printlogo


کد خبر: 248041تاریخ: 1401/2/7 00:00
اخبار

محمدعلی اسلامی‌ندوشن درگذشت
محمدعلی اسلامی‌ندوشن، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی درگذشت. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدعلی اسلامی‌ندوشن، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی روز دوشنبه ۵ اردیبهشت در کانادا درگذشت. بعد از ظهر دیروز سه‌شنبه زمزمه‌هایی مبنی بر درگذشت این چهره ادبی شنیده شد که با تایید آنها مشخص شد اسلامی ندوشن روز دوشنبه ۵ اردیبهشت در کانادا درگذشته است. این چهره ادبی، متولد سال ۱۳۰۴ در ندوشن، از توابع استان یزد بود که با مهاجرت به تهران در دبیرستان البرز و سپس دانشکده حقوق تهران تحصیل کرد. او پس از دریافت مدرک کارشناسی به فرانسه رفت و در رشته حقوق بین‌الملل، مدرک دکترای خود را از دانشکده سوربن دریافت کرد. اسلامی‌‌ندوشن سال ۳۴ به ایران بازگشت و مدتی را به ‌عنوان قاضی سپری کرد اما با رهاکردن مشاغل حقوقی به تدریس حقوق و ادبیات رو آورد. او در ادامه زندگی خود را در مسیر ادبیات پیش برد و با چهره‌ها و مجلات ادبی همکاری کرد. از اسلامی ندوشن، مجموعه‌مقالات، مجموعه اشعار، یادنامه‌ها و نوشته‌های مختلف ادبی به جا مانده است. سال ۹۹ همزمان با ۹۵ سالگی این چهره ماندگار ادبیات معاصر، خیابانی در حوالی دانشگاه تهران به‌نام او نامگذاری شد.
***
برگزاری شب شعر و موسیقی قدس
سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس در آستانه چهل‌‌و‌سومین راهپیمایی روز قدس با حضور شاعران و اجرای سرودهای مقاومت به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در آستانه چهل‌‌و‌‌سومین سالروز برگزاری روز قدس، معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس را با حضور شاعران و اجرای سرودهای مقاومت، امروز ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌کند. رونمایی از قطعه ۳ زبانه «قدس ‌ای یقین» از تولیدات معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری بخش دیگر این آیین خواهد بود. آهنگسازی این قطعه به همت محمدرضا عقیلی انجام شده و شاعر فارسی آن علی‌محمد مودب است و عارف علیزاده نیز آن را خوانده است. شعر عربی نیز توسط مرتضی حیدری‌آل‌کثیر سروده و خوانده شده و بخش انگلیسی این قطعه نیز توسط وهاب ابراهیمی سروده و اجرا شده است. پیوستن به پویش جهانی «مقلوبه» بخش دیگری از این آیین است که در آستانه افطار اجرا خواهد شد. «مقلوبه» غذای سنتی در منطقه شامات بویژه فلسطین به شمار می‌رود که در فلسطین و قدس اشغالی به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس تبدیل شده است. 
***
فروش یک میلیاردی «موقعیت مهدی» در اکران‌های مردمی عمار
فروش فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» در اکران‌های مردمی «عمار» از یک میلیارد تومان عبور کرد. به گزارش عماریار، فروش فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد در اکران‌های مردمی «عمار» از یک میلیارد تومان عبور کرد. تاکنون و با همت اکران‌کنندگان عماریار، ۸۰۰ سانس اکران مردمی فیلم «موقعیت مهدی» در سراسر ایران برگزار شده و ۷۵ هزار مخاطب به تماشای آن نشسته‌اند که در این بین شهرهای تهران، رودسر و سبزوار بیشترین اکران‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همزمان با آغاز اکران‌های فیلم «موقعیت مهدی»، پویش فرهنگی «مهمان من باش» نیز در سراسر کشور به راه افتاد که از طریق آن مخاطبان می‌توانند با هزینه دلخواه خود به اکران فیلم «موقعیت مهدی» در مناطق محروم کمک کنند که از این طریق نیز تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون تومان وارد چرخه اکران‌های مردمی شده است. 
***
مادام محبوبا منتشر شد
رمان «مادام محبوبا» نوشته مرضیه احمدی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، رمان «مادام محبوبا» نوشته مرضیه احمدی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد. این رمان روایتی متفاوت است از احوالات درونی بانوانی که بتازگی به تحول، درک و شناخت از نقش و جایگاه زن مسلمان، حجاب و... رسیده‌اند و در تغییر تدریجی با انتخاب پوشش چادر محجبه شده‌ و به مذهب رو آورده‌اند. این‌ کتاب با ۱۸۴ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است. 
***
تجلیل از 5 پیشکسوت قرآنی
همزمان با بزرگداشت روز قدس، بیستمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهر تهران با عنوان «عمری با قرآن» برگزار و در این برنامه از 5 استاد پیشکسوت قرآن تجلیل می‌شود. به گزارش فارس، سعید زکی‌لو، رئیس فرهنگسرای قرآن گفت: برگزاری همایش عمری با قرآن یکی از برندها و مهم‌ترین برنامه‌های شاخص این فرهنگسرا بوده و به مدت ۱۹ سال هر سال در ایام ماه مبارک رمضان اجرا شده است. نوزدهمین همایش عمری با قرآن به دلیل همه‌گیری کرونا سال گذشته در اواخر پاییز برگزار شد. وی ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به واکسیناسیون عمومی و پایین آمدن آمار ابتلا، تصمیم گرفتیم به یاری پروردگار و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این همایش را روز جمعه ۹ اردیبهشت‌‌ماه ۱۴۰۱ در فرهنگسرای قرآن برگزار کنیم. زکی‌لو در ادامه اعلام کرد: تجلیل از 5 پیشکسوت قرآنی شهر در این همایش انجام می‌شود. اساتید رشته‌های مختلف علوم قرآنی از جمله قرائت، داوری، مدیریت، تدریس، هنر و... پس از جلسات کارشناسی متعدد انتخاب و دعوت شدند که در این مراسم از تلاش‌های قرآنی ایشان در طول سال‌های متمادی تقدیر به عمل خواهد آمد. 

Page Generated in 0/0069 sec