printlogo


کد خبر: 248061تاریخ: 1401/2/7 00:00
اخبار

کلانترها رتبه‌بندی می‌شوند
رئیس پلیس پیشگیری از تایید و تصویب اجرای طرح رتبه‌بندی کلانترها توسط فرمانده کل انتظامی کشور خبر داد. سردار مهدی معصوم‌بیگی درباره جزئیات و اهداف اجرای طرح رتبه‌بندی کلانتران اظهار داشت: کلانتری‌ها به عنوان خط مقدم و نخستین لایه تماس با مردم در ارائه خدمات انتظامی و پیشگیری از وقوع جرائم دارای جایگاه و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که همواره نیازمند توجه و تقویت همه‌جانبه‌اند. وی ادامه داد:‌ معتقد هستیم نظام فرماندهی و مدیریت در کلانتری‌ها به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی در ارتقای توان ماموریتی و عملیاتی کلانتری باید از پویایی و کارآمدی لازم برخوردار باشد. وی تقویت حرفه‌ای‌گرایی، توان مدیریتی و هویت‌بخشی به مشاغل کلانتری را هدف اصلی از پیش‌بینی و اجرای طرح «رتبه‌بندی کلانتران» عنوان کرد و گفت: با چنین دیدگاهی پلیس پیشگیری تدوین طرح رتبه‌بندی کلانتران را از سال گذشته و با همکاری معاونت طرح و برنامه و بودجه انتظامی کشور در دستور کار قرار داد که پس از بررسی‌های کارشناسی و تایید و تصویب آن از سوی سردار فرمانده کل انتظامی کشور، اجرای آزمایشی این طرح به مدت یک سال در روزهای آتی ابلاغ و به مرحله اجرا گذارده خواهد شد. 
***
عاملان قتل طلبه‌های گنبدکاوس دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی کشور از شناسایی و دستگیری عامل اصلی قتل ۲ طلبه اهل ‌سنت در شهرستان گنبدکاووس به همراه ۲ همدستش خبر داد. سردار محمد قنبری از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از عاملان قتل ۲ طلبه ترکمن در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: سیزدهم فروردین‌ماه امسال خبر قتل ۲ طلبه اهل سنت در محله چای‌بوئین گنبدکاووس به پلیس اطلاع داده شد که در جریان آن پلیس وارد عمل شده و مشخص شد قتل با سلاح گرم انجام شده است. به دلیل حساسیت موضوع، تیم‌های ویژه تخصصی کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات انتظامی کشور و استان گلستان رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفتند. وی گفـت: به‌رغم پیچیدگی‌های حادثه، در نتیجه اقدام هماهنگ اطلاعاتی و عملیاتی پلیس عوامل این جنایت پنجم اردیبهشت‌ماه شناسایی و دستگیر شدند و از آنان سلاح به کار رفته در قتل نیز کشف و ضبط شد. رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: ضارب علت قتل را خصومت شخصی اعلام کرد. 
***
هوشمند‌سازی استان هرمزگان با همکاری همراه اول و استانداری
تفاهمنامه سه‌جانبه تسری هوشمندی و پایداری در استان هرمزگان منعقد و همراه اول به‌ عنوان راهبر فنی و عملیاتی این پروژه انتخاب شد. مراسم امضای تفاهمنامه «همکاری تسری هوشمندی و پایداری در استان هرمزگان» دیروز ۶ اردیبهشت، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مهدی اخوان‌بهابادی مدیرعامل همراه اول، فریبرز دولت‌آبادی مدیرعامل مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، بابک تراکمه عضو هیأت‌مدیره و حمید بهروزی قائم‌مقام اپراتور اول در برج همراه برگزار شد. استاندار هرمزگان گفت: از این بابت خوشحالیم که با همراه اول در این راستا همکاری می‌کنیم. مباحث مربوط به هوشمندسازی رفته‌رفته به مطالبه جوانان استان تبدیل شده و تصمیم گرفتیم امر توسعه را با محوریت جزیره هرمز پیش ببریم. 
***
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: برخی داروخانه‌ها فروش اینترنتی دارو دارند که این امر تخلف است. علیرضا رحیم‌نیا درباره فروش اینترنتی دارو گفت: در حال حاضر فروش اینترنتی دارو مجوز نداشته و تخلف است؛ در این باره جلساتی برگزار و مقرر شد داروخانه‌هایی که فروش اینترنتی دارو انجام می‌دهند، شناسایی شده و علاوه بر اینکه سهمیه دارویی‌شان قطع می‌شود، به کمیسیون ماده ۲۰ نیز معرفی شوند. مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت افزود: اکنون برخی داروخانه‌ها فروش اینترنتی دارو دارند که این امر تخلف است. بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: لازم است رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مردم درباره این موضوع اهتمام ورزند. 
***
ابلاغ اصلاحات شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان بزودی
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان مورد بازنگری قرار گرفته و تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد که بزودی اصلاحات شیوه‌نامه ابلاغ می‌شود. یوسف نوری در گفت‌وگو با فارس در واکنش به گلایه تعدادی از فرهنگیان نسبت به شیوه‌نامه جدید نقل و انتقالات فرهنگیان اظهار کرد: شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان مورد بازنگری قرار گرفته است و تغییراتی در آن ایجاد می‌شود. وی با بیان اینکه با رویکرد تسهیل‌گری این شیوه‌نامه مجددا بازنگری شد، افزود: از جمله تغییرات انجام شده، انتقال درون استانی است که به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها واگذار شد. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: با هدف حمایت از تحکیم‌ نهاد خانواده، نقل و انتقالات برای زوج‌های فرهنگی و همچنین مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج تسهیل شد که جزئیات آن بزودی اعلام می‌شود. نوری درباره نقل و انتقالات از آموزشی به اداری گفت: تا پایان خرداد که دانش‌آموزان در کلاس درس هستند، امکان انتقال آموزشی به اداری نیست چون حق دانش‌آموزان ضایع می‌شود و فقط در فصل تابستان نقل و انتقالات از آموزشی به اداری را داریم. وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: اصلاحات شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان بزودی انجام و به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود. 

Page Generated in 0/0070 sec