printlogo


کد خبر: 248235تاریخ: 1401/2/11 00:00
اخبار

۱۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در راستای کاهش هزینه‌های دارویی آحاد جامعه، ۱۰۰ قلم دارویی که سال گذشته افزایش قیمت یافته بود اما به دلیل نداشتن منابع بیمه‌ای، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار نگرفته بود، به طور کامل مورد تعهد این سازمان قرار گرفت. محمدمهدی ناصحی گفت: سال گذشته ۵۶۰ قلم دارو در کشور افزایش قیمت داشتند که ۴۶۰ قلم از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند اما ۱۰۰ قلم همچنان بدون پوشش بیمه‌ای باقی ماند. این امر باعث افزایش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم شد، چرا که دریافت ۱۰۰ قلم دارو بدون پوشش بیمه‌ای هزینه بالایی را به دنبال داشت. وی افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده در این زمینه از سوی سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین قول مساعد دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تامین منابع مورد نیاز سازمان‌های بیمه‌گر پایه، از هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری قیمت این داروها با پوشش کامل بیمه‌ای در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران مورد پذیرش و اصلاح قرار گرفت و تعهدات مربوط به این داروها افزایش یافت. او تاکید کرد: از این به بعد بیمه‌شدگان در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد را به عنوان سهم بیمه‌شده و سازمان بیمه سلامت نیز بر اساس تعهدات خود ۹۰درصد در بخش بستری و ۷۰ درصد در بخش سرپایی را پرداخت خواهند کرد. 
***
جذب نیروی امریه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت ایجاد ‌شده در اصل ۱۴۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در نظر دارد از توان علمی و تخصصی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در قالب جذب نیروهای امریه (کارکنان وظیفه) جهت ارائه خدمات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و رفاه در مراکز استان‌ها و مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور اقدام کند. به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این راستا اداره کل توسعه منابع انسانی این وزارتخانه با همکاری ادارات کل اجرایی در استان‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدام به جذب و به‌کارگیری تعدادی نیروی متخصص، نخبه و متعهد با مدرک تحصیلی دکتری، فوق لیسانس و لیسانس جهت اعزام‌ ‌1/‌۴/1401 کرده است. متقاضیان امریه سربازی می‌توانند تا 15/۲/1401 با مراجعه به سامانه مردم یار (تعاون ‌یار قدیم) این وزارتخانه به آدرس اینترنتی taavonyar.mcls.gov.ir از شرایط پذیرش و جذب در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اطلاع حاصل کرده و ثبت‌نام کنند. 
***
اعلام روش‌های پرداخت فطریه از سوی کمیته امداد
رئیس کمیته امداد با اعلام روش‌های پرداخت فطریه به این نهاد گفت: با همکاری شورای زکات، ۵۰ هزار پایگاه در سراسر کشور آماده دریافت فطریه شهروندان هستند. سیدمرتضی بختیاری با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم دیندار ایران اسلامی افزود: پایگاه‌های کمیته امداد در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر و همچنین معابر و میادین مرکزی شهرها به منظور جمع‌آوری فطریه، از شب عید فطر مستقر هستند. 
وی خاطرنشان کرد: در کنار روش‌های حضوری، با هدف تسهیل در پرداخت فطریه، روش‌های غیرحضوری نیز پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند از طریق سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir زکات خود را واریز کنند. رئیس کمیته امداد اضافه کرد: همچنین امکان پرداخت فطریه از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* فراهم شده است. 
بختیاری تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق شماره کارت‌های زیر نیز زکات خود را در هر یک از موارد مورد نظر پرداخت کنند: فطریه عام: ۹۸۳۳-۵۰۰۵-۹۹۷۹-۶۰۳۷ فطریه سادات: ۸۱۱۵-۵۰۰۶-۹۹۷۹-۶۰۳۷ کفاره غیرعمد: ۶۴۰۷-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷ کفاره عمد: ۴۶۶۶-۵۰۰۸-۹۹۷۹-۶۰۳۷.
***
دیوارنگاره «خلیج‌فارس» رونمایی شد
سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور گرامیداشت دهم اردیبهشت «روز ملی خلیج‌فارس» از دیوارنگاره «خلیج‌فارس» در محدوده دریاچه خلیج‌فارس واقع در منطقه 22 رونمایی کرد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، معاون فرهنگی و هنرهای شهری این سازمان با اعلام این خبر گفت: طراح و هنرمند طرح دیوارنگاره «خلیج‌فارس» این اثر را از یک سند تاریخی متعلق به قرن چهارم هجری برگرفته است که نشان می‌دهد خلیج‌فارس از قرن چهارم به صورت تاریخی و مستدل، با همین نام در تمام دنیا شناخته شده و امکان تغییر این نام باستانی و مهم که بخشی از فرهنگ ملی ما است، وجود ندارد. وی با تاکید بر اینکه خلیج‌فارس با همین نام برای مردم دنیا شناخته شده است، ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید، از مدت‌ها پیش بعضی کشورها سعی در تغییر نام خلیج‌فارس به خلیج عربی داشتند که واکنش بسیاری از مردم را در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای دیگر به دنبال داشت. قادری با اشاره به ثبت دهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی خلیج‌فارس در تقویم ملی کشورمان گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران برای گرامیداشت این روز ملی با اکران طرح خلیج‌فارس روی برخی دیوارهای سطح شهر، سعی کرده است این امر مهم را در یاد و خاطره شهروندان زنده نگه دارد. 

Page Generated in 0/0056 sec