printlogo


کد خبر: 248248تاریخ: 1401/2/11 00:00
رئیس مجلس شورای اسلامی:
نظر رهبر انقلاب مدال افتخاری برای مجلس است

گروه سیاسی: رئیس مجلس گفت: قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار‌ها ریل‌گذاری لازم برای شکستن انحصار‌های شغلی و حلقه‌های بسته صنفی و همچنین پایان دادن به دوران تاریک رانت‌های شغلی و امضا‌های طلایی را فراهم می‌کند. 
محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس شریف معامله نخواهد کرد و با لطف خدا به این هدف دست پیدا خواهد کرد. رئیس قوه مقننه در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر به تمام کارگران زحمتکش و شریف ایران اسلامی، گفت: کارگران اساس توسعه و آبادانی کشور هستند و قدردانی از زحمت آنها، تنها با تامین عادلانه حقوق، تضمین نیاز‌های معیشتی، طراحی نظام تامین اجتماعی فراگیر و مسؤولیت‌پذیر ممکن است. وی ادامه داد: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم با برقراری امنیت مالی برای کارگران در بودجه ۱۴۰۱ و تصویب قوانین تسهیل‌کننده کسب‌و‌کار در جهت تامین مطالبات برحق کارگران قدم برداریم و در ادامه این مسیر نیز از آنجا که رویکرد این مجلس حمایت قانونی از فعالیت‌های تولیدی و بالا بردن هزینه فعالیت‌های غیرمولد و دلالی است، تلاش خواهیم کرد تا ریل‌گذاری قانونی حمایت از کارگران را با مشارکت خود کارگران عزیز تکمیل کنیم و در تدوین قانون برنامه هفتم توسعه، مطالبات و دغدغه‌های کارگران را به عنوان سیاست‌ محوری مدنظر قرار دهیم. قالیباف در ادامه درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد، انقلابی و مستندساز سال‌های پرافتخار دفاع‌مقدس حاج‌نادر طالب‌زاده را موجب تاسف و تاثر فراوان دانست و گفت: وظیفه می‌دانم به خانواده مرحوم، شاگردان و همه مجاهدان جبهه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت بگویم. 
وی با اشاره به تأیید نهایی قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌و‌کار در شورای نگهبان، گفت: همان‌طور که پیش از این گفته شد، این قانون ریل‌گذاری لازم برای شکستن انحصارات شغلی و حلقه‌های بسته صنفی و همچنین پایان دادن به دوران تاریک رانت‌های شغلی و امضا‌های طلایی را فراهم می‌کند. رئیس مجلس ادامه داد: در صورت اهتمام دستگاه‌های اجرایی در عمل به این قانون، دیگر برای دریافت مجوز یک کسب‌و‌کار ساده، نیاز به پوشیدن کفش آهنین و بالا و پایین رفتن از پله‌های اداره‌های دولتی نیست و سرنوشت شغلی یک جوان به امضای یک مدیر دولتی منوط نخواهد شد. قالیباف تاکید کرد: جدیت وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای قانون اصلاح مواد یک و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مخصوصا گزارش‌های پیگیرانه رسانه ملی جهت اجرای آن قانون، نقش موثری در شفاف شدن فضای صدور مجوز‌های کسب‌وکار در کشور داشته است. 
وی در پایان اظهار کرد: خاضعانه مراتب قدردانی خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از لطف رهبر معظم انقلاب اعلام می‌دارم که بار دیگر برآیند کلی عملکرد انقلابی مجلس را تایید فرمودند. این لطف ایشان قطعا مدال افتخاری برای مجلس است و باعث ثابت قدمی مجلس در انجام وظایف خود خواهد شد. قالیباف در ادامه تاکید کرد: ضروری است که به خود و دیگر همکارانم تذکر دهم از این پس بار مسؤولیت ما در حفظ اعتباری که ایشان به مجلس داده‌اند بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است، همه ما باید با جدیت و تلاش بیشتر موانع پیش‌رو را در جهت حل مسائل اصلی مردم برداریم و با تدبیر و تلاش جهادی، انقلابی‌گری عقلانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا با ریل‌گذاری دقیق و نظارت موثر راه را برای موفقیت دولت محترم در جهت کارآمدی بیشتر برای حل مسائل اصلی مردم هموار کنیم.  
***
    بیانیه نمایندگان: حمایت رهبر انقلاب بار مسؤولیت نمایندگان را سنگین‌تر کرد   
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه 233‌ نماینده مجلس در رابطه با لزوم ورود وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شناسایی و برخورد با طراحان و مجریان تخریب قوه مقننه را قرائت کرد. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: «نمایندگان مردم تلاش نمودند سرمایه اجتماعی نظام بیشتر شود و موجب امیدآفرینی مردم شوند و در جهت حل مشکلات مردم شبانه‌روز فعالیت کنند اما از هر سو با تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای مواجه شدند که هدفی جز کم شدن اعتماد ملت به نظام ندارند. در این ۲ سال گاهی مسائل مربوط به یک نماینده، گاهی یک کمیسیون، گاهی یک طرح یا قانون و در تازه‌ترین آنها نیز به‌صورت هدفمند به تخریب ریاست محترم مجلس پرداختند و در بسیاری اوقات، کلیت مجلس مورد هجمه قرار گرفت که شاید در طول 40 سال گذشته این حجم از تخریب و حمله بی‌سابقه بوده باشد. گویی حمایت رهبر بزرگوار انقلاب و تلاش شبانه‌روزی نمایندگان موجب شده که دشمن خارجی و غرب‌زدگان و متحجران داخلی تمام همت خود را بر تخریب این مجلس بگذارند تا کم‌کاری دولت و مجلس گذشته از جانب مردم فراموش شود و مانع امیدواری مردم گردد».

Page Generated in 0/0066 sec