printlogo


کد خبر: 247930تاریخ: 1401/2/4 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمهدی بجنوردی
رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت فقیه عالیقدر مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌سید‌مهدی بجنوردی را تسلیت گفتند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت فقیه عالیقدر و متعبد مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌سیدمهدی بجنوردی رضوان‌الله علیه را به خاندان مکرم ایشان و بیت شریف مرحوم آیت‌الله حاج‌میرزا حسن بجنوردی اعلی‌الله مقامه و دیگر وابستگان و ارادتمندان و مستفیدان از محضر ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات این عالم جلیل‌القدر را که عمری با سلامت نفس و تقوا و طهارات در نجف و تهران گذرانیدند از خداوند متعال مسألت می‌کنم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
***
ملاقات مردمی رئیس عدلیه با ۱۳ مراجعه‌کننده به دستگاه قضا
رئیس قوه‌ قضائیه  همزمان با لیالی پرفیض قدر، ملاقات مردمی با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی بویژه خانواده‌های زندانیان برگزار کرد. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ساختمان حوزه ریاست قوه‌ قضائیه  با ۱۳ تن از مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضا ملاقات کرد و ضمن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنها به صورت موردی دستورات مقتضی را صادر کرد. درخواست‌های خانواده زندانیان، دعاوی و اختلافات خانوادگی از قبیل «مطالبه و اجرای مهریه» و «نفقه و هزینه‌های زندگی زوجه»، مشکلات حقوقی و قضایی یک شهروند ایرانی مقیم آمریکا، پرونده کثیرالشاکی ناظر بر کلاهبرداری و یک پرونده امنیتی از جمله موضوعات و مسائل مطرح شده در جریان این ملاقات مردمی رئیس قوه‌ قضائیه بود. محسنی‌اژه‌ای در پایان این ملاقات مردمی با تشریح برخی موارد و موضوعات مطرح شده از جانب مراجعه‌کنندگان، با تاکید بر حل و فصل پرونده‌های خانوادگی با اتخاذ رویکرد کدخدامنشی، صلح و سازش و گذشت طرفین که در ماه پر خیر و برکت رمضان دارای اجر و پاداش مضاعف است، اظهار داشت: در جریان ملاقات مردمی امروز تعدادی از مراجعه‌کنندگان به طرح مسائل و موضوعات خانوادگی از قبیل نفقه، مهریه و اختلافات میان زوجین پرداختند؛ باور ما این است بسیاری از این قبیل مسائل قابل حل و فصل و به صلح و سازش رسیدن است و به این طریق هم خود خانواده‌ها کمتر متحمل آسیب می‌شوند و هم کار دستگاه قضایی کاهش می‌یابد. رئیس قوه ‌قضائیه درباره مقوله کلاهبرداری از افراد که درصد قابل توجهی از پرونده‌های کثیرالشاکی را به خود اختصاص داده و در جریان ملاقات‌های مردمی از جانب مراجعه‌کنندگان به دفعات تکرار می‌شود و امروز نیز ۳ مراجعه‌کننده در باب آن مسائلی را مطرح کردند، گفت: توصیه و تذکر جدی ما به مردم آن است که سرمایه و دارایی خود را بدون شناخت، حصول اطمینان از جواز و محل فعالیت و همچنین اخذ تضامین لازم و معتبر به افراد غیر نسپارند. وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود تذکرات و هشدارهایی که داده می‌شود، همچنان رویه اعتماد مردم به افراد سودجو و غیرمتخصص و سپردن اموال‌شان به آنها بدون اخذ تضامین لازم و معتبر و پدید آمدن پرونده‌های کثیرالشاکی به این واسطه، استمرار دارد. 
***
سردار حجازی در مقابله با صهیونیست‌ها نابغه بود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سردار حجازی دارای هندسه فکری و نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها و داعش بود، گفت: به برکت حضور او در لبنان و مجاهدت مدافعان حرم، صهیونیست‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند. سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در مراسم نخستین سالگرد سردار شهید سیدمحمد حجازی اظهار داشت: سردار سرلشکر سیدمحمد حجازی، از نظر تفکر و اندیشه، قله رفیع عقلانیت و تفکر راهبردی برای پاسداری و دفاع همه‌جانبه از ملت و کشور و عمق‌بخشی دفاع از انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه بود. وی با بیان اینکه «سردار حجازی دارای هندسه فکری، نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها و داعشی‌های کافر بود» تأکید کرد: به برکت حضور او در لبنان و مجاهدت مدافعان حرم، صهیونیست‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند. سردار حجازی کم حرف می‌زد اما کلام او راهبردی بود، از خود تعریف نمی‌کرد اما از خود گذشته و در عمل مکتوم و عمیق بود؛ او حزب‌الله لبنان را قدرت بخشید و صهیونیست‌ها را به زانو درآورد. 
***
فائزه هاشمی عذرخواهی کرد
فائزه هاشمی ضمن ارائه توضیحی درباره سخنانش در فیلم منتشر شده، از «مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند»، پوزش خواست.  به گزارش ایرنا، فائزه هاشمی در یادداشتی نوشت: این روزها صحبتی تقطیع شده مربوط به سال‌ها پیش مبنی بر شوخی با پیامبر از اینجانب منتشر شده که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی گردیده است.  از آنجا که فردی مسلمان و معتقد بوده و هرگز قصد توهین نداشته‌ام، با توجه به احتمال خطا در بیان، از مؤمنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند، پوزش می‌طلبم و آرزوی هدایت برای کسانی که این فیلم را با هدف سیاسی و غیرانسانی پخش کرده‌اند، دارم، چراکه در آموزه‌های دینی ما، انتشار خطا، گناهی نابخشودنی است.
***
برگزاری دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان
خبرگزاری روسی اسپوتنیک ادعا کرد دور پنجم گفت‌وگوها میان ایران و عربستان پنجشنبه گذشته در بغداد و در فضایی بسیار مثبت برگزار شده است. یک منبع دیپلماتیک آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک ادعا کرده پنجمین دور گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی پنجشنبه با حضور نماینده دولت عراق در بغداد برگزار شد و فضای این جلسه بسیار مثبت بود. این منبع در پاسخ به سوالی درباره پرونده‌های مطرح شده در جلسه مذکور گفت: دو هیات روی بیشتر پرونده‌های منطقه و همچنین پرونده روابط دوجانبه و امنیت منطقه خلیج (فارس) صحبت کردند. 

Page Generated in 0/0064 sec