printlogo


کد خبر: 248276تاریخ: 1401/2/17 00:00
«سالواتوره چیواله» رئیس انجمن وکلای ورزشی ایتالیا و وکیل مربی استقلال در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
صعود ایران از گروه جام جهانی؟ چرا نه؟!

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال تهران تنها تیم لیگ برتری این فصل از رقابت‌هاست که هنوز شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده و به نوعی رکورد‌دار در این زمینه است. استقلالی‌‌ها با ۹ گل خورده، تنها باشگاهی هستند که بعد از ۲۵ هفته تعداد گل‌های خورده‌‌‌شان تک‌رقمی است. یکی از دلایل ثبت این رکوردها می‌تواند حضور «گابریل پین» دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی در کنار تیم باشد. پین از طریق یک وکیل ایتالیایی به ایران آمد. به همین منظور «وطن‌امروز» با سالواتوره چیواله، رئیس انجمن وکلای ورزشی ایتالیا و وکیل گابریل پین گفت‌وگو کرد. سالواتوره علاوه بر اینکه برای آمدن پین به باشگاه استقلال کمک کرده، در پرونده‌های حقوقی هم چند بار توانسته رای را به نفع باشگاه‌های ایرانی مختومه کند.
*** 
*  شما در پرونده‌های حقوقی چند بار به کمک باشگاه‌های ایرانی آمدید و توانستید پیروز هم شوید؛ در این رابطه توضیح دهید. 
 بردن یک پرونده در FIFA یا CAS هرگز آسان نیست، عوامل زیادی وجود دارد که مهم هستند و می‌توانند تفاوت بزرگی را برای هر یک از طرفین ماجرا ایجاد کنند. هر موردی که در گذشته با باشگاه‌های ایرانی سروکار داشته‌ام (ذوب‌‌آهن، فولاد و ملوان) همیشه روی حمایت همکارانم در ایران حساب کرده‌ام. همچنین بهترین حمایت از سوی مدیریت باشگاه‌‌های ایرانی برای دستیابی به شواهد و آماده‌سازی پرونده انجام شده است. علاوه بر این، با وجود تبلیغات منفی و دروغ‌ علیه جو کشور شما، من همیشه به نمایندگی از یک تیم ایرانی افتخار می‌کنم و می‌دانم وضعیت کشور شما با تبلیغات
انجام شده کاملا متفاوت است. 
 
* شما نقش مهمی در آوردن گابریل پین به ایران داشتید؛ چه شد او راضی به آمدن به ایران شد؟
این یک مذاکره بسیار طولانی به دلایل مختلف بود. اول از همه، من و شریک ایرانی‌ام باید برای گابریل پین، تاریخ بزرگ این باشگاه ایرانی را توضیح می‌دادیم. سپس باید درباره فرهنگ و سنت‌های ایرانی و شهر تهران هم اطلاعات کافی و درستی را ارائه می‌دادیم. بعد از اینکه به علاقه مربی رسیدیم، روی قرارداد و چند شرط برای انجام معامله کار کردیم. مطمئنا او علاقه‌مند بود در باشگاه بزرگی مثل استقلال کار کند. 
 
* به نظر شما فوتبال ایران در چه سطحی است؟
من فوتبال ایران را در کنار ژاپن و کره‌جنوبی جزو بهترین‌های آسیا و بدون شک بهترین تیم غرب آسیا می‌دانم. حضور مستمر تیم‌ ملی ایران در مسابقات جام‌جهانی تاییدی آشکار بر این ادعاست. 
 
* به عنوان یک ایتالیایی، نظر شما درباره غیبت مجدد تیم فوتبال ایتالیا در جام‌جهانی چیست؟
واقعا مایه شرمساری است، بویژه پس از قهرمانی فوق‌العاده تابستان گذشته در مسابقات یوفا (یورو 2020). متأسفانه این دومین عدم حضور متوالی است و آسیبی برای کل فوتبال ملی است. با این حال، ما ایتالیایی هستیم و مطمئنم در دوره بعدی جام‌جهانی شرکت خواهیم کرد و حتی قهرمان خواهیم شد. 
 
* شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه تیم‌ ملی شما قرار است جایگزین ایران در قطر شود؛ وقتی این خبر را شنیدید چه فکری کردید؟
این فقط شایعاتی بود که توسط افراد ناآگاه ایجاد شده بود. این گزینه از نظر قانونی غیرممکن است. من بر این عقیده‌ام فقط باید در زمین مسابقه نتیجه گرفت. 
 
* بازی‌های تیم‌ ملی ایران قرار است با حضور بانوان برگزار شود، نظر شما در این باره چیست؟ 
من کاملا به سنت‌ها، مذاهب و فرهنگ هر کشور احترام می‌گذارم اما در عین حال فکر می‌کنم زنان حق دارند در مسابقات شرکت کنند و آزادانه از باشگاه مورد علاقه خود حمایت کنند. 
 
*  آیا ایران می‌تواند از گروه خود در جام‌جهانی صعود کند؟
 چرا نه؟! فوتبال جادوست و به تیم‌های شجاع جایزه می‌‌دهد. 
 
* هر زمان پین می‌خواهد به مرخصی برود، در ایران شایعاتی مبنی بر عدم بازگشتش شکل می‌گیرد؛ پین مشکلی در ایران دارد؟
این یک خبر جعلی است. گابریل پین تمام تلاش خود را برای قهرمانی استقلال در لیگ این فصل انجام داده است.  

Page Generated in 0/0049 sec