printlogo


کد خبر: 248030تاریخ: 1401/2/6 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب در پی  درگذشت همسر مکرم آیت‌الله جوادی‌آملی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر مکرم آیت‌الله جوادی‌آملی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله جناب آقای جوادی‌آملی دامت برکاته 
درگذشت همسر مکرم آن جناب رحمه‌الله علیها را به حضرتعالی و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. 
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
5 اردیبهشت ۱۴۰۱
***
دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس
مرجع تقلید شیعیان گفت: ان‌شاءالله ملت ایران بار دیگر این تجاوز و ظلم را محکوم خواهند نمود و شکی نیست با اراده خداوند متعال و همبستگی ملت‌های آزاده دنیا رژیم نامشروع صهیونیست از بین خواهد رفت. 
به گزارش تسنیم، آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی با صدور پیامی بر حضور پرشور همه مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد. 
متن پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به شرح ذیل است: سالیان متمادی است بشریت شاهد ظلم و ستم عده‌ای غاصب نسبت به مردمی مظلوم می‌باشد و هر روز این ستم‌ها افزایش می‌یابد و سکوت مجامع بین‌المللی مرگبارتر و زجرآورتر است و همانطورکه امام راحل رحمت‌الله علیه فرمودند مساله محوری و اول جهان اسلام مساله قدس شریف است. 
بر هر انسان آزاده‌ای لازم است به هر طریق ممکن انزجار خود را نسبت به جنایات رژیم کودک‌کش و نامشروع صهیو‌نیست اعلام بدارد و با حضور پرشور این جنایت را محکوم کند و در موضوع راهپیمایی که نماد یک حرکت اعتراضی نسبت به این جنایت است طبق نظر مسؤولان ان‌شاءالله ملت ایران بار دیگر این تجاوز و ظلم را محکوم خواهند کرد و شکی نیست با اراده خداوند متعال و همبستگی ملت‌های آزاده دنیا رژیم نامشروع صهیونیست از بین خواهد رفت. 
***
بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی غرب آسیا هستیم
معاون عملیات سپاه گفت: امروز ما مبتکر الگوهای رفتاری راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی، خلاقانه و ناشناخته از دید دشمن با ابعاد مختلف و پیچیده هستیم که دشمن قادر به درک آن نیست و به همین دلیل دشمن در برخورد با ما با عدم قطعیت رو‌به‌رو است. 
سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: سپاه با توسعه صنعت دفاعی، ایجاد زیرساخت و خودکفاسازی کشور از حیث تأمین تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور، قدرت‌سازی کرده است. ما برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به دنبال ظرفیت‌سازی برای تولید قدرت بودیم تا در معادلات توازن برقرار کنیم. امروز منطقه غرب آسیا تبدیل به گورستان آرزوهای مستکبران گردیده و دشمن به سبب گسترش زیاد، فرسوده شده است. وی ادامه داد: در حوزه توسعه علم و دانش و فناوری در کشور هم سپاه در راستای تأمین نیاز‌های علمی و فناوری کشور، همواره پیشگام بوده است و هم در عرصه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌سازی مورد نیاز برای توسعه علمی کشور و هم از ظرفیت نخبگانی کشور برای حل مسائل این عرصه استفاده کرده که این موضوع باعث جلوگیری از فرار مغزها و افزایش رشد علمی کشور در بخش‌های مختلف شده است. امروز ما دارای بزرگ‌ترین قدرت برتر موشکی و پهپادی در منطقه غرب آسیا هستیم و از این جهت که تولید تمام مایحتاج ما در این حوزه با استفاده از دانش بومی و ظرفیت‌های داخلی است، این قدرت موشکی پایان‌ناپذیر است. 
***
تصویب قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسؤولان
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسؤولان با ضمانت اجرایی در این کمیسیون به تصویب رسید و برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح می‌شود. 
محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسؤولان در کمیسیون حقوقی و قضایی به تصویب رسید و برای بررسی در صحن مجلس در کارتابل نمایندگان بارگذاری شده و در کل این قانون مراحل کمیسیونی خود را پشت سر گذاشته است. 
وی افزود: با تصویب نهایی این قانون در مجلس اموال مسؤولان و سفرهای آنان بخوبی رصد خواهد شد و معاملات مقامات در سامانه‌ای ویژه در هیات نظارت بر اموال مسؤولان شفاف‌سازی می‌شود. نکته مهم قانون نظارت بر اموال و سفرهای مسؤولان این است که این قانون ضمانت اجرایی خواهد داشت. 
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: قانون نظارت و رصد اموال مسؤولان در گذشته ضمانت اجرایی نداشت که در قانون جدید این ضمانت در اجرا و ارجاع به مراجع قضایی پیش‌بینی شده است. نظارت مستمر را در این قانون پیش‌بینی کردیم، چرا که در گذشته این نظارت مستمر وجود نداشت که بر این اساس هرگونه افزایش دارایی و هر گونه معامله‌ای در سامانه رصد خواهد شد. 

Page Generated in 0/0052 sec