printlogo


کد خبر: 248200تاریخ: 1401/2/10 00:00
آمار جان‌باختگان کرونا طی شبانه‌‌روز گذشته به 14 نفر رسید
کرونا در مسیر سقوط

تعداد مرگ‌ومیر، ابتلا و بستری‌ روزانه ناشی از کرونا همچنان روند کاهشی دارد. با این حال مطابق توصیه کارشناسان و مدیران نظام سلامت، عموم مردم باید به تزریق دوز سوم و رعایت پروتکل‌ها به منظور کنترل شرایط توجه داشته باشند. 
به گزارش «وطن امروز» بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به 9 اردیبهشت‌ ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. بدین ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۲۱ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 14 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و 72 نفر برسد. 
خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران کرونایی نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
این در حالی است که هزار و 76 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. 
همچنین تاکنون ۵۱ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴۵ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 
گفتنی است در حال حاضر 2 شهرستان در وضعیت قرمز، 48 شهرستان در وضعیت نارنجی، 323 شهرستان در وضعیت زرد و 75 شهرستان در وضعیت آبی بیماری «کووید-19» قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز اعلام شده است تاکنون ۶۴ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۸۶۸ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۸۰۵ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۴۶۹ دوز رسیده است. همچنین در شبانه‌روز اخیر، ۲۳ هزار و ۶۲۳ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 

Page Generated in 0/0065 sec