ایو بست» و «سونویا میزونو» از جمله بازیگران این سریال هستند. 
سریال اصلی «بازی تاج و تخت» برای شبکه HBO حدود ۱۰۰ میلیون دلار در هر فصل هزینه داشت و هزینه ساخت هر قسمت آن از حدود ۶ میلیون دلار در فصل اول شروع شد و برای فصل هشتم و آخرین سریال به ۱۵ میلیون دلار رسید. 
ورایتی پیش از این در گزارشی به هزینه سرسام‌آور ساخت سریال جدید «حلقه‌های قدرت» محصول کمپانی آمازون نیز اشاره کرد بود که تقریبا ۴۶۵ میلیون دلار برای تولید فصل اول هشت قسمتی آن هزینه شده است تا با اختلاف گران‌ترین سریال تاریخ نام گیرد. البته برخی تاکید می‌کنند بخش عمده‌ای از هزینه گزاف ساخت فصل اول این سریال که از دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) عرضه می‌شود، شامل هزینه‌های راه‌اندازی اولیه این سریال است که احتمالا در چندین فصل پخش می‌شود. 

Page Generated in 0/0066 sec