printlogo


کد خبر: 247938تاریخ: 1401/2/5 00:00
اخبار

سردار حاجی‌زاده: 
ساخت موقعیت مهدی جهاد است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فیلم «موقعیت مهدی» یادآور رشادت عزیزان ما در جزیره مجنون و در عملیات بدر بود و این خاطرات را برای ما زنده کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافتند. سردار حاجی‌زاده پس از نمایش این فیلم در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا، یک کار زینبی و بزرگ است. هنر می‌تواند این فرهنگ را زنده نگه دارد و در عرصه هنر، اثر فیلم، پرنفوذ است. یکی از نکات مهم «موقعیت مهدی» برای من، این است که شهید کاظمی بارها و بارها خاطره آخرین تماس با شهید باکری قبل از شهادت را برایم در حالی که می‌گریست تعریف ‌کرد و دقیقاً همان صحنه را شما اینجا برای ما و مخاطبان در «موقعیت مهدی» ترسیم کردید. سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: من به نوبه خودم از سازندگان این فیلم تشکر می‌کنم و امیدوارم ساخت اینگونه فیلم‌های فاخر را ادامه بدهید و این کار را برای خودتان جهاد تلقی کنید که انصافا هم جهاد است. 
***
«بیرون از عدم» در بزرگداشت سعدی
تابلوی موزیکال «بیرون از عدم» اثری از میدیا فرج‌نژاد است که در سعدیه ضبط شده و در روز بزرگداشت سعدی منتشر شد. به گزارش تسنیم، آهنگ «بیرون از عدم» اثری از میدیا فرج‌نژاد در قالب پروژه «تار و تاریخ» است. فرج‌نژاد این آهنگ را بر اساس شعری از سعدی ساخته و آواز آن را امید نایینی خوانده و نوازندگی تنبک هم بر عهده کریم ابراهیم بوده است. ویدئوی این آهنگ در بنای «سعدیه» ضبط شده است. میکس و مسترینگ این آهنگ بر عهده احمد میرمعصومی و کارگردانی و تدوین تابلوی موزیکال «دشت مجنون» را مرتضی حاج‌محمدی عهده‌دار بوده است. تابلو موزیکال در پروژه‌های مختلف تعاریف متفاوتی دارد اما در پروژه‌ «تار و تاریخ» بر اساس پدیده‌ای مانند یک بنا، یا تاریخِ یک منطقه در نقطه‌ای مشخص، موسیقی ساخته می‌شود تا روایتگر آن بنا یا روایتگر بخش مشخصی از تاریخ به زبان موسیقی باشد. 
***
ایل سون روی صحنه می‌رود
نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی اوایل تابستان امسال روی صحنه می‌رود. به گزارش مهر، نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیه‌کنندگی مشترک فریبا کوثری و اشکان درویشی این روزها در مرحله نهایی بازنویسی نمایشنامه است و پس از ۲ ماه تمرین، اوایل تابستان روی صحنه خواهد رفت. سیروس همتی نمایشنامه این اثر را بر اساس طرحی از اشکان درویشی نوشته است و لاله صبوری به عنوان مشاور پروژه این نمایش را همراهی می‌کند. بخشی از درآمد این تئاتر با همکاری موسسه خیریه فرشته‌های بهشتی به مدیریت مهشید خسروی صرف هزینه‌های امور خیریه و خانواده‌های تحت پوشش این موسسه خواهد شد. 
***
بازیگر برنده اسکار در فیلم نولان
«کیسی افلک» بازیگر انگلیسی برنده اسکار به پروژه ساخت فیلم سینمایی «اوپنهایمر» به کارگردانی «کریستوفر نولان» پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، تصاویر منتشر شده از پشت صحنه ساخت فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» درباره زندگی «رابرت اوپنهایمر» دانشمند و فیزیکدان آمریکایی ملقب به پدر بمب اتمی، از حضور «کیسی افلک» به عنوان یکی از بازیگران این فیلم خبر می‌دهد. اسکرین رَنت نوشت: «کیسی افلک» که پیش از این برای بازی در فیلم «منچستر کنار دریا» موفق به دریافت جایزه اسکار بازیگری شده، در فیلم «بین ستاره‌ای» از ساخته‌های «نولان» نیز بازی کرده است. فیلمنامه این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی» جی رابرت اوپنهایمر نوشته شده است و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «کنت برانا» و «مت دیمون» نیز در این فیلم مقابل دوربین می‌روند. فیلم سینمایی «اوپنهایمر» برای اکران در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ از سوی کمپانی یونیورسال برنامه‌ریزی شده است. 
***
تهیه‌کننده انفرادی:
فیلمم 120 میلیارد می‌فروشد
ابراهیم عامریان از خوش‌بینی بالای خود نسبت به فروش انفرادی گفت و تاکید کرد: زمانی که ما این فیلم را تولید می‌کردیم، خبری از کرونا نبود و با توجه به ویژگی‌های اثر، مطمئن بودیم می‌توانیم ۴ میلیون مخاطب را به سینماها بکشانیم. به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی مردم بسیار ضعیف شده و کرونا همچنان سایه سنگین خود را حفظ کرده است، مطمئن هستم حداقل ۳ میلیون نفر به تماشای این فیلم می‌نشینند و از همین بابت اعلام می‌کنم این فیلم، گیشه ۱۲۰ میلیاردی را به همراه خواهد داشت. عامریان به ممیزی‌های صورت‌‌گرفته در این فیلم اشاره کرد و افزود: ممیزی در این فیلم در اندازه عرف سازمان سینمایی صورت گرفته و 2 طرف تلاش کردند تا در فضایی محترمانه، با یکدیگر همکاری کنند ولی در نهایت، میزان ممیزی‌ها به اندازه‌ای نبود که بخواهد به فیلم لطمه بزند. کمدی انفرادی تابستان ۱۳۹۸ جلوی دوربین رفت. سیدمسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی انفرادی است. این فیلم کمدی از صبح چهارشنبه در سراسر کشور روی پرده سینماها می‌‌رود. علاقه‌مندان به تماشای این فیلم از هم‌اکنون می‌توانند نسبت به پیش‌خرید بلیت آن اقدام کنند.

Page Generated in 0/0054 sec