printlogo


کد خبر: 248286تاریخ: 1401/2/17 00:00
اخبار

ارسال لیست کم‌درآمدها به بیمه سلامت جهت پوشش بیمه‌ درمانی
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی و تهیه فهرست افراد کم‌درآمد فاقد بیمه و ارسال آن به سازمان بیمه سلامت جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای خبر داد. داریوش ابوحمزه در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: «‏به جهت تسهیل دسترسی هموطنان کم‌درآمد به خدمات درمانی، وزارت رفاه فهرست افراد کم‌درآمد فاقد بیمه را شناسایی و جهت بیمه‌شدن به سازمان بیمه سلامت ارائه کرد». وی همچنین نوشت: «اهتمام سازمان بیمه سلامت به این امر نویدبخش پوشش حداکثری بیمه درمان برای عموم مردم است».
***
«اورژانس‌یار» طرح جدید اورژانس تهران
رئیس مرکز اورژانس تهران از برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم جهت اجرای طرح جدید این مرکز خبر داد. دکتر یحیی صالح‌طبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرحی که این سازمان قصد اجرای آن را دارد و به دنبال انجام هماهنگی‌های لازم جهت به سرانجام رساندن آن است، اظهار کرد: طرح جدیدی را در نظر داریم که فعلا برای آن عنوان «اورژانس‌یار» را در نظر گرفته‌ایم. وی گفت: طی این طرح قصد داریم با افرادی که پزشک و پرستار هستند یا تحصیلات مرتبط با فوریت‌های پزشکی دارند، همکاری کنیم. این همکاری به نحوی خاص انجام خواهد شد که البته باید شرایط آن بررسی و پس از در نظر گرفتن تمام شرایط و تمهیدات لازم نسبت به انجام آن اقدام کنیم. اورژانس در نظر دارد در هر کوچه یا محله‌ای چند اورژانس‌یار داشته باشد تا در زمان ضروری به اورژانس کمک کنند. رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه قصد داریم از افرادی که دارای تحصیلات مرتبط و داوطلب هستند در این طرح استفاده کنیم، گفت: البته این طرح بدون مزایا نیست و حتما مزایایی برای افرادی که با اورژانس همکاری می‌کنند در نظر می‌گیریم که البته جزئیات آن باید بررسی شود تا به نتیجه قطعی برسیم. 
***
نصب نیوجرسی به جای گاردریل در بزرگراه‌های تهران
معاون فنی و مهندسی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره چرایی جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در برخی معابر و بزرگراه‌های تهران توضیحاتی ارائه کرد. محمدرضا شیخ‌بهایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نیوجرسی به عنوان یک المان سلبی شناخته می‌شود و برخورد خودرو با نیوجرسی به نسبت گاردریل سخت‌تر است و قرار نیست از نظر فنی، ترافیکی و بصری از این المان در همه معابر و بزرگراه‌ها استفاده شود. وی با بیان اینکه نصب نیوجرسی به جای گاردریل با رویکرد ایمنی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات در بزرگراه تردد عرضی عابران است که بیشتر این ترددها برای افراد بی‌خانمان و معتاد است و همین مساله سبب بروز تصادف و صدمات جانی و حتی فوت افراد می‌شود، به همین دلیل نیوجرسی با همکاری اداره کل ایمنی و مهندسی با اولویت معابر پرخطر جایگزین گاردریل شد. شیخ‌بهایی با بیان اینکه قرار نیست به صورت صددرصد همه گاردریل‌ها جمع‌آوری و به جای آن نیوجرسی نصب شود، گفت: اصلا منطقی نیست که ما تمام گاردریل‌ها را تبدیل به نیوجرسی کنیم. وی با بیان اینکه نصب گاردریل به معنای ایمنی بیشتر نیست، ادامه داد: حتی در نظر داریم گاردریل‌های اضافه شهر را که به اشتباه در برخی مسیرها نصب شده جمع‌آوری کنیم، چرا که افزایش گاردریل به معنای ایمنی بیشتر نیست. 
***
فرسودگی۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در وضعیت فرسودگی قرار دارد. در صورت تأمین منابع اعتباری سالانه معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ظرف 5 سال وجود دارد. مهندس امیر ساکی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره وزارت بهداشت گفت: حدود ۵ هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی جهت توسعه زیرساخت بهداشت و درمان با زیربنای بالغ بر ۱۲ میلیون مترمربع شامل پروژه‌های بیمارستانی، درمانی، بهداشتی، آموزشی، کمک‌آموزشی، خوابگاه، ورزشی و... در سراسر کشور در دست اجرا قرار دارد. وی درباره اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها به ایسنا گفت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و اعتبار مورد نیاز برای تجهیز آنها نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. ساکی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تأمین اعتبارات مورد نیاز باید سالانه ۱۰ هزار تخت بیمارستانی تکمیل شود. در صورت تأمین منابع اعتباری سالانه معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ظرف ۵ سال وجود دارد.
***
واژگونی اتوبوس در خوزستان 2 کشته و ۲۲ زخمی بر جا گذاشت
مدیر روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از واژگونی یک دستگاه اتوبوس با تمام مسافران در محور دهدز خبر داد. عارف شرهانی‌اصل اظهار کرد: ساعت ۱۵:۱۱ دیروز 16 اردیبهشت یک دستگاه اتوبوس مسافری در محور دهدز (۵ کیلومتری جاده سادات) به همراه تمام مسافران واژگون شد. وی از کشته شدن ۲ تن و مصدومیت ۲۲ نفر در این حادثه خبر داد و گفت: مصدومان این حادثه توسط ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس به بیمارستان‌های ایذه و دهدز انتقال یافتند.

Page Generated in 0/0049 sec