printlogo


کد خبر: 248242تاریخ: 1401/2/11 00:00
اخبار

وزیر کار:
 افزایش حقوق بازنشستگان در هیأت مدیره تأمین‌اجتماعی تصویب شد
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین‌اجتماعی تصویب و به هیات دولت ارسال شده و بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد تا تصویب شود. علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی 22 فروردین در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعلام کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار و در نهایت با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شده است که بر این اساس علاوه بر افزایش 57.4 درصدی حقوق حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به ‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.  بر همین اساس نیز حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز طی مصاحبه‌ای از ارسال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان به دولت خبر داد. 
وزیر کار در این باره اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی تصویب و به هیات دولت ارسال شده که بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد تا تصویب شود.  در صورت تصویب، مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان همزمان با حقوق اردیبهشت‌ به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.
***
قیمت مرغ به ۳۰ هزار تومان رسید
قیمت مرغ در روزهای اخیر بازار آرامی را سپری می‌کند و بر اساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم از این محصول در بازار۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد. در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ سال گذشته تا 45 هزار تومان افزایش یافته بود و 14 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب 31 هزار تومانی خود به فروش می‌رسید، در یک ماه اخیر بازار آرامی را سپری می‌کند و حتی کمی زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد. قیمت مرغ که در هفته‌های قبل تا 27 هزار تومان نیز کاهش یافته بود اکنون حدود 30 هزار تومان به فروش می‌رسد و به صورت فراوان در دسترس مردم است.  قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 157 هزار تومان و گوشت گوسفندی به صورت شقه نزدیک به 160 هزار تومان است. گوشت منجمد گوسفندی نیز در حالی که باید به قیمت مصوب 85 تا 95 هزار تومان به فروش برسد 127 هزار تومان عرضه می‌شود، یعنی حدود 45 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد. تخم‌مرغ نیز بازار آرامی را سپری می‌کند به طوری که هر شانه 30 عددی از این محصول حدود 43 هزار تومان عرضه می‌شود و حتی تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود. 
***
عرضه برنج ایرانی با قیمت ۶۵ هزار تومان
وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ‌هایی که درباره برنج ایرانی اعلام می‌شود صحت ندارد و رقم مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کیلویی ۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان است. سیدجواد ساداتی‌نژاد درباره قیمت برنج اظهار کرد: برنج خارجی در سراسر کشور به نرخ مصوب در حال توزیع است. وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به اینکه امسال 30 درصد خشکسالی داشتیم برنج ایرانی با کمبود عرضه مواجه شده است، بنابراین هر جا که عرضه کم شود و تقاضا افزایش یابد قیمت بالا می‌رود.  وی تصریح کرد: نرخ‌هایی که درباره برنج ایرانی اعلام می‌شود صحت ندارد و رقم مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کیلویی 64‌هزار و 900 تومان است اما برخی فروشگاه‌ها بالاتر از این رقم اقدام به عرضه برنج می‌کنند. 
***
درج قیمت روی 4 محصول کشاورزی در دستور کار قرار گرفت
درج قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده روی 4 محصول کشاورزی برنج، شکر، مرغ و تخم‌مرغ در دستور کار قرار گرفت. قرار است روی 4 محصول کشاورزی بزودی قیمت درج شود، این اقدام در پی تصمیم دولت و برای گرانفروشی در بازار انجام می‌شود. طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا به منظور شفاف‌سازی قیمت انواع کالاها از اواخر آذرماه 1400 اجرایی شد.  مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه‌های توزیع و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: «برای درج قیمت ‌روی محصولاتی مانند برنج، شکر، مرغ و تخم‌مرغ هماهنگی‌هایی با وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است که در صورت فراهم شدن پیش‌نیازها در مرحله ششم اجرای طرح خرید شفاف مشخص خواهد شد این قبیل کالاهای اساسی چه زمانی مشمول درج قیمت می‌شود». این طرح که هدف از اجرای آن جلوگیری از گرانفروشی و کنترل قیمت است، در 6 مرحله تعریف شده که از اول اردیبهشت امسال مرحله پنجم آن اجرایی شد. در مرحله پنجم اجرای طرح خرید شفاف علاوه بر اینکه بر درج قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده تاکید شده است و همه تولید‌کنندگان مکلف به درج قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند، واردکنندگان نیز مکلف به درج قیمت واردکننده و قیمت مصرف‌کننده روی انواع کالاهای وارداتی شدند. 
***
۸۰۰ هزار تن آرد بین روستاییان توزیع  شد
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توزیع ۸۶۹ هزار و ۷۱۹ تن آرد بین روستاییان سراسر کشور خبر داد. اسماعیل قادری‌فر، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن آرد در بین روستاییان توزیع شد، گفت: در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان و کشاورزان و همچنین بر اساس وظایف محوله سازمان تعاون روستایی، شبکه تعاون روستایی در سطح روستاها اقدام به توزیع آرد و کالاهای اساسی می‌کند.  این مسؤول هدف از توزیع آرد بین روستاییان را ارائه خدمات بهتر و در راستای حمایت از روستاییان دانست و خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین مزایای این اقدام تعاونی‌های روستایی، کاهش رفت‌ وآمد روستاییان و صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. وی در ادامه افزود: سهمیه آرد هر شهرستان بر اساس آمار جمعیت شهری و روستایی محاسبه می‌شود. 

Page Generated in 0/0069 sec