printlogo


کد خبر: 247917تاریخ: 1401/2/4 00:00
اخبار

انتقاد پلیس از تبلیغ فروش سلاح در سایت‌های مجوزدار
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برخی تبلیغات منتشر شده نظیر فروش سلاح، فشنگ، مسائل غیراخلاقی و... در فضای مجازی انتقاد کرد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محتوای برخی تبلیغات منتشر شده در برخی سایت‌ها اظهار کرد: متاسفانه در مواردی شاهد این بودیم که تبلیغات نامناسبی در برخی سایت‌ها که بعضی از آنها دارای مجوز هم هستند، منتشر می‌شود؛ تبلیغاتی مانند فروش چاقو، سلاح سرد، شبه سلاح، فشنگ، مسائل غیراخلاقی و... که لازم است بر این موارد نظارت شود. 
وی با بیان اینکه چنین تبلیغاتی یک اقدام خلاف قانون و مجرمانه است، درباره اینکه آیا پلیس بنا دارد با این موارد برخورد کند یا خیر؟ گفت: ببینید قرار نیست ما نظارتی کنیم، بلکه خود صاحبان و مالکان این سایت‌ها و نهادهای مسؤول در این زمینه باید نظارت کرده و جلوی چنین تبلیغاتی را بگیرند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: برای سایتی که از مجاری قانونی مجوز گرفته و فعال است، واضح و مبرهن است که تبلیغ فروش سلاح، فشنگ، مسائل ضد اخلاقی و... در آن غیرقانونی و مجرمانه است. 
***
آزمون‌های کلاسی در ایام ماه مبارک رمضان لغو نشده است
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به اطلاعیه این مرکز درباره تعویق آزمون‌ها و امتحانات مدارس به بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ارزشیابی مستمر و آزمون‌های کلاسی در ایام ماه مبارک رمضان به استثنای روز بعد از ایام لیالی قدر لغو نشده است. 
محسن زارعی با اشاره به اینکه به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی از فضایل ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، از مدارس خواسته شد برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به بعد از ماه رمضان موکول کنند، اظهار کرد: برگزاری امتحانات شبه‌نهایی و آزمون‌های سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی هماهنگ منطقه‌ای و استانی در ایام ماه مبارک رمضان مجاز نیست اما ارزشیابی مستمر و آزمون‌های کلاسی، به استثنای دوشنبه پنجم اردیبهشت که مصادف با بیست‌وسومین روز از ماه مبارک رمضان است، کماکان انجام خواهد شد. 
***
هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به ایتام بهزیستی و کمیته امداد
رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از یک مرکز نگهداری ایتام در جنوب تهران که همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) انجام شد از واریز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور خبر داد. سیدپرویز فتاح در حاشیه بازدید از مرکز پسرانه ایتام طلیعه کرامت در جنوب تهران و گفت‌وگو با ایتام و مربیان این مرکز، با اعلام خبر واریز ۵۰۰ هزار تومان از سوی بنیاد مستضعفان به حساب تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور اظهار کرد: بنیاد مستضعفان طبق سنت چند سال اخیر، امسال نیز همزمان با ایام شهادت ابوالایتام حضرت علی(ع)، هدیه‌ای نقدی را به حساب تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز کرد. 
وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی کمیته امداد و بهزیستی، بنیاد مستضعفان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را برای بیش از ۱۷۴ هزار یتیم تحت پوشش این ۲ نهاد حمایتی تخصیص داد که به حساب این عزیزان واریز شد. به گفته وی، بنیاد مستضعفان برای اهدای این حمایت نقدی به ایتام، بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان را تخصیص داده است. 
***
وجود ۲ میلیون کانون گرد و غبار در کشور
دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار کشور گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع عمومی برای جلوگیری از ریزگرد‌ها دریافت شده است. دکتر محمد طهماسبی‌بیرگانی گفت: جلوگیری از بیابان‌زایی وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی است و محیط‌زیست هم یکی از اعضای این کنوانسیون است. بر اساس آیین‌نامه پیشگیری از گرد و غبار، حدود ۲ میلیون کانون‌ گرد و غبار داخلی وجود دارد؛ مناطقی مانند جنوب شرق کشور، ماهشهر، دشت کرخه، اهواز، سمنان، سیستان‌وبلوچستان و... که بسیاری از آنها با کمک دستگاه‌ها کنترل شده است. 
به گفته‌ بیرگانی، از سال ۹۶ مبلغ ۳۷۰ میلیون یورو معادل ۲۴۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی برای جلوگیری از ریزگرد‌ها دریافت شده و در سال ۱۴۰۰ هم مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع عمومی دریافت و در اختیار این ستاد قرار گرفته و بین دستگاه‌های متولی تقسیم شده است که عمده‌ آن در اختیار وزارت جهاد برای بخش‌های مرتع و کشاورزی قرار گرفته و مابقی به وزارت نیرو برای لایروبی و هدایت آب به تالاب‌ها، هواشناسی برای پایش و پیش‌بینی هوا، سازمان زمین‌شناسی برای آزمایش عناصر و محیط‌زیست برای نظارت تخصیص یافته که ۳۰ درصد آن برای پاکسازی تجهیزات و ترانس‌های برق مناطق جنوبی کشور هزینه شده است. وقتی ترکیب هوای شرجی و خاک روی ترانس‌های برق می‌نشیند منجر به انفجار می‌شود. 

Page Generated in 0/0048 sec