printlogo


کد خبر: 248250تاریخ: 1401/2/11 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به مناسبت عید سعید فطر، رهبر حکیم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند. 
به گزارش تسنیم، به‌ مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات 1542 تن از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه ‌قضائیه به مناسبت عید سعید فطر در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در کمیسیون عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 اصل 110 قانون اساسی مورد موافقت معظم‌له قرار گرفت. 
***
نماز عید فطر به امامت آیت‌الله صدیقی اقامه می‌شود
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نماز عید فطر در دانشگاه تهران به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی برگزار خواهد شد. 
حجت‌الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: دانشگاه تهران محل برگزاری نماز عید فطر خواهد بود. وی افزود: ساعت ۷ صبح در‌های دانشگاه تهران جهت حضور نمازگزاران گشوده خواهد شد و رأس ساعت ۸ صبح نیز نماز عید فطر توسط آیت‌الله کاظم صدیقی اقامه خواهد شد. 
***
نشست سران قوا به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد
سران 3 قوه در نشست خود به میزبانی دفتر رئیس‌جمهور مهم‌ترین موضوعات کشور را مورد بررسی قرار دادند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه‌ قضائیه، عصر روز گذشته در نشستی به میزبانی رئیس‌جمهور، مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. 
***
بهترین راه مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی مقاومت است
نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: مردم فلسطین باید به مقاومت ادامه دهند و همزمان همه مردم باید با مقاومت مردم فلسطین در نوار غزه همسو باشند، این هماهنگی بهترین راه مقابله با طرح‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی است. ناصر ابوشریف در نشست «اسرائیل در سراشیبی سقوط» در پاسخ به سوالی درباره حوادث اخیر قدس و این مطلب که در نهایت این حوادث به چه نتیجه‌ای می‌رسد و چه اقداماتی باید انجام داد تا حملات به مسجدالاقصی تکرار نشود، گفت: درباره موضوع انهدام مسجدالاقصی و ساخت معبد سلیمان باید بگویم این پروژه از زمان تئودور هرتسل، نخستین بنیان‌گذار جنبش صهیونیست، مطرح شد. سال ۱۸۹۶ میلادی هرتسل در کنفرانسی گفت صهیونیست بدون دولت یهودی، بدون قدس و بدون هیکل یا همان معبد سلیمان نمی‌تواند وجود داشته باشد. این در واقع بخشی از پروژه صهیونیستی هست که می‌خواهند مسجدالاقصی را منهدم کنند و هیکل سلیمان را به جای آن بسازند. وی افزود: این طرح صهیونیستی صرفا با نابودی مسجدالاقصی تکمیل می‌شود. به همین خاطر، اخیرا رفتارهایی از صهیونیست‌ها می‌بینید که وارد مسجدالاقصی می‌شوند، اینها کارهای فصلی یا موسمی نیست، بلکه بخشی از توطئه رژیم صهونیستی برای نابودی مسجدالاقصی است. 
نماینده جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: این پروژه صهیونیست‌ها ابتدا به صورت تقسیم زمانی مسجدالاقصی بین فلسطینیان و یهودیان شروع شد و پس از آن اقدامات‌شان را با تقسیم مکانی مسجدالاقصی ادامه دادند. وی با بیان اینکه مردم فلسطین همیشه در مسیر مقابله با رژیم صهیونیستی و مقاومت متحد بوده‌اند، افزود: تلاش‌های زیادی از سمت رژیم صهیونیستی، رژیم‌های عربی و تمام جهان برای ایجاد اختلاف بین مردم فلسطین انجام شده است. همه آنها می‌خواستند مردم فلسطین را به هر شکلی که شده از یکدیگر جدا کنند و بین‌شان تفرقه بیندازند اما مؤلفه‌های وحدت در میان مردم فلسطین بسیار زیاد است و به همین دلیل نتوانستند کاری از پیش ببرند. 
***
افزایش روابط نظامی ارتش چین با نیروهای مسلح ایران
روزنامه هنگ‌کنگی طی روزهای گذشته در زمینه سفر وزیر دفاع چین به ایران نوشت پکن و تهران بر افزایش همکاری‌های دفاعی از جمله رزمایش‌‌های بیشتر توافق کرده‌اند. «چاینا مورنینگ‌پست» با اشاره به دیدار «وی فنگ» وزیر دفاع چین با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نوشت: به دنبال این ملاقات «وی فنگ» طی بیانیه‌ای که وزارت دفاع چین منتشر کرد، اظهار داشت: «این سفر نشان‌دهنده اهمیت روابط چین و ایران و حمایت متقابل قاطعانه و پیشرفت مشترک است. ارتش چین مایل به حفظ ارتباط راهبردی با طرف ایرانی، استفاده مناسب از ساز و کار همکاری و ارتقای همکاری عملی است تا روابط نظامی را به سطح بالاتری برساند».

Page Generated in 0/0063 sec