printlogo


کد خبر: 248228تاریخ: 1401/2/11 00:00
اخبار

عضو کمیته استیناف: پرونده گل‌محمدی بررسی شد
عضو کمیته استیناف از بررسی پرونده یحیی گل‌محمدی و صدور حکم آن در هفته جاری خبر داد. مهدی دادرس درباره اینکه آیا جلسه رسیدگی به محرومیت 6 جلسه‌ای یحیی گل‌محمدی از سوی کمیته انضباطی در کمیته استیناف برگزار شده است یا خیر؟ گفت: بله! این پرونده هفته گذشته در جلسه کمیته استیناف به صورت مختصر بررسی شد و اعضا با مطالعه پرونده،‌ نظرات خود را اعلام کردند. وی ادامه داد: همانطور که گفتم بررسی ابتدایی انجام شده است و هفته جاری هم رأی نهایی اعلام خواهد شد. عضو کمیته استیناف در پاسخ به این پرسش که آیا این کمیته رأی کمیته انضباطی را تأیید کرده است یا خیر؟ گفت: فعلا نمی‌توانیم درباره رأی نهایی پرونده صحبت کنیم. باید آرای نهایی اعضا اعلام شود و بعد حکم کمیته استیناف نیز به طور رسمی در هفته جاری منتشر خواهد شد. 
***
درخواست ماجدی از رئیس‌جمهور برای اختصاص ارز نیمایی
سرپرست فدراسیون فوتبال در مراسم ضیافت افطاری ریاست‌جمهوری از رئیس‌جمهور درخواست کرد ارز نیمایی در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد. جمعه شب مراسم افطاری رئیس‌جمهور در شرایطی برگزار شد که تعداد زیادی از اهالی ورزش و رؤسای فدراسیون‌ها در این مراسم حضور داشتند. در حاشیه این مراسم و با درخواست وزیر ورزش و جوانان، میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال به ‌عنوان نماینده فدراسیون‌ها برای حاضران صحبت کرد. وی در بخشی از اظهارات خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: تیم‌ ملی فوتبال ایران در گروه سختی در جام‌جهانی قرار گرفته و در واقع نام گروه ما، گروه مسؤولیت‌های اجتماعی است. وی افزود: هر نتیجه خوبی که در این مسابقات برای تیم ملی فوتبال رقم بخورد، باعث ایجاد شور اجتماعی خواهد شد و اگر اتفاق خوبی رخ ندهد، شرمنده مردم و خانواده شهدا می‌شویم. درخواست من از شما این است که بودجه ورزش کشور را ۲ برابر کنید و به فدراسیون‌ها ارز نیمایی بدهید. متأسفانه فدراسیون‌ها برای تهیه ارز دچار مشکل هستند و باید بودجه سنگینی را برای تهیه ارز در نظر بگیرند که این موضوع، کار همه فدراسیون‌ها را سخت می‌کند. پس از اظهارات ماجدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی از وزیر ورزش درخواست کرد پیگیری بیمه ورزشکاران و اشتغال آنها در دستور کار قرار بگیرد. وی همچنین وعده کرد برای افزایش بودجه ورزش کشور تصمیماتی بگیرد؛ هر چند تمام بودجه به فوتبال تعلق نخواهد گرفت. 
***
رقابت مرفاوی، پیروانی و مهابادی برای تیم ‌ملی جوانان
گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ ملی فوتبال جوانان با حضور در جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال، برنامه‌های خود برای قبول هدایت تیم ملی جوانان را ارائه کردند. جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال به منظور بررسی برنامه‌های گزینه‌های مدنظر برای مربیگری تیم ملی فوتبال جوانان تشکیل شد و مرفاوی، پیروانی و مهابادی با حضور در این جلسه، برنامه‌های خود را تشریح کردند. کمیته فنی جدید فدراسیون فوتبال متشکل از محصص، مظلومی، استیلی، مدیرروستا، عزت‌اللهی و قاسمپور است که طی روزهای گذشته نسبت به انتخاب حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان اقدام کردند و هم‌اکنون در حال بررسی شرایط و برنامه‌های گزینه‌های مدنظر خود برای هدایت تیم ملی جوانان هستند. هر سه گزینه پیشنهادی برای هدایت تیم‌ ملی جوانان از روند برگزاری جلسات رضایت داشتند. همچنین پرویز مظلومی، عضو کمیته فنی به خبرنگاران اعلام کرد هنوز تصمیم‌گیری درباره گزینه‌ها انجام نشده است. 
***
رکورد جهانی شنای کرال پشت مردان شکسته شد
هانتر آرمسترانگ در مسابقات شنای انتخابی آمریکا رکورد کرال پشت مردان را شکست. 
به گزارش رویترز، هانتر آرمسترانگ در مسابقات شنای انتخابی تیم ملی ایالات متحده در ۵۰ متر کرال پشت مردان رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کرد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان را به دست آورد. آرمسترانگ با زمان ۲۳:۷۱ ثانیه این رکورد را به نام خود به ثبت رساند تا ۹ صدم ثانیه از رکورد قبلی که در اختیار شناگر روس بود، جلوتر باشد. این شناگر آمریکایی گفت: راستش را بگویم نمی‌توانم حرفی به زبانم بیاورم. بی‌اندازه خوشحال شدم. این رکورد چیزی است که همیشه می‌خواستم آن را داشته باشم و من در حال حاضر روی ابرها هستم. بسیار خوشحالم که در این رقابت با بهترین ورزشکاران جهان مسابقه دادم و فکر نمی‌کنم بدون مسابقه با آنها می‌توانستم این کار را انجام دهم. همچنین در بخش دیگری از این رقابت کائلب درسل، قهرمان ۷ دوره المپیک، در ماده ۱۰۰ متر پروانه مردان قهرمان شد و او نیز که شانس اصلی طلای جهانی است سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد. مسابقات قهرمانی جهان از ۱۸ ژوئن تا ۳ جولای در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. 
***
گزینه جدید برای خط حمله بارسلونا
روزنامه مارکا از روملو لوکاکو به عنوان گزینه جدید تقویت خط حمله بارسلونا خبر داد. به گزارش مارکا، خط حمله بارسلونا بعد از آمدن ژاوی به کلی متحول شد و اوبامیانگ بازی‌های درخشانی را برای آبی‌واناری‌ها به نمایش گذاشت، با این حال به نظر می‌رسد که ژاوی به دنبال جذب یک مهاجم بزرگ در تابستان است. طبق اعلام روزنامه مارکا گزینه اول و دوم بارسلونا برای تقویت خط حمله ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی هستند. مارکا گزینه سوم را هم مطرح کرد و نوشت: ژاوی در صورت ناکامی در جذب هالند و لواندوفسکی سراغ لوکاکو خواهد رفت که جدایی او از چلسی در تابستان قطعی است. لوکاکو بعد از درخشش در اینتر دوباره به لیگ جزیره بازگشت تا پیراهن چلسی را بر تن کند اما در این تیم نمایش خوبی نداشته است و توخل کمتر به این بازیکن بازی می‌دهد. 

Page Generated in 0/0048 sec