printlogo


کد خبر: 248225تاریخ: 1401/2/11 00:00
صادق ورمزیار در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» از وضعیت استقلال برای قهرمانی گفت
کلید جام بازی با سپاهان است

زهره فلاح‌زاده: تیم نساجی چهارشنبه‌شب توانست در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر از سد آلومینیوم اراک عبور کند و در ورزشگاه آزادی جام را بالای سر ببرد؛ دیداری که در حضور حدود ۵۰ هزار هوادار برگزار شد. در واقع ۲ تیم خارج از خانه احساس غربت نکردند و توانستند با حضور پرتعداد هواداران خود یک بازی جذاب را ارائه دهند. این نخستین قهرمانی تیم نساجی و دومین قهرمانی ساکت الهامی، سرمربی این تیم در رقابت‌های جام حذفی بود. «وطن‌امروز» با صادق ورمزیار، پیشکسوت فوتبال ایران درباره این بازی و مهم‌ترین دیدار هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر گفت‌وگو کرد. 

***

* نساجی قهرمان جام حذفی شد؛ بازی فینال چطور بود؟
بازی خوب و جانداری بود. هر ۲ تیم مسیر سختی را طی کرده بودند تا به فینال برسند. آنها ثابت کردند می‌‌شود تیم‌هایی غیر از مدعیان لیگ به فینال برسند و به معنای واقعی جام حذفی، جام شگفتی‌ها لقب گرفت. 
 
* تیم مهدی رحمتی از نظر خلق موقعیت‌ شرایط بهتری نسبت به نساجی داشت؛ به نظر شما حق به حق‌دار رسید؟
با وجود باخت، هیچ چیزی از شایستگی آلومینیوم کم نشد اما بالاخره جام را به تیمی می‌دهند که از فرصت‌هایش بهترین استفاده را کند‌. نساجی هم از فرصت‌هایش بهتر استفاده کرد و توانست جام را به قائمشهر ببرد. 
 
* خیلی‌ها می‌گویند استقلالی که مدعی اصلی قهرمانی در لیگ است، خیلی راحت در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شکست خورد و قهرمانی را در این رقابت‌ها از دست داد؛ شما هم با این نظر موافقید؟
به نظر من اگر استقلال از ابتدا با همان ترکیب نیمه دوم به زمین می‌آمد، می‌توانست برنده دیدار با نساجی باشد. نساجی می‌دانست از آن بازی چه می‌‌خواهد. آمده بود دفاع کند تا کار به ضربات پنالتی‌ بکشد. این اتفاق هم افتاد و به نیمه‌نهایی صعود کرد و در نهایت هم قهرمان شد. 
 
* استقلال این هفته بازی مهمی در اصفهان مقابل سپاهان دارد؛ نظر شما در رابطه با این دیدار چیست؟
بازی بسیار سختی است. اگر استقلال در این دیدار پیروز شود، می‌تواند قهرمان لیگ شود. در واقع این بازی حکم قهرمانی را برای استقلال دارد. سپاهان خط حمله خوبی دارد و استقلال هم که‌ می‌دانید بهترین دفاع تیمی لیگ را دارد. بنابراین بازی سختی است و قهرمانی استقلال با پیروزی در این دیدار تقریبا مشخص می‌شود بنابراین باید بگویم کلید جام بازی با سپاهان است. 
 
* سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد ضعیفی داشت و حتی در آخرین دیدار مرحله گروهی ۵ گل از الدحیل قطر دریافت کرد؛ درباره عملکرد اصفهانی‌ها در آسیا صحبت کنیم‌. 
سپاهان در دیدار سوم که مدافعش خیلی زود اخراج شد، از شرایط مسابقه دور شد و دیگر نتوانست خودش را جمع و جور کند‌ تا اینکه به الدحیل پرقدرت خورد. الدحیل تیم بسیار خوبی است و توانست از این شرایط سپاهان بهترین استفاده را کند و در دیدار آخر ۵ بار دروازه این تیم را باز کند‌. 
 
* به نظر می‌آید فوتبال ایران با مشکل دروازه‌بانی روبه‌رو است. غیر از سیدحسین حسینی که فصل خیلی خوبی را در استقلال سپری می‌کند، اکثر دروازه‌بانان ایرانی در تیم‌های بزرگ عملکرد ضعیفی داشته‌اند. رشید مظاهری، گلر سپاهان هم جزو دروازه‌بان‌هایی است که پسرفت کرده و حالا می‌بینیم نمی‌تواند برای حتی یک دیدار دروازه تیمش را بسته نگه دارد. 
تمام گلرها زحمت خودشان را می‌کشند اما باید دید آنها در چه تیم و موقعیتی کار می‌کنند. سپاهان پرقدرت‌ترین خط حمله را دارد اما در دفاع ضعف دارد و این تنها به دروازه‌بانی مثل رشید مظاهری ارتباط ندارد. استقلال بهترین خط دفاعی چه فردی و چه تیمی را دارد و حسینی هم توانسته با این خط دفاع عملکرد خوبی داشته باشد. شاید دروازه‌بانان تیم‌های دیگر با وجود دریافت گل، تعداد سیوهای بیشتری هم داشته باشند اما نوع دفاع کردن فردی و تیمی آنها مشکل داشته و دروازه‌شان باز شده است. 
 
* استقلال در سال‌های گذشته چوب دفاع متزلزل خود را می‌خورد و از قهرمانی دور می‌شد اما حالا در این فصل با دفاع منسجم مدعی اصلی قهرمانی است. 
بله! استقلال این فصل از نوع دفاع‌کردنش دارد سود می‌برد. تیم شرایط خوبی برای قهرمانی دارد که می‌تواند با دفاع منطقی به این مهم هم دست پیدا کند‌.

Page Generated in 0/0059 sec