printlogo


کد خبر: 248202تاریخ: 1401/2/10 00:00
اخبار

ارسال دارو به در منزل بیماران مزمن با تأیید سازمان غذا و دارو
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارسال دارو به در منزل بیماران مزمن با تایید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود. دکتر علیرضا رحیم‌نیا گفت: وزارت بهداشت برای کاهش مراجعه حضوری مردم به داروخانه‌‌های مرجع و تسهیل امور بیماران یادشده، طرحی را برنامه‌ریزی کرده است که در این برنامه، با شناسایی بیماران مزمن مانند بیماران مبتلا به فشار خون، بیمارهای قلبی و دیابت با تایید بیمه، دارو بدون معطلی در اختیار فرد مورد نظر قرار می‌گیرد و از سرگردانی بیماران و ازدحام آنها در داروخانه‌ها جلوگیری می‌‌شود. وی افزود: افرادی که دچار بیمارهای مزمن هستند، توسط معاونت غذا و دارو شناسایی و کددار می‌شوند و سازمان غذا و دارو مسؤول این اقدام خواهد بود و نه شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها. رحیم‌نیا افزود: منظور از اسنپ دارو شیوه و مدل ارسال دارو برای بیماران مزمن به در منزل‌شان با هر روشی است که این روزها به طور عام به روش اسنپی اطلاق شده است و قطعا یک برند خاص مورد نظر نیست. 
***
روش‌های پرداخت «فطریه»
سرپرست بهزیستی استان تهران اقدامات این سازمان برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد. سمانه زمانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بهزیستی همان‌گونه که در طول سال بویژه مناسبت‌های خاص نسبت به واسطه‌گری خیر میان مردم و ارسال کمک‌های مردم بدون واسطه به نیازمندان آبرومند اقدام می‌کند، در شکرانه سلامت این ماه و در عید سعید فطر هم در راستای تکالیف قانونی و وظایف محوله سازمانی، اقدام به جمع‌آوری فطریه مردم مومن و خداجو در سطح استان تهران می‌کند. وی افزود: فطریه نوعی شکرگزاری و تشکر از حضرت احدیت است که از خیران این ماه، شکر خداوند نیز در قالب حمایت از اقشار آسیب‌پذیر آبرومند جامعه امکان‌پذیر است که انجام می‌شود و بهزیستی همانند همیشه ایام در این مسیر آمادگی کامل دارد تا فطریه مردم را در کمترین زمان ممکن با عمل امینانه در راستای نیات مومنان به مستمندان برساند. زمانی در ادامه روش‌های جذب و جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره را تشریح کرد و گفت: درگاه اینترنتی سازمان به آدرس mosharekat.behzisti.ir و کدهای دستوری #۵۵۵*۷۲۴* و #۲*۶*۷* از جمله شیوه‌های جذب وجوهات زکات فطریه و کفاره است. وی با اشاره به دیگر شیوه‌های پرداخت الکترونیک افزود: همچنین خیران می‌توانند وجوهات فطریه خود را از طریق شماره شبا IR۱۱۰۱۰۰۰۰۴۱۷۴۰۳۴۵۴۱۸۵۵۴۶۷ یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۴۱۹۸۴۷۲۰ و شماره حساب ۴۱۷۴۰۳۴۵۴۱۸۵۵۴۶۷ به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی واریز کنند. 
***
حمایت ماهانه ۱۰۰ فرزند یتیم و محسنین توسط یک خیر
یک خیر با برگزاری مراسم ویژه‌ای برای ۱۰۰ یتیم و فرزند محسنین، حمایت ماهانه یکصد فرزند معنوی دیگر با سرانه یک میلیون ریال را بر عهده گرفت. عباس جوشقانیان، معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم ضمن قدردانی از مردم نیکوکار و خیران استان در اطعام و احسان نیازمندان و یتیم‌نوازی در ماه مبارک رمضان بویژه روز بیست و یکم بیان کرد: به‌رغم همه محدودیت‌های اقتصادی و مشکلات برگزاری مراسم در میدان آستانه خوشبختانه مردم نیکوکار استان خوش‌درخشیدند. وی با بیان اینکه مدیرکل کمیته امداد استان قم با کودکان حاضر در ضیافت با ایتام به صورت صمیمی و پدرانه صحبت کرد ادامه داد: در این مراسم ویژه ۱۰۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین به همراه مادران‌شان شرکت کردند که در پایان مراسم نیز رضایت خود را اعلام و قدردانی کردند. جوشقایان اضافه کرد: پس از اینکه عکس‌های ضیافت کریمانه رمضان، بلافاصله بعد از مراسم برای حامی ارسال شد، این حامی نیکوکار طی تماس تلفنی اعلام کرد حاضر است ماهانه یک میلیون ریال دیگر به ۱۰۰ فرزند یتیم و محسنین جدید واریز کند. 
***
دستگیری ۱۱ قاچاقچی مواد مخدر در فرودگاه امام(ره)
فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور از دستگیری ۱۱ قاچاقچی مواد مخدر در فرودگاه امام(ره) خبر داد. سرهنگ محسن عقیلی اظهار کرد: همکارانم در پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) با اجرای طرح مبارزه با حمل موادمخدر از طریق خطوط هوایی، موفق شدند با استفاده از تجربه و مهارت چهره‌زنی، ۱۱ نفر از مسافران خروجی به مقصد کشورهای خارجی را درباره حمل مواد مخدر شناسایی کنند. وی افزود: پس از فرآیند شناسایی با بهره‌گیری از تجهیزات نوین کمک بازرسی مشخص شد این افراد با روش بلع قصد قاچاق مواد مخدر را دارند که دستگیر شدند. فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور ادامه داد: پس از انجام مراحل قانونی، در مجموع ۱۲ کیلو و ۲۴۰ گرم انواع مواد مخدر شامل حشیش، تریاک و شیشه از این ۱۱ نفر کشف شد. 
***
خانه روزنامه‌نگاران شهر تهران راه‌اندازی می‌شود
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از راه‌اندازی «خانه روزنامه‌نگاران شهر» در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش مهر عبدالمطهر محمدخانی گفت: طبق مصوبه بودجه سال 1401 به پیشنهاد مرکز ارتباطات در بوستان گفت‌وگو خانه روزنامه‌نگاران شهر راه‌اندازی خواهد شد که محل حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه است‌. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سعی بر این است که امکانات رفاهی و فضاهای لازم در این محل برای اصحاب رسانه به صورت شفاف و بدون واسطه تجمیع و قابل دسترس شود. وی افزود: خانه روزنامه‌نگاران شهر تا اواخر بهار راه‌اندازی خواهد شد و سعی می‌شود هیأت مدیره‌ای متشکل از دوستان باسابقه در این حوزه داشته باشد.

Page Generated in 0/0067 sec