printlogo


کد خبر: 247953تاریخ: 1401/2/5 00:00
اخبار

قرض ۱۰ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال عزیزی‌خادم به پرسپولیس!
فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به عنوان قرض به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده است؛ موضوعی که برخلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، در چند روز اخیر با انتشار اسنادی مشخص شده شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در دوره ریاست خود مرتکب تخلفات متعددی شده که بخشی از این تخلفات به پرداخت پاداش‌های کلان به برخی مشاوران و اعضای تیم ‌ملی فوتبال مربوط می‌شود اما حالا تخلف دیگری در فدراسیون عزیزی‌خادم برملا شده که قرار است کمیته اخلاق درباره آن تصمیم‌گیری کند. بر اساس برخی گزارش‌ها و تایید ۲ مقام آگاه در باشگاه پرسپولیس، این باشگاه در اواخر ریاست عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال (پیش از عزل در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰) مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال به صورت قرض دریافت کرده و طی یک قرارداد، موعد بازپرداخت پول هم ۶ ماه بعد تعیین شده است. اخیرا موضوع پرداخت پاداش‌های هنگفت به مشاوران و پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم‌ ملی فوتبال در زمان مدیریت عزیزی‌خادم رسانه‌ای شده که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته است. عزیزی‌خادم در دوره ریاست خود در فدراسیون فوتبال و بر اساس تایید مسؤولان فدراسیون فوتبال،‌ مرتکب ۴۱ مورد تخلف شده که اعضای هیات‌ رئیسه فدراسیون فوتبال به خاطر همین تخلفات رای به عزل او دادند. حالا رئیس پیشین فدراسیون فوتبال باید به این سوال هم پاسخ دهد که بر اساس کدام قانون ۱۰ میلیارد تومان از منابع فدراسیون فوتبال را به یک باشگاه به صورت قرض پرداخت کرده است؟
***
پاری‌سن‌ژرمن با گل مسی قهرمان فرانسه شد
تساوی پاری‌سن‌ژرمن در دیدار برابر لانس باعث شد این تیم ۴ هفته قبل از پایان لیگ، قهرمان فرانسه شود. مسی در این بازی تک‌گل تیمش را به ثمر رساند. در حساس‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم رقابت‌های لیگ فرانسه پاری‌سن‌ژرمن در خانه از لانس پذیرایی کرد که این بازی در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید و این تساوی کافی بود تا تیم پاریسی جام قهرمانی را بالای سر برد.
***
چرا صعود فولاد به دور بعد قطعی شد؟
با توجه به اینکه ۲ تیم ۷ امتیازی در سایر گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، صعود فولاد به دور بعد قطعی شد. پیروزی ارزشمند فولاد برابر الغرافه منجر به تصاحب ۳ امتیاز مهم برای این تیم شد و شاگردان نکونام توانستند با کسب امتیاز یازدهم، صدر جدول رده‌بندی گروه C این پیکارها را از آن خود کنند. این پیروزی در واقع بلیت حضور فولاد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را رزرو کرد و شاگردان نکونام در روز پایانی تنها برای تعیین اینکه به‌ عنوان تیم نخست راهی دور بعد شوند یا تیم دوم، به مصاف الاهلی خواهند رفت. ذکر این مساله که چرا صعود فولاد در پایان دور پنجم قطعی شد نیز خالی از لطف نیست. رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امسال در 10 گروه - 5 گروه غرب و 5 گروه شرق- برگزار می‌شود. از هر گروه تیم صدرنشین راهی دور بعد می‌شود و از میان 5 تیمی که در گروه‌های‌شان دوم می‌شوند، 3 تیمی که عملکرد بهتری داشته باشند نیز راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد. از میان ۵ تیمی که در گروه‌های خود دوم هستند، در حال حاضر ۲ تیم التعاون و نیروی هوایی عراق با 5 بازی و کسب 7 امتیاز در جایگاه دوم گروه‌های B و D هستند. با توجه به اینکه فولاد اکنون 11 امتیازی است، حتی در صورت شکست در روز آخر و پیروزی ۲ تیم التعاون و نیروی هوایی، باز هم شاگردان نکونام امتیاز بیشتری نسبت به این ۲ تیم خواهند داشت؛ در نتیجه فولاد حتی اگر در گروهش دوم شود نیز به ‌طور قطع یکی از ۳ تیم برتری است که در گروه‌های خود دوم شده‌اند. 
***
پاسخ قاطع بایرن‌مونیخ درباره خروج لواندوفسکی
مدیر ورزشی باشگاه بایرن‌مونیخ درباره شایعات انتقال لواندوفسکی پاسخی قاطع داد. 
به گزارش فارس، حسن صالح حمیدزیچ درباره آینده روبرت لواندوفسکی به شایعات پاسخ داد و مدعی شد ستاره لهستانی، مونیخ را ترک نخواهد کرد. مدیر ورزشی باشگاه بایرن‌مونیخ درباره اینکه آیا لواندوفسکی از جمع باواریایی‌ها جدا می‌شود؟ گفت: لواندوفسکی در این تابستان فروشی نیست. این یک حرف قاطع است. 
این در حالی است که لواندوفسکی درباره آینده خود اظهارنظر کرد و پاسخی مبهم به شایعات داد. پیش‌تر هم اولیور کان، مدیر باشگاه مونیخی درباره اینکه آیا حاضر به فروش لواندوفسکی است؟ گفته بود: چه کسی می‌تواند بازیکنی را که هر فصل بیش از 40 گل به ثمر می‌رساند به فروش برساند؟

Page Generated in 0/0069 sec