printlogo


کد خبر: 248173تاریخ: 1401/2/10 00:00
اخبار

برگزاری نشستی درباره «سهروردی»
نهمین نشست مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی به «سهروردی و معرفت‌شناسی تجربه‌ دینی» اختصاص دارد که با حضور دکتر مهدی عظیمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سهروردی در حکمه الاشراق، افزون بر منابع متعارف معرفت (عقل، حس، درون‌نگری، حافظه و گواهی) بر یک منبع نامتعارف معرفت، به نام «ذوق» یا «تاله» نیز تکیه می‌کند که با تحلیل مفهومی می‌توان آن را معادل تجربه‌ دینی انگاشت. دفاع از اعتبار معرفت‌شناختی تجربه‌ دینی، مهم‌ترین دغدغه‌ سهروردی بوده است که در آن، پیش‌دیدهایی از آرای سوئین ‌برن را می‌توان یافت. 
سوئین ‌برن در دوران معاصر نامدارترین مدافع اعتبار تجربه‌ دینی به شمار می‌رود. نهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سهروردی به «سهروردی و معرفت‌شناسی تجربه‌ دینی» اختصاص دارد که با حضور دکتر مهدی عظیمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در آپارات پیگیری کنند.
***
انتصاب دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مهدی رمضانی با حکم وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب شد. به گزارش مهر، مهدی رمضانی به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب شد. 
علیرضا مختارپور سال ۹۳ به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی منصوب شد و سال ۹۷ رمضانی را به عنوان معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد. با رفتن مختارپور از نهاد کتابخانه‌ها، رمضانی به عنوان سرپرست معرفی شد و در نهایت با تشکیل جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌ها، او به عنوان دبیرکل جدید معرفی و با حکم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌ها به دبیرکلی این نهاد منصوب شد. 
***
برگزاری کنسرت رایگان محمد اصفهانی
محمد اصفهانی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود شامگاه شنبه دهم اردیبهشت‌ماه کنسرت رایگانی را در منطقه گردشگری عباس‌آباد تهران برگزار می‌کند. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، سیدمحمد مناجاتی از تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران باسابقه کشورمان با اعلام خبر برگزاری کنسرت رایگان محمد اصفهانی توضیح داد: در راستای حمایت از فرهنگ و هنر ایران، کنسرت‌های حرفه‌ای و رایگان را با تعدادی از بهترین گروه‌ها و چهره‌های هنری بنا خواهیم کرد که از آن جمله می‌توان به اجرای هنرمندان و گروه‌هایی چون حسام‌الدین سراج با گروه «بی دل»، سالار عقیلی، ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی وحید تاج، علی قمصری و تعدادی دیگر اشاره کرد. 
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، بعد از برگزاری کنسرت روز نهم اردیبهشت‌ماه ارکستر سازهای ملی، شامگاه شنبه دهم اردیبهشت‌ماه نیز کنسرت محمد اصفهانی با عنوان «شبی با جاودانه‌های استاد همایون خرم» در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران در قالب یک اجرای رایگان برگزار می‌شود. 
***
ادامه استقبال از کمدی‌های گیشه
۳ فیلم جدید اکران‌شده در سینماها در ۲ روز ابتدایی نمایش خود میزبان حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب شدند و یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هم به گیشه اضافه کردند؛ در این میان بیشترین استقبال مخاطبان همچنان از فیلم‌های کمدی است. 
به گزارش ایسنا، از چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه ۲ فیلم «انفرادی» و «لامینور» در نوبت اکران عید فطر جایگزین «قدغن» و «گل به خودی» شدند که به کف فروش خود رسیده بودند. البته با تعیین یک سرگروه جدید در شیراز، فیلم «مغز استخوان» هم به چرخه اکران افزوده شد. در بین این ۳ فیلم، «انفرادی» بیشترین مخاطب را در طول ۲ روز اول نمایش عمومی خود در سینماها جذب کرده است. کمدی «انفرادی» مسعود اطیابی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته ۳۷ هزار و ۹۶۰ بلیت با رقم یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان‌ و «لامینور» داریوش مهرجویی ۶ هزار و ۸۲۹ بلیت به میزان ۲۰۳ میلیون تومان فروخته و فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قطبی هم با ۲ هزار و ۷۶۰ نفر مخاطب حدود ۹۲ میلیون تومان بلیت فروخته است. با این حال فیلم پرمخاطب سال ۱۴۰۱ همچنان کمدی «سگ‌بند» با ۸۱۱ هزار و ۵۶۰ نفر است که فروش آن به ۲۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان رسیده است. علاوه بر اینها آمار فروش ناامیدکننده فیلم‌های نسبتا با کیفیت غیرکمدی چند وقت اخیر نیز صاحبان فیلم‌ها را در دوراهی سخت و پرریسکی برای اکران قرار داده است و باید دید شورای راهبردی اکران چه تصمیمی برای اکران دوم عید فطر خواهد گرفت. 

Page Generated in 0/0069 sec