printlogo


کد خبر: 247907تاریخ: 1401/2/4 00:00
پایان مسابقات ۵ وزن نخست کشتی قهرمانی آسیا
۳ مدال طلا برای ایران

مسابقات 5 وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا توسط نمایندگان ایران پایان یافت. در پایان مسابقات 5 وزن نخست رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدمهدی یگانه‌جعفری در وزن ۷۰ کیلوگرم پنجم شد. 
در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل عنایت‌الله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر کایکی یاماگوچی، قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله تسوگبادراخ تسیویسورن از مغولستان را با نتیجه ۶ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی در یک دیدار حساب شده با نتیجه ۳ بر یک از سد باجرانگ پونیا، دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت. 
در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۶ مقابل بیامبادورج انخبایار از مغولستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر صفر یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. سوادکوهی در این دیدار با نتیجه ۹ - ۹ از سد بالیان گوراو، دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت. 
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را
از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ساتیوارت کادیان، دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدیان در دیدار پایانی در یک دیدار زیبا با نتیجه ۱۱ بر صفر باتزول اولزیسایخان از مغولستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

Page Generated in 0/0058 sec