printlogo


کد خبر: 248322تاریخ: 1401/2/18 00:00
اخبار

مدافع تیم ‌ملی به الاهلی قطر نزدیک شد
نشریه قطری از نزدیک شدن مدافع ایرانی الریان به الاهلی خبر داد. نشریه «استاد الدوحه» قطر خبر داد شجاع خلیل‌‌زاده، مدافع ملی‌پوش ایرانی الریان در آستانه انتقال به الاهلی از ابتدای فصل آینده است. شجاع خلیل‌زاده بعد از 2 فصل بازی برای الریان اکنون در آستانه بر تن کردن پیراهن الاهلی در فصل جدید لیگ ستارگان قرار دارد تا در کنار هموطنش حسین کنعانی‌زادگان بازی کند. مدافع ایرانی بعد از درخشش به همراه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2020 به الریان منتقل شد. در صورت نهایی شدن توافق بین الاهلی و الریان، خلیل‌زاده جانشین «سفیان بوفتینی» مدافع مراکشی الاهلی در فصل جدید خواهد شد. خلیل‌زاده در طول 2 فصل حضورش در الریان عملکرد قابل قبولی در میان لژیونرهای این تیم داشت. مدافع ایرانی به دلیل مصدومیت در بازی‌های اخیر الریان در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت. پیش از این هم اخباری از علاقه‌مندی پرسپولیس برای بازگرداندن این مدافع باتجربه منتشر شده بود که به نظر می‌رسد انتقال این مدافع به الاهلی پایانی بر خوشبینی سرخ‌ها باشد. 
***
احسان حدادی: بازی‌های آسیایی 4 سال هم عقب بیفتد باید پنجمین طلا را بگیرم
قهرمان پرتاب دیسک آسیا گفت: هدفم کسب پنجمین مدال طلا در بازی‌های آسیایی است و حالا این رقابت‌ها 4 سال هم عقب بیفتد باید به هدفم برسم. احسان حدادی در گفت‌وگو با فارس درباره تعویق بازی‌های آسیایی اظهار داشت: به نظر من این کار خیلی اشتباه بود و تصمیم عجولانه‌ای گرفته شد. حالا با این شرایط یک سال دیگر ورزشکاران باید صبر کنند و مشخص نیست تا سال آینده چه اتفاقی برای آنها رخ می‌دهد. المپیک توکیو هم یک سال به تعویق افتاد اما باز هم با همان شرایط کرونا مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کردند و در داخل دهکده نیز 100 نفر کرونا گرفتند. وی ادامه داد: یکسری تصمیماتی گرفته می‌شود که به صلاح ورزشکاران نیست، چون آنها برنامه‌ریزی کرده و مدت‌ها در اردو بوده‌اند اما یا این شرایط باید یک سال دیگر منتظر بمانند. قهرمان پرتاب دیسک آسیا درباره اینکه با این شرایط برنامه‌اش چگونه خواهد شد، گفت: من طبق برنامه جلو می‌روم، هدفم کسب پنجمین مدال طلای بازی‌های آسیایی است و حالا یک سال، ۲ سال یا ۴ سال هم عقب بیفتد، قطعا حضور پیدا می‌کنم و دوستان هم باید من را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل کنند. وی ادامه داد: طبق برنامه این هفته در مسابقات قهرمانی کشور در خرم‌آباد شرکت می‌کنم و بعد از آن باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام می‌شویم یا خیر؟ حدادی درباره اینکه برنامه سفر به آمریکا چگونه خواهد شد، گفت:‌ با توجه به لغو بازی‌های آسیایی برنامه ما هم تغییر می‌کند و هنوز وضعیت سفر به آمریکا مشخص نیست. البته من تلاشم را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنم تا سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کنم. وی درباره انتقادها به سفرش به آمریکا گفت: ما هر برنامه‌ای داشته باشیم، انتقادهایی می‌شود. هزینه سفر من در مجموع به آمریکا با 15 روز حضور 200 میلیون تومان می‌شود که 70 درصد آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم اسپانسر می‌دهد، نمی‌دانم این همه سر و صدا برای چیست. 
***
بوی لیگ برتر فوتبال در کرمان و انزلی به مشام می‌رسد
۲ تیم مس کرمان و ملوان بندرانزلی کم‌کم خودشان را برای جشن صعود به لیگ برتر آماده می‌کنند. در پایان هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور، ۲ تیم مس کرمان و ملوان بندرانزلی هر کدام با ۵۸ امتیاز و ۸ امتیاز برتری نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان در رده سوم جدول در رده‌های اول و دوم قرار دارند تا دارای بیشترین شانس برای صعود به لیگ برتر باشند. ملوان و مس کرمان عملا در ۶ بازی پیش رو برای قطعی کردن صعودشان به ۳ پیروزی و (در بدبینانه‌ترین حالت) یک تساوی نیاز دارند و این در حالی است که آرمان‌گهر، نزدیک‌ترین تیم به آنها باید در هر ۶ دیدار باقیمانده تا پایان فصل پیروز شود که البته قدری بعید است. شرایط جدول در لیگ دسته اول به گونه‌ای است که کار صعود ۲ تیم مس و ملوان را می‌توان تا حدود زیادی قطعی دانست تا جایی که از همین امروز بوی لیگ برتر در انزلی و کرمان استشمام می‌شود. 
***
تاجر آمریکایی چلسی را خرید
باشگاه چلسی برای فروش سهام خود با یک تاجر آمریکایی و شرکایش به توافق رسید. باشگاه چلسی اعلام کرد برای فروش 4.25 میلیارد پوندی (5.2 میلیارد دلاری) سهام این باشگاه با کنسرسیومی به مدیریت «تاد بولی» مالک مشترک تیم بیسبال لس‌آنجلس داجرز به توافق رسید. باشگاه چلسی قبل از اینکه مالک آن «رومن آبراموویچ» به دلیل ادعای ارتباط با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از حمله به اوکراین تحریم شود، سهامش را برای فروش گذاشته بود. 
در بیانیه‌ باشگاه چلسی آمده است مالکان جدید 2.5 میلیارد پوند برای خرید سهام باشگاه پرداخت خواهند کرد. این پول به حساب بانکی مسدود شده باشگاه می‌رود تا به امور خیریه اهدا شود. چلسی خبر داد انتظار می‌رود فرآیند فروش سهام باشگاه در اواخر ماه مه ‌به پایان برسد. انتقال مالکیت باشگاه به تأیید مقامات فوتبال انگلیس و دولت بریتانیا نیاز دارد. 
کنسرسیوم مدنظر به مدیریت بولی و شرکایش «کلیرلیک کپیتال»، «مارک والتر» و میلیاردر سوییسی «هانسیورگ ویس» همچنین 1.75 میلیارد پوند برای سرمایه‌گذاری در این باشگاه لیگ برتری هزینه خواهد کرد. 
طبق گزارش فوربس، دارایی خالص سرمایه‌گذار و تاجر آمریکایی 4.5 میلیارد دلار (3.6 میلیارد پوند) است. بولی در ۳ تیم ورزشی در لس‌آنجلس سهام دارد که عبارتند از تیم بیسبال لس‌آنجلس داجرز، تیم بسکتبال زنان لس‌آنجلس اسپارکس و تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز. 

Page Generated in 0/0047 sec