printlogo


کد خبر: 247929تاریخ: 1401/2/4 00:00
پیام همدردی رهبر انقلاب به خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان ابلاغ شد
هشدار رئیسی به طالبان

گروه سیاسی: پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان ابلاغ شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، افغانستان روزهای تلخی را پشت‌سر می‌گذارد. بار دیگر سریال انفجارها، مساجد این کشور را تبدیل به محل شهادت روزه‌داران کرده است. در همین زمینه روز گذشته معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیات همراه ضمن دیدار با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان، پیام تسلیت و ابراز همدردی رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی را به آنان ابلاغ کردند. 
رئیس‌جمهور نیز در پیامی نسبت به گسترش تهدیدها علیه ملت افغانستان و ملت‌های منطقه هشدار داد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ضمن محکومیت شدید انفجارهای تروریستی اخیر در افغانستان، بر ضرورت تامین امنیت همه مردم افغانستان بویژه امنیت کامل آنها در مدارس، مساجد و مراکز مذهبی تاکید کرد. رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین با تاکید بر مسؤولیت حاکمان افغانستان در شناسایی و مجازات تروریست‌‎های عامل حملات اخیر، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری و به‌کارگیری همه امکانات خود برای مقابله با تهدید تروریسم تکفیری و جلوگیری از تکرار این فجایع را دارد و همچنین آماده است در حوزه درمانی نیز به مجروحان این حملات تروریستی کمک‌های برادرانه خود را ارائه دهد. 
رئیس‌جمهور همچنین در اجتماع شب‌زنده‌داران دومین شب قدر ماه مبارک رمضان و سوگواران شهادت مولی‌الموحدین علی(ع) در مصلای حضرت امام خمینی(ره)، با اشاره به روشنگری چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داعش دست‌پرورده سرویس‌های غربی و صهیونیسم است، گفت: امروز که شاهد جنایات مشابه داعشی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و نمازگزاران مظلوم در مسجدالاقصی و مساجد افغانستان هستیم، جهان بیش از هر زمان دیگر به حقانیت روشنگری مقام معظم رهبری پی برده است. 
رئیسی حفاظت از جان همه مردم افغانستان از جمله شیعیان این کشور را وظیفه حاکمان فعلی این کشور دانست و تاکید کرد: از حاکمان افغانستان می‌خواهیم از جان مردم مسلمان این کشور که با زبان روزه در مساجد به شهادت می‌رسند، دفاع کرده و جلوی گرگ‌هایی را که ناجوانمردانه به جان و امنیت آنها حمله می‌کنند، بگیرند. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز قدس افزود:‌ پیوستگی و همبستگی امت اسلامی که یکی از نمادهای آن روز قدس است، به لطف خدا و به اعتبار اخلاص امام راحل(ره) روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و امیدواریم این همبستگی به‌زودی منتهی به آزادی قدس شریف و رسیدن فلسطینیان به حق ۷۰ ساله‌شان شود. لبیک به توصیه امیرالمومنین علی(ع) در دفاع از مظلوم ان‌شاءالله در روز قدس اتفاق خواهد افتاد. 
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه هم پنجشنبه گذشته با اشاره به سلسله حملات تروریستی طی روزهای اخیر در افغانستان، تشدید خشونت و ترور در این کشور را مایه نگرانی عمیق خواند و تاکید کرد: حمله به مسجد اهل سنت در ولایت قندوز که در ادامه حمله تروریستی دیروز به مسجد شیعیان مزارشریف صورت گرفت، به روشنی اهداف پلید تروریست‌های مزدور بیگانه را که درصدد ایجاد جنگ داخلی در افغانستان هستند، نشان می‌دهد. 
 
* حضور داعش در افغانستان باعث تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه شده است
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه حضور داعش در افغانستان باعث تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه شده، از مراجع حاکمه در افغانستان خواست برای شناسایی عاملان جنایات اخیر و محاکمه آنها اقدام فوری انجام دهد. زهرا ارشادی با بیان اینکه آسیای مرکزی همچنان با چالش‌های جدی ناشی از فعالیت‌های تروریستی مواجه است، اظهار است: وضعیت امنیتی وخیم منطقه ناشی از فعالیت‌های داعش و سایر فعالیت‌های تروریست‌ها در خاک افغانستان در پی اجرای سیاست‌های غیرمسؤولانه تعدادی از بازیگران خارجی در این کشور از جمله انتقال تروریست‌های داعش از عراق و سوریه به افغانستان قابل توجه ویژه است. بر کسی پوشیده نیست که حضور داعش در افغانستان باعث تشدید فعالیت‌های تروریستی در منطقه شده است. در همین راستا جمهوری اسلامی ایران حملات تروریستی اخیر در افغانستان را که منجر به کشته شدن ده‌ها انسان بیگناه بویژه کودکان شده، محکوم می‌کند. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا نگران این رویدادهای غم‌انگیز در افغانستان است و از مراجع حاکمه در افغانستان می‌خواهیم برای شناسایی عاملان این جنایات شنیع و محاکمه آنها اقدام فوری انجام دهد. 

Page Generated in 0/0077 sec