printlogo


کد خبر: 247931تاریخ: 1401/2/4 00:00
محمود آبسالان، محافظ فرمانده تیپ سلمان فارسی زاهدان در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید
پاسدار شهادت می‌دهد

گروه سیاسی: روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از شهادت یکی از رزمندگان قرارگاه حین اجرای ماموریت تامین امنیت در حومه شهر زاهدان خبر داد. 
به گزارش «سپاه‌نیوز»، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دقایق اولیه بامداد شنبه سوم اردیبهشت‌ماه همزمان با برگزاری مراسم لیالی قدر، با مشکوک شدن یکی از واحدهای گشتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به خودرویی دیگر در حومه شهر زاهدان، بر اثر تیراندازی رخ داده یکی از رزمندگان قرارگاه به نام محمود آبسالان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. در این درگیری به دیگر رزمندگان حاضر در صحنه آسیبی نرسیده است. معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان‌وبلوچستان در زمینه چگونگی حادثه تیراندازی به ایست بازرسی در ورودی شهر زاهدان اظهار کرد: ورودی شهر زاهدان یک ایست بازرسی بوده که متاسفانه سحرگاه دیشب (جمعه) مورد تیراندازی برخی اشرار قرار می‌گیرد، در این حادثه محمود آبسالان، فرزند سردار آبسالان جانشین فرمانده سپاه سلمان فارسی که در ایست بازرسی بوده به شهادت می‌رسد. علیرضا مرحمتی افزود: هیچ فرد دیگری در این حادثه مجروح و شهید نشده است. وی گفت: عوامل این درگیری دستگیر شده‌اند و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی در حال انجام است. خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی به نقل از یک شاهد عینی نوشت: بر اثر تیراندازی فرد یا افراد ناشناس به سمت ماشین سردار الماسی، فرمانده تیپ سلمان فارسی زاهدان محمود آبسالان محافظ وی به شهادت رسید. 
لازم به ذکر است محمود آبسالان فرزند سردار پرویز آبسالان جانشین سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان است. شهید آبسالان از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محافظ سردار حسین الماسی، فرمانده تیپ نیروهای مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی زاهدان بود. ایشان متاهل بود و دارای دو فرزند کوچک و خردسال هستند. سردار الماسی درباره شهید آبسالان گفت: این رزمنده ولایت 10سال لباس پاسداری از ولایت را به تن داشت. فرمانده تیپ نیروهای مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی زاهدان با بیان اینکه سختکوشی در میدان‌های سخت نبرد از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید بود، اظهار داشت: شهید محمود آبسالان نمونه یک رزمنده شجاع تمام‌عیار بود، حس پدر و فرزندی عجیبی بین ما حاکم بود به طوری که من احساس می‌کنم عزیزترین فرد زندگیم به شهادت رسیده است. وی افزود: این رزمنده غیور در تمام این سال‌ها نه شب داشت و نه روز و مدام همراه ما مشغول فعالیت بود. 
 
* تشییع پیکر مطهر شهید پاسدار محمود آبسالان در زاهدان
مراسم وداع با پیکر مطهر شهید والامقام «محمود آبسالان» روز گذشته به همراه زیارت عاشورا و مرثیه‌سرایی در میعادگاه شهید «مسجدالزهرا سلام‌الله علیها» واقع در انتهای غربی بلوار آزادگان زاهدان برگزار شد. در ادامه نیز مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر این شهید با حضور آحاد مختلف مردم و مسؤولان اعم از شیعه و سنی عصر شنبه از میدان امام حسین(ع) زاهدان تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد. 
سردار پرویز آبسالان در حاشیه تشییع پیکر فرزند شهیدش پاسدار محمود آبسالان اظهار کرد: شهادت فرزندم در عزم و اراده محکم ما برای مقابله با اشرار و معاندین نظام تاثیری ندارد. جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان افزود: ما از شهادت هراس نداریم، بلکه ریختن خون فرزندان‌مان اراده ما را برای مقابله مستحکم‌تر می‌کند. وی ادامه داد: برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی خون شهدای بسیاری نثار شده است و خوشحالم که فرزندم هم در لباس پاسداری و در روز شهادت مولای متقیان به شهادت رسید و مزد تلاش‌های خود را گرفت. 

Page Generated in 0/0055 sec