printlogo


کد خبر: 248329تاریخ: 1401/2/18 00:00
تداوم فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور

 رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی جدید در بیشتر نقاط کشور خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: جز استان‌های ایلام و سیستان‌و‌بلوچستان دیروز در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال و در مناطق مستعد بارش‌ها به صورت تگرگ بود. 
وی افزود: روز یکشنبه (امروز) بارش در غرب و جنوب غرب کشور قطع می‌شود اما در سایر مناطق کشور شرایط مشابه روز شنبه است. روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت) نیز در نوار شمالی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ۲ روز آینده همچنان در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور پدیده گردوخاک را که از عراق به کشور منتقل شده خواهیم داشت. وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور رخ خواهد داد. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران ۱۸ اردیبهشت (امروز) کمی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (۱۸ اردیبهشت) بوشهر با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند. گفتنی است بارش‌ها طی 2 هفته گذشته در اغلب استان‌های کشور مناسب بوده است. شدت بارش‌ها در برخی شهرها حتی موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیل شده است.

Page Generated in 0/0050 sec