printlogo


کد خبر: 248186تاریخ: 1401/2/10 00:00
اخبار

دبیرکل کمیته ملی المپیک:
جامعه ورزش همراه مردم فلسطین است
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: جامعه ورزش ایران غمخوار و همراه مردم فلسطین است. کیکاووس سعیدی در مراسم راهپیمایی روز قدس، در حمایت از مردم فلسطین بیان کرد: امروز روز میثاق مردم قهرمان ایران با مردم ستم‌دیده و مظلوم فلسطین است؛ سرزمینی که مربوط به اجداد این عزیزان است اما توسط رژیم صهیونیستی غصب شده است. او افزود: با توجه به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری ان‌شاء‌الله پرچم اسلام و مردم مظلوم فلسطین در این سرزمین برافراشته خواهد شد. جامعه ورزش، هم‌دوش و هم‌پای سایر اقشار در صحنه حضور دارد و در این راهپیمایی باشکوه شرکت کرده است. حرف جامعه ورزش ایران، این است که ما غمخوار و همراه شما مردم فلسطین هستیم. 
***
میزبانی یونیورسیاد ۲۰۲۳ از روسیه گرفته شد
فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی میزبانی بازی‌های دانشگاهی ۲۰۲۳ را از روسیه گرفت. به گزارش تاس، در جلسه آنلاین فدراسیون بین‌المللی ورزشی‌های دانشگاهی تصمیم گرفته شد تا میزبانی بازی‌های سال ۲۰۲۳ یونیورسیاد از شهر یکاترینبورگ روسیه گرفته شود. کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (FISU) یونیورسیاد تابستانی ۲۰۲۳ را که قرار بود در یکاترینبورگ برگزار شود به تعویق انداخت و میزبانی این دوره را از روسیه گرفت. در این بیانیه آمده است: امروز در جلسه آنلاین کمیته اجرایی فیزو تصمیم گرفته شد که بازی‌های جهانی دانشگاهی ۲۰۲۳ یکاترینبورگ به تعویق بیفتد تا میزبان جدیدی برای آن پیدا شود. قرار بود این بازی‌ها از ۷ تا ۱۹ آگوست ۲۰۲۳ برگزار شود. 
***
آغاز تحقیقات فدراسیون فوتبال پرتغال درباره برتری ۷ گله پورتو
غیبت پرتعداد بازیکنان اصلی پورتیموننزه در شکست برابر پورتو، شک فدراسیون فوتبال پرتغال را به دنبال داشته است. به گزارش تسنیم، شکست 7 بر صفر پورتیموننزه مقابل پورتو علاوه بر افزایش انتقادات نسبت به پائولو سرجیو، شک فدراسیون فوتبال پرتغال به تیم بازنده را نیز به دنبال داشته است. مطابق گزارش خبرگزاری اکسپرس پرتغال، فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد کمیته انضباطی فدراسیون، روند تحقیق درباره اتفاقات دیدار پورتیموننزه و پورتو را به دلیل احتمال میدان دادن کادر فنی پورتیموننزه به بازیکنان ذخیره آغاز کرده است. پورتیموننزه در این مسابقه از بازیکنانی استفاده کرد که در دیدارهای گذشته، کمتر به میدان رفته بودند. البته سرجیو سرمربی این تیم درباره این موضوع اظهار داشت: ما 7 تغییر در تیم ایجاد کردیم. 4 بازیکن ما محروم بودند و ناکاجیما (بازیکن پورتو که به صورت قرضی در پورتیموننزه بازی می‌کند) نمی‌توانست به میدان برود. این خبرها (شایعات درباره تبانی) کار هنرمندانی است که به مردم اطلاعات غلط دادند. سرمربی پورتیموننزه با بیان اینکه این ترکیب را در فکر خود داشته است، تصریح کرد: گاهی مردم، تو را بر مبنای اصول خود نقد می‌کنند و سایر افراد را نمی‌شناسند. رکورد من شفاف است و از زمانی که کارم را آغاز کردم، پله پله در فوتبال پرتغال بالا آمدم. باشگاه پورتیموننزه نیز با صدور بیانیه‌ای، این اتفاق را حمله‌ای بی‌رحمانه و بی‌اساس توصیف کرد و نوشت: احمقانه است باشگاه را در یک فرآیند تحقیقی قرار دهیم که جدیت تیم فنی، بازیکنان، مدیران و مدیریت را زیر سؤال می‌برد. این موضوع هنوز توسط فدراسیون فوتبال پرتغال به ما اعلام نشده است. 
***
چرا جلسه هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال رسمیت نیافت؟
قرار بود جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شود که به علت غیبت ۲ عضو، این جلسه از شکل رسمی خود خارج شد. قرار بود هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را در کمپ تیم‌های ملی برگزار کند اما این جلسه به دلایل مختلف شکل قانونی به خود نگرفت، چرا که فقط ۶ نفر در جلسه حاضر شدند که این تعداد نتوانست حد نصاب لازم برای رسمیت یافتن جلسه را تامین کند. از ۱۱ عضو قانونی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، فقط 8 نفر می‌توانستند قانونا در این جلسه شرکت کنند که از این بین ۲ نفر هم نتوانستند در جلسه حاضر شوند و در نتیجه جلسه ۳ ساعته ۶ عضو حاضر در جلسه صورت رسمی به خود نگرفت و بدون نوشتن و امضای صورت‌جلسه خاتمه یافت. شهره موسوی نایب‌رئیس زنان و خداداد افشاریان عضو هیات‌رئیسه، ۲ عضو غایب بودند تا جلسه واجد شرایط لازم برای رسمیت یافتن یعنی حداقل دوسوم اعضای هیات‌رئیسه نشود. ظاهرا حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال قبل از شروع جلسه در همین رابطه از فیفا استعلام می‌گیرد و آنها هم تایید می‌کنند که برای رسمی شدن جلسه حداقل باید ۸ نفر (دو‌سوم اعضا) حضور داشته باشند که چنین شرایطی احراز نمی‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec