printlogo


کد خبر: 248297تاریخ: 1401/2/17 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب در پی  درگذشت همسر محمدجواد ایروانی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم  انقلاب با صدور پیامی درگذشت همسر مکرمه آقای دکتر ایروانی را تسلیت گفتند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر ایروانی حفظه‌الله
درگذشت همسر مکرمه را تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
***
رئیس‌جمهور در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر عراق:
وحدت در عراق همواره مورد تأکید ایران است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسجام و وحدت در عراق همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، اظهار امیدواری کرد روند سیاسی انتخابات پارلمانی اخیر در عراق هر چه سریع‌تر با تشکیل دولتی مقتدر و قوی به سرانجام برسد. 
حجت‌الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی چهارشنبه گذشته در پاسخ به تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت عراق، برای مردم این کشور آرزوی سلامت و امنیت کرد. وی گفت: انسجام و وحدت در عراق همواره مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و امیدوارم روند سیاسی انتخابات پارلمانی اخیر در عراق هر چه سریع‌تر با تشکیل دولتی مقتدر و قوی به سرانجام برسد. 
«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز متقابلا با تبریک عید سعید فطر به رئیس‌جمهور و مردم ایران، از حمایت‌های ایران از عراق تشکر کرد. 
***
رنج‌های اقتصادی امروز ناشی از سیاست‌های دهه‌های گذشته است
امام جمعه موقت تهران گفت: باید به طور شفاف برای مردم توضیح داده شود که رنج‌های اقتصادی امروز نتیجه ناگریز و قطعی سیاست‌های دهه‌های گذشته است. 
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته تهران با تاکید بر اینکه باید به طور شفاف به مردم توضیح داده شود که مشکلات اقتصادی امروز نتیجه ناگریز سیاست‌های اقتصادی در دهه‌های گذشته است، تصریح کرد: برون‌رفت از این تنگناها نیازمند برنامه، اعتماد ملت به دولت و نظام و اراده و عزم راسخ برای تحول است. وی تاکید کرد: باید برای کارشناسان ارشد و میانی دولت و چهره‌های شناخته‌شده اقتصادی فرصتی فراهم شود تا از طریق تریبون‌های رسمی و رسانه ملی برای مردم توضیح دهند که سیاست نرخ رشد پول در سطح محدود و با ثبات متناسب با نرخ رشد اقتصادی می‌تواند در کنترل نرخ تورم تاثیر داشته باشد و آثار و نتایج این سیاست در کوتاه‌مدت،‌ میان‌مدت و بلندمدت باید برای مردم تبیین شود. 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مخارج دولت مهم‌ترین ابزار سیاست مالی است،‌ گفت: بی‌تردید می‌توان اذعان کرد در طول دهه‌های اخیر سیاست‌های مالی و پولی دولت‌ها در جهت تامین رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی ناکارآمد بوده و باید این سیاست‌ها مورد تجدیدنظر قرار گیرند و دولت به این اذعان دارد و تجدیدنظر در این سیاست‌ها را در دستور کار قرار داده اما باید برنامه اصلاحات ساختاری اقتصاد برای تحول در شاخص‌های کلان اقتصادی برای مردم توضیح داده شود. وی گفت: باید طراحی نظام بودجه‌ریزی مناسب مبتنی بر عملکرد در پاسخ به سیاست‌های ملی رهبر انقلاب و تاکیدات ایشان در دستور کار قرار گیرد و مردم و کارشناسان در جریان برنامه اصلاح بودجه‌ریزی دولت قرار گیرند. 
***
دادگاه حمید نوری در سوئد نمایشی و ظالمانه است
عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان، دادگاه محاکمه حمید نوری را نمایشی و ظالمانه توصیف کرد. 
آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به روند برگزاری طولانی محاکمه ناعادلانه حمید نوری در دادگاه تصنعی استکهلم سوئد گفت: دادگاه محاکمه حمید نوری نمایشی و ظالمانه است که پشت پرده آن منافقان و حامیان آنها یعنی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل قرار دارند. وی با اشاره به اینکه دادرسی پرونده «حمید نوری» کاملا ظالمانه است، افزود: شاهدان و ادله‎ای که در این دادگاه اقامه کردند بی‌اعتبار است، زیرا این شاهدان، دشمنان تروریست ملت ایران هستند و ادله‎ای هم که اقامه می‌کنند، کاملا واهی و به استناد تماس‎ها یا شماره‎های تلفن همراه آقای نوری است و این نمی‌تواند دلیل درستی باشد. وی تصریح کرد: مبنای حقوقی دادگاه کیفری سوئد اگر واقعا بر پایه حقوق بشر است، باید تروریست‌های جنایتکار مجاهد خلق را محاکمه کند. آیت‌الله کعبی در بخش دیگر گفت‌وگوی خود گفت: در دادگاه نمایشی حمید نوری، جای جلاد و مظلوم عوض شده است. 
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه نیز پیش‌تر این دادگاه را «غیرقانونی، نمایشی و ناعادلانه» و مغایر اصول حقوق بشر و نقض عدالت قضایی خوانده بود.

Page Generated in 0/0038 sec