printlogo


کد خبر: 248053تاریخ: 1401/2/7 00:00
اخبار

یک برزیلی سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران 
یک سرمربی برزیلی هدایت تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان ایران و مدیریت فنی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، فدراسیون هندبال از جذب «آنتونیو گرا پی‌شه» به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ خبر داد. بر همین اساس پرافتخارترین سرمربی هندبال ساحلی جهان با قراردادی به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان و مدیر فنی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ انتخاب شد. آنتونیو گرا پی‌شه در طول ۸ حضورش در رقابت‌های قهرمانی جهان ۵ عنوان قهرمانی دارد.  
***
میلان بحرینی شد
نشریه ایتالیایی از توافق مدیران میلان با شرکت بحرینی خبر داد. نشریه «گازتا دلو اسپورت» خبر داد توافقات نهایی برای انتقال مالکیت میلان به شرکت اینوست‌کورپ بحرین انجام شد و طی چند روز آینده رسما اعلام می‌شود. مدیران چینی باشگاه میلان با شرکت بحرینی به توافق نهایی رسیدند تا قراردادی 10 ساله با این شرکت امضا کنند. طبق گزارش نشریه ایتالیایی، بحرینی‌ها برای خرید میلان بیش از یک میلیارد و 100 میلیون دلار هزینه کردند و تعهدات بلندمدت دادند تا باشگاه میلان به دوران طلایی‌اش بازگردد. انتقال مالکیت میلان از چینی‌ها به شرکت بحرینی باعت شده روسونری پرافتخارترین باشگاه ایتالیا در اروپا به چهارمین باشگاه متمول فوتبال جهان تبدیل شود. نیوکاسل با مالکیت سعودی‌ها در صدر متمول‌ترین باشگاه‌ها قرار دارد. پاری‌سن‌ژرمن با مالکیت قطری‌ها و سیتی با مالکیت اماراتی‌ها در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. بدین ترتیب 4 باشگاه متمول فوتبال در جهان در اختیار اعراب قرار گرفتند. 
***
جانشین لواندوفسکی در بایرن‌مونیخ مشخص شد
ستاره آژاکس به عنوان جانشین روبرت لواندوفسکی در بایرن‌مونیخ لقب گرفت. «کریستین فالک» خبرنگار بیلد آلمان خبر داد باشگاه بایرن‌مونیخ در صورت انتقال لواندوفسکی به بارسلونا، ستاره ساحل‌عاجی آژاکس را به عنوان جانشین او انتخاب خواهد کرد. «سباستین هالر» که این فصل نمایشی خیره‌کننده در لیگ قهرمانان اروپا با تیم آژاکس به ثبت رساند، گزینه اصلی بایرن برای خط حمله نام گرفته است. هالر ابتدای سال 2021 با 22.5 میلیون یورو از وستهام انگلیس راهی آژاکس شد تا گران‌ترین خرید تاریخ این باشگاه نام گیرد. او زیر نظر «اریک تن هاگ» سرمربی آینده منچستریونایتد بسیار رشد کرد و توانست آمار فوق‌العاده 46 گل و 16 پاس گل در 62 بازی را به ثبت رساند. او در 8 بازی لیگ قهرمانان اروپای این فصل 11 گل به ثمر رساند و 2 بار پاس گل داد تا نشان دهد چقدر از کیفیت بالایی برخوردار است. با اینکه اولیور کان و حسن صالح‌ حمیدزیچ، مدیر ورزشی و مدیر فنی باشگاه بارها تکرار کرده‌اند لواندوفسکی فروشی نیست و در مونیخ می‌ماند ولی نشریه موندو دپورتیوو اسپانیا گزارش داد لواندوفسکی شدیدا علاقه‌مند به بارسلوناست و می‌خواهد هر طور شده حتی با کاهش حقوق راهی تیم ژاوی شود. 
***
رکورد افسانه‌ای میلان که طارمی و یارانش نتوانستند آن را بشکنند
اولین شکست فصل تیم فوتبال پورتو باعث شد این تیم در شکستن رکورد تاریخی میلان ناکام بماند. تیم فوتبال پورتو با قبول شکست یک بر صفر در خانه براگا، نه تنها رؤیای کسب قهرمانی بدون شکست را بر باد داد، بلکه حاشیه امنیتش در صدر جدول از 9 امتیاز به 6 امتیاز کاهش یافت و حالا باید از ۳ بازی باقیمانده‌اش حداقل 4 امتیاز بگیرد که قهرمانی‌اش مستقل از نتایج اسپورتینگ رده دومی مسجل شود. علاوه بر این پورتو که طارمی از ابتدا تا انتها در ترکیبش حضور داشت، فرصتی بی‌نظیر برای شکستن رکورد تاریخی تیم فوتبال میلان را از دست داد. پورتو اگر حتی در این بازی مساوی می‌کرد، می‌توانست رکورد 58 بازی بدون باخت متوالی میلان در بازی‌های لیگ داخلی را بشکند. براگا اما این اجازه را به مهدی طارمی و یارانش نداد. میلان در فاصله ماه مه ‌سال 1991 تا مارس سال 1993 با هدایت ۲ مربی متفاوت، ابتدا آریگو ساکی و سپس فابیو کاپلو، 58 بازی بدون شکست متوالی در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا به ثبت رساند. دوران شکست‌ناپذیری روسونری در آن مقطع با قبول باخت یک بر صفر مقابل پارما به پایان رسید که تنها گل آن بازی را فاستینو آسپریلا به ثمر رساند. آخرین شکست تیم فوتبال پورتو در لیگ برتر پرتغال به ماه اکتبر سال 2020 بازمی‌گشت که با نتیجه 3 بر 2 به تیم پاکوش فریرا باخت. رکورد قبلی طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در فوتبال پرتغال متعلق به بنفیکا با 56 بازی بود. در قاره اروپا اما رکورد طولانی‌ترین روند شکست‌‌ناپذیری در لیگ داخلی متعلق به باشگاه استوا بخارست رومانی است که در فاصله ماه ژوئن سال 1986 تا سپتامبر 1989، در 104 بازی تن به شکست نداد. 

Page Generated in 0/0108 sec