printlogo


کد خبر: 248016تاریخ: 1401/2/6 00:00
اخبار

بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان تغییر کرد
وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان گفت: تغییراتی در این بخشنامه ایجاد شده است تا مناطق کم‌برخوردار از معلم خالی نشود. یوسف نوری در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهمنامه در راستای تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی است. وی افزود: طرح تحول و توسعه اجتماع‌محور هدف بزرگ‌تری دارد که با مشارکت نهادهای مختلف انجام می‌شود و به منظور توانمند شدن مردم منطقه و دانش‌آموزان صورت می‌گیرد تا افراد کارآفرین پرورش یابند. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان گفت: تغییراتی در این بخشنامه ایجاد شده است؛ مانند تغییراتی برای افراد ایثارگر و افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: سنوات را در برخی از موارد تقلیل داده‌ایم، نقل و انتقالات در تمام دستگاه‌ها مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است. در آموزش‌و‌پرورش اگر این امر را آزاد کنیم مناطق کم‌برخوردار از معلم خالی می‌شوند و باید معلمان را از بین افرادی که تربیت معلم نرفته‌اند یا دارای رشته غیرمرتبط هستند، جذب کنیم که این امر برای دانش‌آموزان این مناطق ظلم است، بنابراین بخشی از این بخشنامه ترمیم شده است. 
***
ورود بیماران از شرق کشور تهدید جدی است
معاون بهداشت وزارت بهداشت در وبینار روز جهانی مالاریا، ورود بیماران از شرق کشور را تهدیدی جدی دانست و گفت: با همکاری درون و برون‌بخشی می‌توان به مهار بیماری‌ها و حفظ دستاوردهای مبارزه با بیماری‌ها امیدوار بود. دکتر کمال حیدری افزود: کشورهای همسایه شرقی ایران علاوه بر مالاریا درگیر بیماری‌های دیگری نیز هستند و متاسفانه بیمارانی که از شرق وارد کشور می‌شوند در تمام کشور پراکنده شده و استان‌های غیرهمجوار با مرزهای شرقی را نیز درگیر بیماری می‌کنند. 
وی با اشاره به اینکه برای مهار بیماری سرخک و تب دانگی نیز زحمات زیادی از سوی همکاران بهداشتی کشیده شد، بیان داشت: با توجه به تهدیداتی که از شرق کشور داریم، درگیر موضوعات مختلفی از جمله بیماری مالاریا هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ در جهت دفع بیماری موفق باشیم. حیدری با بیان اینکه خوشبختانه طی ۴ سال اخیر شاهد انتقال محلی بیماری مالاریا در کشور نبوده‌ایم و در ۲ سال گذشته نیز فوت ناشی از مالاریا گزارش نشده است، گفت: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه همکاران‌مان در سراسر کشور بویژه استان‌های همجوار شاهد فصل جدیدی از مدیریت و مهار بیماری‌ها باشیم. 
***
برگزاری دادگاه تجدیدنظر پرونده پاساژ علاءالدین
شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری دادگاه تجدیدنظر به منظور ابطال رای ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران در ماجرای احقاق حقوق شهروندان در دعوی مالک مجتمع تجاری علاءالدین و منطقه ۱۱ خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی به منظور احقاق حقوق شهروندی و حق تضییع شده مردم در پرونده درخواست صدور جواز ساخت طبقه هفتم مجتمع علاءالدین ضمن حضور در دادگاه برای دفاع از این پرونده عنوان کرد: حقوق شهروندان به هیچ وجه محل مصالحه نیست و در این موضوع کوتاهی نخواهیم کرد. 
وی افزود: پس از رای صادره از ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران مبنی بر الزام شهرداری به صدور پروانه ساخت طبقه هفتم مجموعه تجاری مجتمع علاءالدین، برای تحقق وعده‌های صادقانه‌ای که به مردم دادیم در دادگاه حاضر شدیم و به رای اعتراض کردیم. شهردار منطقه ۱۱ گفت: پس از دستور اکید شهردار تهران مبنی بر شفافیت و پیگیری حقوق مردم در مجتمع علاءالدین، با تلاش و پیگیری مجدانه همکاران مرکز حقوقی شهرداری تهران و اداره حقوقی منطقه ۱۱ درخواست ابطال رای ماده ۳۸ را به مرجع تجدیدنظر ارائه کردیم و از مراجع قضایی درخواست حمایت و پشتیبانی از حقوق مردم را داریم. 
***
۶۳۰ دستگاه واگن در آستانه ورود به متروی تهران
۶۳۰ دستگاه واگن مترو قرار بود از طریق فاینانس در مدیریت شهری سابق وارد کشور شود ولی در نهایت شورای پنجمی‌ها و مدیران سابق شهرداری اعلام کردند دولت حسن روحانی همکاری‌های لازم را برای تخصیص اعتبار جهت پیش‌پرداخت انجام نداده است اما حالا قفل این موضوع باز شده و با همکاری دولت و شهرداری ۶۳۰ واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو است. 
مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در این زمینه به فارس گفت: خوشبختانه در دولت کنونی اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و بر همین اساس 15 درصد پیش‌پرداخت تأمین 630 واگن در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه این موضوع در حال طی کردن بروکراسی اداری است، گفت:‌ همه ارکان مربوط همچون وزارت کشور، شهرداری و وزارت نفت پای کار هستند تا هر چه زودتر عملیات تأمین 630 واگن و اعتبار پیش‌پرداخت عملیاتی و قرارداد مربوط جاری شود. مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد: تلاش داریم در نیمه اول سال 15 درصد اعتبار پیش‌پرداخت مورد نیاز برای طرف مقابل واریز شود تا قرارداد جاری شده و به سرانجام برسد. 
درستی افزود: این 630 واگن بخشی از 2 هزار واگنی است که دولت برای کلانشهرها در نظر گرفته است. 1050 دستگاه آن برای تهران است و 950 دستگاه برای سایر شهرها که 630 واگن ان‌شاءالله بزودی با تأمین پیش‌پرداخت به سرانجام می‌رسد و مابقی نیز به چرخه حمل‌و‌نقل عمومی تهران افزوده خواهد شد.

Page Generated in 0/0053 sec