printlogo


کد خبر: 248236تاریخ: 1401/2/11 00:00
استقبال از عید فطر با برنامه‌های «عید امید و لبخند»

شهروندان تهرانی در آستانه فرا‌رسیدن عید سعید فطر میهمان ویژه‌برنامه‌های «عید امید و لبخند» می‌شوند. 
محمدحسن جعفرزاده، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: همزمان با وداع شهروندان روزه‌دار تهرانی با ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید بندگی پس از یک‌ ماه عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران فرصت را مغتنم شمرده و با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی به نام «عید امید و لبخند»، به استقبال این عید بزرگ می‌رود. 
وی افزود: هدف این ویژه‌‌برنامه‌ها ایجاد نشاط و سرور معنوی در شهروندان، نکوداشت آیین‌های اسلامی و ایرانی و معرفی عید فطر به عنوان هدیه الهی و سرآغاز فصل جدیدی از زندگی پرامید در پرتو تلطیف روحی، جسمی و ذهنی افراد به مناسبت یک ماه بندگی است. جعفرزاده ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با اهدای بسته‌های فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدای شاخه گل به نمازگزاران همراه با ارائه خدمات محتوایی با رویکرد خانواده و گروه مخاطب جوان در مصلای امام خمینی(ره) و نیز پذیرایی از نمازگزاران عید فطر بخشی از برنامه‌های «عید امید و لبخند» است. 
وی با اشاره به فضاسازی سیمای بصری شهر به مناسبت عید سعید فطر و با شعار «عید امید و لبخند» اظهار داشت: در تعطیلات عید سعید فطر با برپایی استیج و اجرای برنامه‌های عیدانه در بوستان‌های شاخص شهر و برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن و همچنین برپایی مراسم تجلیل و قدردانی از «فطر اولی‌ها» در مساجد شاخص پذیرای شهروندان خواهیم بود. 
 به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، اجرای مراسم نورافشانی در بیش از 400 نقطه شهر در شب عید سعید فطر، پذیرایی از شهروندان با برپایی بیش از 100 ایستگاه صلواتی در میادین اصلی و توزیع گل و کارت پستال بین شهروندان در روز عید از دیگر برنامه‌های طرح عید امید و لبخند در پایتخت است. 
جعفرزاده خاطرنشان کرد: با اجرای پویش «لبخند بسازیم» برای کمک به محرومان و ایتام و توزیع کمک‌ها در روز عید سعید فطر با مشارکت مجموعه‌هایی چون صداوسیما بویژه معاونت صدا و شبکه یک سیما، اسنپ، ایرانسل، خیریه آبشار عاطفه‌ها و سازمان رفاه و خدمات شهرداری تهران و همچنین مساجد، پایگاه‌های بسیج، خیرین و گروه‌های خودجوش جهادی و مردمی این عید بزرگ مذهبی را همه در کنار هم با نشاندن لبخند بر لب ایتام و محرومان جامعه جشن می‌گیریم. 

Page Generated in 0/0052 sec