printlogo


کد خبر: 248307تاریخ: 1401/2/18 00:00
اخبار

پایان تصویربرداری سریال «تازه‌وارد» در تهران
 تصویربرداری سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد در تهران به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، ورزشگاه کبکانیان آخرین لوکیشنی بود که گروه سازنده این اثر کار خود را در آنجا به پایان رساندند. حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی از جمله هشت کارگردان جوان این اثر هستند که اپیزودهای مختلف «تازه‌وارد» را جلوی دوربین بردند. 
این سریال 11 اپیزودی که بیش از 45 بازیگر اصلی در آن نقش‌آفرینی کردند و در 140 لوکیشن متفاوت کار شده است، دست روی یکی از معضلات اجتماعی یعنی افزایش سن جمعیت گذاشته و به مساله فرزندآوری پرداخته است. رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمدزند، علی عامل‌هاشمی، زهرا داوودنژاد، الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج، حسین شهبازی، سالار کریم‌خانی، سهی‌بانو ذوالقدر، شیوا خسرومهر و جوانه دلشاد از جمله بازیگران این اثر هستند.  سریال اپیزودیک «تازه‌وارد» در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان است.
***
«مشعل‌های نژادپرستی» منتشر شد
مستند «مشعل‌های نژادپرستی» به کارگردانی محمدصالح شاه‌آبادی با موضوع تاریخچه برخورد ورزش با سیاست منتشر شد. 
به گزارش «وطن امروز»، «مشعل‌های نژادپرستی» جدیدترین اثر خانه تولیدات جوان صداوسیما است که نویسندگی آن بر عهده علی‌اکبر شهبازی بوده و کارگردانی آن توسط محمدصالح شاه‌آبادی انجام شده است. مساله محرومیت چندساله محمدعلی کلی در اوج دوران ورزشی به خاطر امتناع از حضور در جنگ ویتنام، محرومیت 3 ساله کریس رونالدو از سه توپ طلا به‌خاطر حمایت از مردم فلسطین و محرومیت فتحی نورین، جودوکار مشهور مراکشی به دلیل مسابقه ندادن با جودوکار رژیم صهیونیستی و همچنین محرومیت گسترده ورزشکاران روس به‌ خاطر جنگ اوکراین از محورهای بررسی شده در این مستند کوتاه است. در این مستند سعی شده است رویکردهای دوگانه نهادهای بین‌المللی ورزشی در مساله رابطه ورزش و سیاست به چالش کشیده شود و با ذکر مصادیقی از ورزشکاران مشهور جهان، این تفسیر و استاندارد دوگانه در نسبت سیاست و ورزش اندکی آشکار شود. 
***
نمایش «هیچکس نمی‌داند» در خانه هنرمندان ایران
فیلم ژاپنی «هیچکس نمی‌داند» به کارگردانی هیروکازو کورئیدا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ در پانصدمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، این جلسه از سینماتک با حضور امید عبداللهی، فیلمساز و مدرس سینما همراه خواهد بود. «هیچکس نمی‌داند» محصول سال ۲۰۰۴ میلادی است و داستان «آکیرا»ی ۱۲ ‌ساله و خانواده‌اش را روایت می‌کند که بعد از اینکه مادرشان آنها را ترک می‌کند، در آپارتمانی کوچک در توکیو مجبور است از خواهر و برادر کوچک‌ترش مراقبت کند. برنامه فصل بهار سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌های سینمایی معاصر ژاپن اختصاص دارد. 
***
«آخرین زاغ بور دشت بزرگ» برای بچه‌ها چاپ شد
کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» به قلم محمدرضا شمس و تصویرگری ساناز زمانی که روایتگر داستان زاغی است که جفت خود را از دست داده، به‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن‌ امروز»، این کتاب در کنار ۱۰ جلد دیگر مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» قرار می‌گیرد. مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب با ۲۸ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان در شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است. 
***
اجرای دف‌نوازان «حیران» در تبریز
اجرای صحنه‌ای گروه دف‌نوازان «حیران» سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، با هنرنمایی حامد علیپور (تنظیم و نوازنده دف)، بهروز مقدم‌نژاد (تار آذربایجانی)، فرهاد حق‌سالمی (ویولنسل) و میلاد فرج‌اللهی (کلارینت و نی) در تبریز برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، گروه دف‌نوازان حیران با سابقه درخشان و اجراهای بین‌المللی از جمله برگزاری تورهای کنسرت آذربایجان در راستای فرهنگ‌سازی موسیقی اصیل ایرانی و عرفانی، شرکت در فستیوال‌های بین‌المللی، اجرای کنسرت در کشور ترکیه، همچنین سابقه همکاری با اساتید بنام موسیقی کشور از جمله استاد حسین بهروزی‌نیا، وحید اسداللهی و...، حضور در پروژه تار ایرانی استاد علی قمصری، ضبط پروژه تصویری سلوک و دارای نخستین آلبوم گروه‌نوازی دف (از عشق تا حیرانی) که از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی ارائه شده، به فعالیت می‌پردازد. 
جدیدترین فعالیت هنری گروه دف‌نوازان حیران، کنسرت تلفیقی این گروه به ‌نام بیرلیک ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن استاد صیامی برگزار خواهد شد. این کنسرت بدون کلام با تنظیم جدیدی از قطعات فولکور و خاطره‌انگیر قدیمی از جمله آی ایشیغیندا، آشیق جنون و... با سازبندی تار آذربایجانی، ویولنسل، کلارینت و گروه دف‌نوازان خواهد بود که سعی دارد با تنظیم متفاوتی، رنگ و صدای جدیدی به این قطعات دهد. 

Page Generated in 0/0048 sec