printlogo


کد خبر: 248277تاریخ: 1401/2/17 00:00
اخبار

شکست ملوان و از دست رفتن صدر جدول
تیم فوتبال ملوان با شکست برابر خوشه طلایی ساوه، صدر جدول رده‌بندی لیگ یک را از دست داد. هفته بیست‌وهشتم لیگ دسته اول فوتبال ایران با ۷ دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار، خوشه طلایی ساوه توانست با نتیجه ۲ بر یک میهمانش ملوان صدرنشین را شکست دهد و دومین شکست فصل این تیم را رقم بزند و ملوان را پس از هفته‌ها صدرنشینی به رده دوم بفرستد. مس کرمان، دیگر مدعی صعود توانست در دیداری جنجالی با تک گل حمید گلزاری، میهمانش قشقایی شیراز را شکست دهد و با تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان، صدرنشین جدید لیگ آزادگان لقب بگیرد. تیم رده سومی آرمان گهر که با گل علی وزیری‌پناه تا دقیقه ۹۰ یک بر صفر از میزبانش مس شهر بابک پیش بود، در پایان با تساوی یک - یک متوقف شد و فرصت نزدیک شدن به مس کرمان و ملوان را از دست داد. تک گل میزبان را رسول رضایی وارد دروازه آرمان‌گهر کرد. در جدول رده‌بندی، مس کرمان و ملوان با ۵۸ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و آرمان گهر با ۵۰ امتیاز در رده سوم است. شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی نیز با ۱۱ امتیاز در رده‌های هفدهم و هجدهم جدول لیگ یک قرار دارند. 
***
کاراته ایران نایب‌قهرمان المپیک ناشنوایان شد
در پایان سومین روز بازی‌های المپیک ناشنوایان که در شهر کاشیاس دوسول برزیل در حال برگزاری است، تیم‌های کاراته زنان و مردان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز نایب‌قهرمان این رقابت‌ها شدند. محسن عاشوری درباره عملکرد تیم‌های کاراته زنان و مردان در بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک ناشنوایان، اظهار کرد: در این دوره از بازی‌ها ۳۰ کشور در مسابقات کاراته زنان و مردان شرکت کرده بودند که تیم ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز و در مجموع با ۱۰ مدال بعد از تیم اوکراین در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم‌های ونزوئلا و ژاپن به ترتیب سوم و چهارم شدند. 
***
رنجرز حریف آینتراخت در فینال لیگ اروپا شد
تیم‌های فوتبال «گلاسکورنجرز» و «آینتراخت فرانکفورت» توانستند به دیدار نهایی لیگ اروپا راه یابند. در ادامه دور برگشت نیمه نهایی لیگ اروپا پنجشنبه شب ۲ دیدار برگزار شد که در یکی از بازی‌ها گلاسکورنجرز در خانه به دیدار لایپزیش آلمان رفت و ۳ بر یک به برتری رسید. به این ترتیب تیم اسکاتلندی توانست با جبران شکست یک بر صفر در آلمان در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ در مجموع ۲ دیدار برنده شود و به دیدار نهایی راه یابد. در دیگر دیدار آینتراخت فرانکفورت که بارسلونا را در مرحله قبل حذف کرده بود توانست در خانه با یک گل وستهام را شکست دهد تا آینتراخت با نتیجه ۳ بر یک در مجموع ۲ دیدار برنده شود و به دیدار نهایی برسد. به این ترتیب ۲ تیم آینتراخت فرانکفورت و گلاسکورنجرز باید دیدار نهایی لیگ اروپا را برگزار کنند و برنده این دیدار و قهرمان این فصل از رقابت‌ها سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهد آورد. 
***
شیلی حذف اکوادور از جام‌جهانی قطر را خواستار شد
فدراسیون فوتبال شیلی با ارسال نامه‌ای به فیفا خواستار حذف اکوادور از جام‌جهانی قطر شد. به گزارش ساکرنت، فدراسیون فوتبال شیلی از فیفا خواست درباره صلاحیت بازیکن اکوادور برای حضور در انتخابی جام‌جهانی رأی صادر کند، زیرا یکی از بازیکنان اکوادور از گذرنامه و شناسنامه جعلی استفاده کرده و به همین خاطر تیم او باید از جام‌جهانی حذف شود. 
فدراسیون فوتبال شیلی اعلام کرد شواهدی دارد که نشان می‌دهد بایرون کاستیو، مدافع کناری تیم فوتبال اکوادور در سال ۱۹۹۵ در توماکو کلمبیا به دنیا آمده است، این در حالی است که در شناسنامه او درج شده است که او در شهر ژنرال ویلامیل پلیاس در اکوادور در سال ۱۹۹۸ به دنیا آمده است. اسنادی که در پرونده به فیفا مورد استفاده قرار گرفته و رویترز آنها را مشاهده کرده است، نشان می‌دهد گواهی تولد این بازیکن «جعلی» است. 
فدراسیون شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همه اینها واضح و شفاف است و فدراسیون فوتبال اکوادور نمی‌تواند آن را پنهان کند. دنیای فوتبال نمی‌تواند چشمان خود را روی این همه اثبات ببندد. اقدامات جدی و نامنظم در ثبت‌نام بازیکنان را نمی‌توان پذیرفت، بویژه زمانی که صحبت از یک رقابت جهانی است». این فدراسیون اعلام کرد اسنادی را به فیفا ارسال و از نهاد مربوط درخواست کرده است در این باره تحقیق کند. فیفا تایید کرد شکایتی رسمی از اتحادیه فوتبال شیلی دریافت کرده است اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. اتحادیه فوتبال اکوادور روز پنجشنبه شایعات را بی‌اساس خواند و عنوان کرد این مسائل صحت ندارد و کاستیو شهروند این کشور بوده و به طور رسمی و قانونی توانسته است در فهرست این کشور برای جام‌جهانی حضور داشته باشد. 
صلاحیت نداشتن احتمالی کاستیو می‌تواند برای اکوادور، یکی از ۴ تیم آمریکای جنوبی در جام‌جهانی قطر دردسر ایجاد کند. کاستیو در ۸ بازی از ۱۸ بازی مقدماتی اکوادور بازی کرد و توانست به اکوادور کمک کند جواز حضور در جام‌جهانی را به دست بیاورد.

Page Generated in 0/0052 sec