printlogo


کد خبر: 247961تاریخ: 1401/2/5 00:00
اخبار

تعداد اتوبوس‌های فعال تهران کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه است
رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت اتوبوسرانی اصلا خوب نیست، گفت: تعداد اتوبوس‌های فعال تهران به کمتر از ۱۵۰۰ دستگاه رسیده است. سیدجعفر تشکری‌هاشمی دیروز پس از گزارش شهردار تهران گفت: یکسری از وظایف در شهرداری ذاتی است و باید این وظایف بخوبی انجام شود. باید بگویم که ما از مدیران گذشته گلایه‌مند بودیم که 6۵۰۰ اتوبوس را به 2۵۰۰ اتوبوس کاهش دادند اما با کمال تاسف اعلام می‌کنم که در حال حاضر وضعیت اتوبوسرانی اصلا خوب نیست و در زمان ما تعداد اتوبوس‌های فعال به کمتر از 1۵۰۰ دستگاه رسیده است، به این مساله توجه کنید و از مدیران توضیح بخواهید. وی افزود: آمار خرابی مترو خیلی زیاد شده و مسافران دقایق طولانی منتظر می‌مانند، این در حالی است که گفته شده بود ۷ هزار میلیارد تومان برای خرید قطعات از طریق بانک شهر تامین شده است اما باید این کار سرعت داده شود، چرا که هنوز محصولی دریافت نشده است. 
***
اعلام شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش جزئیاتی از راه‌اندازی «مدرسه شیشه‌ای» ارائه کرد و از مشخص شدن شهریه سال تحصیلی آتی مدارس غیردولتی در اردیبهشت‌ماه خبر داد. احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح «مدرسه شیشه‌ای» توضیح داد و اظهار کرد: تمام فرآیندهای تعلیم ‌و تربیت در مدارس غیردولتی باید شفاف باشد که شعار دولت سیزدهم نیز هست. وی افزود: مردم باید احساس کنند که مدارس غیردولتی شفاف عمل می‌کنند و عملکرد آنها قابل بررسی و در معرض دید عموم است. باید مشخص باشد که دقیقا قرار است چه میزان شهریه دریافت کنند و این شهریه برای چه اموری صرف می‌شود. معلم، دانش‌آموز، اولیا و ما به عنوان واسط میان موسسان و اولیا به این فرآیند توجه داریم. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش درباره زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی نیز عنوان کرد: بخشنامه مربوط به تعیین شهریه ارسال شده و فرآیندهای مربوط از سوی موسسان در حال انجام است، شهریه در اردیبهشت‌ماه نهایی و اعلام می‌شود. 
***
احداث ۲ پارک جنگلی بین ایران و عراق برای کنترل ریزگردها
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از ایجاد ۲ پارک در مرز ایران و عراق در مسیر زائران اربعین به منظور کنترل ریزگردها خبر داد. مسعود منصور در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره پروژه سیدالشهدا اظهار کرد: بخشی از این طرح در عراق و در مسیر زوار اربعین و بخشی دیگر از آن در ایران قرار دارد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده ۱۵ هزار هکتار جنگل‌کاری درون ایران و ۱۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در عراق انجام می‌شود که ۸۲ کیلومتر از طول آن در داخل عراق طراحی شده است و در ۲ طرف جاده و در ۲ ستون ۵ ردیفه نهالکاری انجام خواهد شد. وی ادامه داد: احداث ۲ پارک ۱۹۰۰ هکتاری در عراق طراحی شده است و امیدواریم امسال وارد فاز اجرایی شود، البته آغاز این اقدام بسیار بستگی به توافقات و رایزنی‌های ۲ کشور دارد. وی با بیان اینکه این اقدام ۲ هدف را دنبال می‌کند، اظهار کرد: هدف اول توسعه فضای سبز و کنترل ریزگردهاست و هدف دوم که ارزش بسیار زیادی دارد این است که این پارک در مسیر زوار امام حسین(ع) است و امیدواریم وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها و وزارت خارجه عراق هم همکاری کنند تا برنامه تدوین شده اجرا شود. 
***
پلنگ سرگردان قائمشهر تلف شد!
مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست از تلف شدن پلنگ زنده‌گیری شده در قائمشهر خبر داد. به گزارش تسنیم، صبح دیروز ‌یک قلاده پلنگ بالغ در قائمشهر رؤیت شد که با تلاش ماموران محیط‌زیست و آتش‌نشانان پس از 4 ساعت با دارت زنده‌گیری شد اما به‌رغم زنده‌گیری، این پلنگ تلف شد! در رابطه با تلف شدن این قلاده پلنگ، مجید غضنفری، مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست به تسنیم گفت: با وجود اینکه پلنگ توسط مأموران یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست زنده‌گیری شده بود اما به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد. به نظر می‌رسد قبل از عملیات زنده‌گیری و بیهوش کردن پلنگ، برای جلوگیری از درگیری پلنگ با مردم، این حیوان با سلاح دیگری مجروح شده بود.  
***
ساعت رسمی کشور سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند
عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: با توافقی که با دولت شد ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نخواهد کرد. ابوالفضل ابوترابی به ایرنا گفت: در جریان بررسی و اصلاح مصوبه مجلس درباره عدم تغییر ساعت رسمی کشور که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، در کمیسیون توافق کردند ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ ثابت بماند و تغییر نکند. وی افزود: دولت از ابتدای سال آینده فقط می‌تواند ساعت کاری ادارات دولتی را تغییر دهد و نمی‌تواند ساعت رسمی کشور را به عقب یا جلو بکشد.

Page Generated in 0/0076 sec