printlogo


کد خبر: 247908تاریخ: 1401/2/4 00:00
اخبار

درخواست طارمی برای افطار در نیمه نخست بازی با اسپورتینگ
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در دقیقه ۲۰ بازی با اسپورتینگ لیسبون قصد افطار داشت. تیم فوتبال پورتو در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی پرتغال با یک گل اسپورتینگ لیسبون را شکست داد و با برتری ۳ -۱ در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت، فینالیست شد. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم پورتو که از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت، ۸۸ دقیقه بازی کرد اما موفق به گلزنی نشد. در کنار حواشی این مسابقه، حضور طارمی و «زایدو سانوسی» 2 بازیکن روزه‌دار پورتو در این مسابقه مورد توجه بعضی رسانه‌های پرتغال قرار گرفته است. این بازی ساعت ۲۰:۱۵ به وقت محلی آغاز شد در حالی که غروب آفتاب ۲۰:۱۹ بود و این بازیکنان بعد از گذشت دقایقی از نیمه نخست، امکان افطار داشتند. تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد طارمی در دقیقه ۲۰ از بخش تدارکات پورتو درخواست چیزی برای خوردن و افطار می‌کند. همچنین زایدو بازیکن نیجریه‌ای پورتو کنار خط می‌رود و آب می‌نوشد. البته مشخص نمی‌شود طارمی در همان زمان چیزی برای خوردن پیدا می‌کند یا افطار خود را به زمان استراحت بین ۲ نیمه موکول می‌کند. طارمی در پایان این مسابقه از سایت «گل پوینت» نمره متوسط 5.3 را دریافت کرد. در تیم پورتو «په‌په» با 6.5 امتیاز بهترین بازیکن شناخته شد. در مجموع بهترین بازیکن این دیدار، «متئوس ریس» بازیکن تیم اسپورتینگ لیسبون با 7.2 امتیاز بود. 
***
فیل حدادی دوباره یاد آمریکا کرد
ملی‌پوش پرتاب وزنه در حالی صحبت از سفر به آمریکا برای برگزاری اردو کرده که مسؤولان فدراسیون دوومیدانی در جریان این اردو نیستند. اردوی احسان حدادی، ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو از چندی قبل در جزیره کیش آغاز شده تا این ورزشکار که سابقه کسب 4 مدال طلا در تاریخ بازی‌های آسیایی را دارد، در بهترین شرایط آماده حضور در این رویداد شود. حدادی اخیرا گفت‌وگویی انجام داده و در آن اشاره کرده است که قصد دارد برای برگزاری یک اردوی 15 روزه و همچنین شرکت در 2 مسابقه بین‌المللی در اواخر اردیبهشت‌ماه به کشور آمریکا برود. برگزاری اردوی خارج از کشور در حالی به گفته این ورزشکار انجام می‌شود که مسؤولان فدراسیون دوومیدانی طی ماه‌های گذشته بر برگزاری اردوها در داخل ایران با توجه به شرایط آب و هوایی متنوع و وجود امکانات خوب تاکید کرده‌اند اما ظاهرا حدادی قصد انجام این سفر را دارد؛ آن هم به کشوری که چند ماه قبل از المپیک توکیو در آنجا اردو داشت و البته قبل‌تر از آن نیز برگزاری اردو در این کشور را تجربه کرده بود. سفر حدادی بدون هماهنگی مسؤولان فدراسیون است و آنها در جریان این اردو و شرایط آن نیستند. حمیدرضا فردین‌پور، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در گفت‌وگو با تسنیم در این باره اظهار داشت: ما در برنامه‌مان برگزاری اردوی آمریکا برای حدادی را نداشتیم. قرار بر آن بوده که همه ورزشکاران در مسابقات داخلی شرکت کنند و بعد از مشخص شدن نتایج، در رقابت‌های برون‌مرزی هم حضور داشته باشند. بر همین اساس اردوی آمریکا برای حدادی برنامه فدراسیون نبوده است. وی در واکنش به این موضوع که این سفر با هزینه شخصی است و آیا از سوی فدراسیون منعی برای این اقدام وجود دارد یا خیر؟ گفت: بله! امکان دارد که شخصی باشد. ضمنا ما منعی نداریم، چون او ویزا دارد و می‌تواند برود. سایر نفرات هم اگر به صورت شخصی قصد برگزاری اردوی برون‌مرزی را داشته باشند، مشکلی از این بابت نداریم. البته اگر کسی بخواهد از کانال فدراسیون برود، باید ابتدا در مسابقات داخلی ما یعنی رقابت‌های قهرمانی کشور و همچنین جام امام رضا(ع) شرکت کند و در صورت کسب نتایج قابل قبول و مورد تایید کمیته فنی، به مسابقات برون‌مرزی که مدنظر فدراسیون است، اعزام می‌شود. در واقع این برنامه فدراسیون بوده و ما برنامه جدیدی برای حدادی و سفر او به آمریکا نداریم. 
***
مهلت ۷۲ ساعته به مگوایر برای ترک منچستریونایتد با تهدید به مرگ
کاپیتان تیم منچستریونایتد از سوی یکی از هواداران خشمگین این تیم تهدید به مرگ شده است. نشریه سان انگلیس در خبری اختصاصی اعلام کرد که یکی از هواداران خشمگین منچستریونایتد که از عملکرد هری مگوایر، کاپیتان و مدافع میانی این تیم بشدت ناراضی است، برای او ایمیلی تهدید‌آمیز ارسال کرده و گفته اگر ظرف 72 ساعت آینده شیاطین سرخ را ترک نکند، 3 بمبی که در منزل او کار گذاشته است را منفجر خواهد کرد. گویا بعد از دریافت این پیام، مگوایر و خانواده‌اش به مکانی امن نقل مکان کرده‌اند تا نیروهای ویژه پلیس انگلیس، منزل او را برای شناسایی بمب‌های احتمالی جست‌وجو کنند. 
مگوایر 29 ساله یک روز قبل از باخت 4 بر صفر من‌یونایتد در خانه لیورپول و زمانی که در زمین تمرینی کارینگتون حضور داشت و خودش را برای مصاف با رقیب دیرینه شیاطین سرخ آماده می‌کرد، این ایمیل تهدیدآمیز را دریافت کرد. به همین دلیل او فورا خودش را به خانه‌اش رساند تا ۲ دخترش را از محل خارج کند. بلافاصله پس از آن هم نیروهای خنثی‌سازی بمب با کمک سگ‌های بمب‌یاب خودشان را به منزل بازیکن تیم ‌ملی انگلیس رساندند و عملیات جست‌وجوی عمارت 4 میلیون پوندی او را آغاز کردند. با وجود یافت نشدن هیچ بمبی، مگوایر و خانواده‌اش به خانه بازنگشتند و به منزل یکی دیگر از بازیکنان من‌یونایتد رفتند. نیروهای پلیس روز بعد نیز دوباره منزل مگوایر را مورد جست‌وجو قرار دادند که این بار هم هیچ بمبی یافت نشد. این نخستین‌باری نیست که هواداران منچستریونایتد خشم خود را از عملکرد ضعیف کاپیتان‌شان بروز می‌دهند. او که هفته‌ای 190 هزار پوند حقوق می‌گیرد، در طول این فصل بارها در زمین بازی هو شده و در شبکه‌های اجتماعی نیز از سوی کاربران فضای مجازی مورد اهانت واقع شده است. طبق گزارش سان، مگوایر به خاطر اتفاق اخیر احتمالا در بازی مقابل آرسنال حضور نخواهد داشت. همچنین این نشریه از نصب دوربین‌های مداربسته جدید در اطراف خانه مگوایر و استخدام نگهبانی 24 ساعته برای حفاظت از خانواده بازیکن انگلیسی خبر داده است.

Page Generated in 0/0064 sec