printlogo


کد خبر: 248219تاریخ: 1401/2/11 00:00
اخبار

ثبت ملی «عروسک‌های خیمه شب‌بازی»
مجموعه «عروسک‌های خیمه شب‌بازی» موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت ملی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، موزه ملی هنر و ادبیات کودک در راستای حفظ و نگهداری از دستاوردهای کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۰ اقدام به ثبت مجموعه «عروسک‌های خیمه شب‌بازی» از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور کرد. بر اساس این خبر، این عروسک‌ها پس از انجام مراحل اداری و بازدید کارشناسان وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ از سوی این سازمان مجوز ثبت ملی دریافت کردند و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شدند. عروسک مبارک، سلیم خان، پهلوان و... از جمله عروسک‌های این مجموعه به شمار می‌روند. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این مجموعه به موزه ملی هنر و ادبیات کودک واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند. همچنین موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است. 
***
عید حسابی در شبکه نسیم
«عید حسابی» با اجرای جواد رضویان و لاله صبوری عید فطر روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. 
به گزارش مهر، امین فیض‌آبادی، تهیه‌کننده اجرایی درباره برنامه «عید حسابی» که همزمان با عید فطر از شبکه نسیم پخش می‌شود، بیان کرد: «عید حسابی» به تهیه‌کنندگی فریدالدین نیکجو، روایت متفاوتی است از یک جشن تلویزیونی که پخش آن از عید فطر آغاز می‌شود. این تهیه‌کننده درباره مجریان برنامه نیز تصریح کرد: جواد رضویان و لاله صبوری مجریان ما هستند ولی سایر عوامل نیز به نوعی با مجریان تعامل دارند. ضمن اینکه در هر برنامه پیام‌هایی زیبا و اجتماعی به مخاطب داده خواهد شد. 
فیض‌آبادی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: «عید حسابی» در باکس شبانگاهی شبکه نسیم قرار دارد و عید فطر نخستین روز اجرای برنامه ماست. این برنامه حوالی ساعت ۲۰:۱۵ روی آنتن می‌رود. ضمن اینکه تکرار آن در ساعت‌های یک شب، 8 صبح و ۱۴ عصر فردا خواهد بود. 
***
انتشار آلبوم «حکایت تندیس»
آلبوم «حکایت تندیس» یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که طی روزهای گذشته به آهنگسازی و رهبری ارکستر علی رادمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، «حکایت تندیس» برای ارکستر، گروه کر، امواج الکترونیک و راوی، «آرگیومنت» برای ارکستر کوبه‌ای، گروه سازهای ایرانی و اصوات الکترونیک، «سیاه مشق» برای ارکستر و گروه کر، «مثنوی» برای سنتور، ارکستر، گروه کر و سیگنال‌های الکترونیکی، «نگاهی به کنسرت گذشته» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم برای شنوندگان ارائه شده‌اند. 
***
برگزاری نمایشگاه گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس
نمایشگاه گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نقشه‌ها و تابلو‌های قدیم از خلیج‌فارس همزمان با روز ملی خلیج‌فارس در این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد. این نمایشگاه 10 اردیبهشت 1401 همزمان با روز ملی خلیج‌فارس در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برپا شد و بعد از تعطیلات عید فطر در قالب نگارگذر در پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری برپا می‌شود. 
***
یک میلیون نفر تماشاگر آنلاین«درخت گردو» شدند
بعد از یک ماه اکران آنلاین و رایگان فیلم سینمایی «درخت گردو» تعداد کاربرانی که به تماشای این اثر نشستند، از مرز یک میلیون نفر گذشت. فیلم‌ سینمایی «درخت گردو» که از نوروز امسال به صورت رایگان در تلویزیون تعاملی «تلوبیون» آغاز شده، توسط یک میلیون و ۲۴ هزار کاربر تماشا شده است. «درخت گردو» از چهارم فروردین ۱۴۰۱ در تلوبیون پلاس به صورت آنلاین و رایگان در دسترس قرار گرفت. 
«درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان، سال ۱۳۹۸ ساخته و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. نمایش سراسری این فیلم سال گذشته انجام شد و ۱۶۷هزار بلیت فروخت. داستان درخت گردو در 3 بازه زمانی سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۸۴ و ۱۳۹۵ روایت می‌شود و بر اساس داستان زندگی قادر مولان‌پور، یکی از روستانشینان سردشت روایت شده است که خانواده‌اش را در فاجعه بمباران شیمیایی از دست می‌دهد.

Page Generated in 0/0172 sec